Kaip makabriškai tai beskambėtų, legendinio dainininko mirtis iš tiesų gerokai pastorino jo kišenę, nes smarkiai išaugo jo pardavimai. Lygiai tas pats nutiko ir Bobui Marley‘iui, Jimiui Hendrixui, Davidui Bowie bei dar daugybei muzikos legendų.

Be to, šių dainininkų mirtis versliems jų gerbėjams taip pat suteikė galimybę užsidirbti pardavinėjant įvairių su jų dievaičiais siejamų daiktų.

E. Presley‘io piniginė vertė išlieka didelė iki pat šių dienų, teigiama remiantis žurnalo „Forbes“ sudaromu daugiausiai uždirbančių mirusių žvaigždžių sąrašu. Praėjusiais metais jis uždirbo 27 mln. JAV dolerių ir pardavė vieną milijoną albumų.

E. Presley‘is mirė nuo širdies smūgio būdamas vos 42 metų. Jis garsėjo tuo, kad labai mėgo nesveiką maistą. Jo mėgstamiausias sumuštinis, kaip kalbama, buvo ruošiamas iš dviejų paskrudintos duonos riekelių, keptos šoninės, keptų bananų ir daugybės džemo ir riešutų sviesto.
Greislende pernai buvo parduota 11 tūkst. tokių sumuštinių.

Tačiau tai buvo ne dainininko gimtasis Greislendas JAV Memfio valstijoje. Tai buvo kitas Greislendas, esantis Šiaurės Danijos Randerso mieste. Tikrojo Greislendo kopiją pastatė didžiulis E. Presley‘io gerbėjas 53 metų Henrikas Knudsenas.

„Kai jis mirė, man buvo trylika. Negalėčiau pasakyti, kad tai buvo šokas, nes tuo metu juo taip nesidomėjau. Tačiau suvokiau, kad tai buvo didis žmogus“, – sakė Henrikas, esantis Memfio garbės piliečiu, kuris Greislende, JAV, lankėsi gal šimtą kartų.

Sukūręs sėkmingai veikiantį Elvio gerbėjų klubą, Henrikas 2011 metais pastatė danišką Greislendo kopiją. Jam tai kainavo 2,8 mln. Didžiosios Britanijos svarų sterlingų. Jau po šešerių metų šis projektas atsipirko, ir Henrikas galėjo grąžinti pinigus investuotojams.

Deja, sėkmė atvedė į teismą. Bendrovė „Elvis Presley Enterprises“, kurią Elvio Presley‘io fondas įsteigė visame pasaulyje licencijuoti su Elviu susijusius produktus, padavė daniškąjį Greislendą į teismą dėl Greislendo prekės ženklo teisių pažeidimo.

2015 metų gruodį Greislendas Randerse buvo pervadintas į „Memphis Mansions“. Apie teisinius aspektus Henrikas kalbėti atsisakė.

Kitas Elvio gerbėjas, nemažai užsidirbantis iš savo velionio dievaičio, yra Londone gyvenantis Sidas Shaw, kuriam priklauso tinklalapis „Elvisly Yours“, daugiau nei penkiasdešimtyje pasaulio šalių prekiaujantis įvairiais atmintinais daiktais ir produktais.

„Pirmą kartą Elvį išgirdau per Liuksemburgo radiją. Tuo metu tai buvo vienintelė vieta, kur galėjai išgirsti populiariosios muzikos, – sakė 71 metų Sidas. – Elvis uždainavo, ir tai buvo visiškai kitokia muzika, todėl tuomet tapau jo gerbėju.“

Iš Elvio uždirbti Sidas pradėjo jo mirties metais – 1977-aisiais, o 1978 metais įkūrė Elvio gerbėjų klubą.

„Tuomet Elvis Presley‘is dar nebuvo prekybos ženklas, todėl pateikiau prašymą užpatentuoti prekės ženklą „Elvis“. Tačiau man pasakė, kad tai bendrinis žodis, – pasakojo vyras. – Todėl sugalvojau užpatentuoti „Elvisly Yours“.

Būtent šia fraze Elvio gerbėjai visame pasaulyje pasirašo laiškus.

Sidas sakė, kad, siekdamas teisiškai apsisaugoti, jis Jungtinėje Karalystėje ir kitose Europos šalyse užpatentavo dar 38 prekių ženklus.

„eBay“ skelbia, kad dėl dabartinės su rokenrolo karaliumi susijusių daiktų paklausos šiame internetinių aukcionų tinklalapyje kiekvieną valandą parduodama po 12 su Elviu susijusių prekių. Šiuo metu per „eBay“ parduodama beveik 70 tūkst. tokių daiktų.

Elvio gerbėjai daugiausia priklauso tai pačiai kartai kaip ir velionis dainininkas. O kitų dainininkų, kaip Bobas Marley‘is, populiarumas peržengė vienos kartos ribas. B. Marley‘io atveju, jis tapo Jamaikos sinonimu ir padėjo skatinti turizmą šioje šalyje.

„Bobas Marley‘is yra labiau tautos sūnus, jis tikra ikona“, – sakė Jamaikos turizmo sektoriaus atstovas Paulas Pennicookas.

Legendinio dainininko paveldu rūpinasi kompanija „The Bob Marley Group“, priklausanti jo šeimai. Jamaikos sostinėje Kingstone veikia ir kompanijos įkurtas muziejus, veikiantis buvusiuose B. Marley‘io namuose. Kasmet čia apsilanko daugiau nei 36 tūkst. lankytojų. Bilietas suaugusiajam kainuoja 25 JAV dolerius.

Kai kokia nors garsenybė miršta, su ja susijusių originalių atmintinų daiktų kaina tiesiog šoka į viršų. JK aukciono namų „Bonhams“ pramogų skyriaus vadovė Katherine Schofield sakė; „Mirus menininkui, kurio daiktai kolekcionuojami, rinkoje stebimas staigus kainų kilimas“.

„Prireikia nemažai laiko, kad rinka stabilizuotųsi, ir mes galime tiksliau matyti, ar kainos išliks aukštos“, – sakė ekspertė.

Po Davido Bowie mirties praėjusių metų sausį, anot K. Schofield, brangiai buvo parduodami įvairūs daiktai, susiję su dainininku.

„Kai D. Bowie mirė, kaip ir su jo įrašais, įvairių prekių pardavimai patrigubėjo. Gerbėjai norėjo gauti ką nors, kas primintų apie šią kultūros ikoną“, – sakė bendrovės „Truffle Shuffle“ atstovė Claire Wood.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)