Velso princesės mirtį tyręs daktaras Richardas Shepherdas sako, kad „labai mažutis“ sužalojimas – trūkusi kraujagyslė – tapo jos mirties priežastimi tik todėl, kad jis buvo nepalankioje vietoje, giliai pasislėpęs princesės plautyje.

„Šis specifinis sužalojimas yra toks retas, jog nemanau, kad per visą savo darbo laikotarpį esu matęs kažką panašaus“, – naujojoje knygoje, kurios ištrauką sekmadienį gavo „Daily Mail“, rašo R. Shepherdas.

„Dianos mirtis yra klasikinis to atvejo, kuomet galime pasakyti „jei tik viskas būtų buvę kitaip“, pavyzdys. Jei tik ji būtų atsitrenkusi į priekinę sėdynę kiek kitu kampu. Jei tik automobilis būtų skriejęs 15 kilometrų per valandą lėčiau“, – tęsia R. Shepherdas.

Princesę Dianą vežęs automobilis po avarijos

Sužalojimai, kuriuos dviejų princų mama patyrė automobilio avarijoje tunelyje Paryžiuje 1997-aisiais, buvo mirtini.

Tačiau vienas dalykas, galėjęs išgelbėti princesės Dianos gyvybę, visiškai priklausė nuo jos pačios, teigia R. Shepherdas.

„Jei tik ji būtų prisisegusi saugos diržą. Jei ji būtų prisisegusi, greičiausiai po dviejų dienų būtų pasirodžiusi viešumoje su mėlynėmis po akimis, galbūt šiek tiek gaudytų orą dėl lūžusių šonkaulių ir būtų su įtvaru sulaužytai rankai“, – rašo ekspertas.

Sąmokslo teorijos

Velso princesė Diana buvo mylima milijonų žmonių. Ji skleidė gėrį, grožį, graciją ir užuojautą visam kenčiančiam pasauliui. Princesė dirbo su ne viena labdaros organizacija ir padėjo sergantiems ŽIV/AIDS. Daugeliui žmonių visame pasaulyje ji buvo tikras šviesos ir vilties žiburys.

1997 metų rugpjūčio 31 d. pasaulis 36 metų princesę prarado; ji žuvo per automobilio avariją Paryžiuje. Oficiali versija – jos vairuotojas Henri Paulas važiavo per greitai ir buvo apsvaigęs.

Net ir praėjus dvidešimčiai metų po tragedijos netyla įvairūs klausimai bei kurpiamos vis naujos sąmokslo teorijos. Portalas „Nicki Swift“ apžvelgia kai kuriuos keistus dalykus, susijus su princesės Dianos mirtimi, kurie priverčia suabejoti ekspertų išvadomis. Ar galėjo būti, kad princesės mirtis nebuvo nelaimingas atsitikimas?

Ji draugui parašė laišką, kuriame prognozavo savo mirtį

Teigiama, kad savo draugui ir buvusiam liokajui Paului Burrelliui, kurį laikė „vieninteliu žmogumi, kuriuo pasitiki“, princesė Diana parašė laišką, kuriame teigė, jog rengiamas sąmokslas ją nužudyti.

„Ši konkreti mano gyvenimo fazė yra pati pavojingiausia, – laiške (jo tekstas paimtas iš „The Daily Mail“) rašė princesė Diana. – (Šioje vietoje laiške esantis žodis yra užtušuotas) planuoja mano automobilio „avariją“, esą nesuveiks stabdžiai ir patirsiu rimtą galvos traumą, tad Charlesui bus atvertas kelias dar kartą vesti.“

Po dešimties mėnesių jos žodžiai išsipildė. Ar tai buvo paranojos apraiška, ar ji tikrai turėjo planuojamo sąmokslo įrodymų, išlieka diskutuotinu klausimu. Tačiau atsižvelgiant į kitus keistus dalykus, susijusius su jos mirtimi, tokia pranašystė dar labiau sustiprina žmonių tikėjimą, kad ne viskas buvo „švaru“.

Automobilis, kuriuo žūties vakarą turėjo važiuoti princesė Diana, neužsivedė

Oficialūs dokumentai rodo, kad automobilis, kuriuo tą naktį turėjo važiuoti princesė Diana ir jos draugas D. al Fayedas, sugedo prie „Ritz“ viešbučio. „Jų automobilis neužsivedė, todėl jie įlipo į šalia esantį“, – nurodoma dokumentuose. Tačiau kiti dokumentai, kaip skelbiama, rodo, kad pora paprasčiausiai „paskutinę minutę sumanė pakeisti automobilį, kad suklaidintų paparacius“.

Ar jų pirminis automobilis tikrai sugedo, ar tai buvo sabotažas, kad princesė persėstų į tą nelemtą „Mercedes“ automobilį? Tiesos mes, veikiausiai, niekada nesužinosime.

Liudininkas sakė, kad dėl avarijos kaltos „kitos jėgos“

Praėjus dviem dešimtmečiams po avarijos, jos liudininkas, į pensiją išėjęs advokatas Stanlee‘is Culbreathas, atskleidė naujų detalių apie tai, kas įvyko po avarijos.

Interviu britų laikraščiui „The Mirror“ jis kritikavo Prancūzijos gelbėtojų veiksmus ir svarstė, ar jų neveiksnumas galėjo prisidėti prie jos mirties.

„Visuomet maniau, kad buvo tikrai įtartina, kad kitos jėgos prisidėjo. O dabar, praėjus dvidešimčiai metų, aš dar labiau abejoju, kad tai buvo gryna avarija. Tiesiog manau, kad viskas kelia abejonių. Jeigu tai buvo princesė, kodėl prireikė dvidešimties minučių ar panašiai ją išlaisvinti iš automobilio? Kodėl jie pravažiavo pro vieną ligoninę ir nuvežė ją į kitą?,“ – klausė jis.

„Turiu tiek daug klausimų, kuriuos sau užduodu vėl ir vėl apie tą avariją. Jie visą laiką buvo labai abejingi. Praėjo maždaug pusvalandis, kol atvyko pagalba. Mes ten buvome mažiausiai 15 minučių. Kodėl greitoji neatvažiavo greičiau?“ – klausia avarijos liudininkas.

Princesės Dianos laidotuvės

Greitosios pagalbos automobiliui buvo nurodyta važiuoti lėtai

Kaip skelbia britų laikraštis „The Guardian“, greitosios pagalbos automobilio vairuotojas Michelis Massebeufas „paneigė kalbas, kad kelionė į ligoninę per Paryžiaus centrą buvo uždelsta dėl sąmokslo pražudyti Dianą“.

Skelbiama, kad apie 40 minučių princesei pagalbą vietoje teikė medikas, užuot ją vežus į ligoninę. Kai ji buvo vežama, kaip teigiama, vairuotojui buvo nurodyta pravažiuoti pro artimiausią ligoninę ir lėtai važiuoti iki kitos. Avarijos tyrėjams vairuotojas sakė, kad „gydytojas nurodė važiuoti lėtai dėl princesės būklės... Turiu pabrėžti, kad lėtas važiavimas yra taisyklė, kurio vienintelis tikslas yra apsaugoti nukentėjusįjį“.

Vienu metu automobilyje buvęs gydytojas Jeanas-Marcas Martino, kaip teigiama, nurodė visiškai sustabdyti automobilį, nes nukrito princesės Dianos kraujospūdis. „Mes sustojome maždaug penkioms minutėms, kad jis galėtų suteikti jai pagalbą, tai buvo įmanoma tik automobiliui nejudant iš vietos. Vėliau mes tęsėme kelionę jau be sustojimų“, – sakė greitosios pagalbos automobilio vairuotojas.

D. al Fayedo asmens sargybinis sako, kad vairuotojas buvo girtas

D. al Fayedo asmens sargybinis Trevoras Reesas-Jonesas vienintelis išgyveno per avariją, kurioje žuvo princesė Diana. Tačiau jis patyrė „rimtą smegenų traumą, krūtinės ląstos sužeidimų ir visi kaulai jo veide buvo sulaužyti“, skelbia britų laikraštis „The Sun“.

„Medikai panaudojo 150 titano dalelių, kad atkurtų jo veidą pagal nuotrauką“, – skelbė leidinys.

Po dešimties komoje praleistų dienų vyras atsibudo ir nebuvo tikras dėl daugelio avarijos detalių, tačiau buvo įsitikinęs dėl vieno dalyko – vairuotojas esą buvo girtas. Anot „The Daily Mail“, T. Reesas-Jonesas pareiškė, kad „avarija įvyko dėl to, kad Henri Paulas vartojo alkoholio ir vairavo automobilį. Štai kodėl įvyko avarija“.

Ir oficialios skrodimo išvados patvirtino asmens sargybinio žodžius. Vairuotojo kraujyje alkoholio kiekis dvigubai viršijo leistiną maksimalų kiekį.

Tačiau D. al-Fayedo tėvas Mohamedas al-Fayedas netiki T. Reeso-Joneso žodžiais ir kaltina savo sūnaus sargybinį „dirbant slaptosioms tarnyboms“. Jis teigia, kad kraujo mėginiai „buvo sukeisti, arba slaptųjų agentų užkrėsti“.

Princesė Diana

Ar Diana ir Dodi buvo nužudyti, kad nepaskelbtų apie savo sužadėtuves?

Mohamedas al Fayedas teigia, kad jo sūnus avarijos vakarą ketino Dianai padovanoti sužadėtuvių žiedą, o kitą dieną pora būtų visam pasauliui paskelbusi apie savo sužadėtuves. Anot „The Express“, Mohamedas al-Fayedas mano, kad artėjančios vestuvės paskatino Britanijos karališkąją šeimą ir MI6 slaptąją tarnybą „parengti planą nužudyti princesę“, kad „nebūtų paskelbta žinia apie sužadėtuves“. Mohamedas al Fayedas teigia, kad visa ši informacija buvo gauta „klausantis telefoninių pokalbių“.

Princesę Dianą sekęs fotografas buvo nušautas

Anot „The Express“, paparacis Jeanas Paulis Jamesas Andansonas kelias savaites iki princesės Dianos žūties ją sekė, todėl vėliau tapo viena iš pagrindinių figūrų jos tariamo nužudymo sąmokslo teorijoje. Kai kas mano, kad fotografo vairuotojas automobilis „Fiat Uno“ tyčia užkabino „Mercedes“ automobilį, kuriuo važiavo princesė Diana. Nors tarnybos manė, kad Jeanas Paulis Jamesas Andansonas buvo „reguliarus tiek MI6, tiek ir Prancūzijos agentūrų informatorius“, po avarijos jis nebuvo tinkamai apklaustas.

O 2000 metų gegužę fotografo kūnas, kaip skelbta, buvo rastas Pietų Prancūzijoje sudegusiame BMW automobilyje. Kūnas esą buvo taip smarkiai sudegęs, tad policijai prireikė beveik mėnesio nustatyti aukos tapatybę pagal DNR ir dantų įrašus. Konstatuota, kad vyras nusižudė.

Tačiau fotografą radęs ugniagesys Christophe‘as Pelatas mano kitaip. „Mačiau jį iš arti ir esu visiškai įsitikinęs, kad jam buvo dukart šauta į galvą“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (83)