Klausimas, kuris greičiausiai neduoda ramybės visiems besidomintiems garsenybių gyvenimu, kiek tokia garbė ir šventė gali kainuoti.

Šis straipsnis būtent apie tai – kaip į savo vakarėlį pasikviesti pasaulinio lygio žvaigždę, kiek teks už tokią garbę jai sumokėti, ir kur kreiptis.

Ryanas Schinmanas dienas leidžia labai brangiai pardavinėdamas talentą. Jis yra renginių organizavimo firmos „Platinum Rye Entertainment“ įkūrėjas. Jo verslo principas gana paprastas – padeda garsenybėms rasti bendrą kalbą su užsakovais. Daugiausia jis dirba su privačiais asmenimis ir reklamdaviais.

Pavyzdžiui, šiais metais jam teko prisidėti ir prie „Super Bowl“ pertraukos kampanijos. R. Schinmanas turi ir dar vieną bendrovę – „RBS Celebrity Booking“, kuri padeda paprastiems žmonėms užsisakyti pramogų pasaulio atstovų paslaugas: roko žvaigždžių, profesionalių sportininkų ar socialinės žiniasklaidos dievukų.

Suma, kurią tenka sumokėti už tai, kad garsenybė pasirodytų jūsų vakarėlyje, yra „žymiai didesnė“ nei ta, kurią už filmavimąsi ar fotosesiją moka reklamos užsakovai, teigia verslininkas. Esą taip yra dėl to, kad tai privatus renginys, ir garsenybė nebando nieko parduoti.

„Jeigu kalbame apie muzikos grupes, garsias muzikos grupes, teks kaip reikiant paploninti piniginę. Patys garsiausi dažniausiai į šventę nevažiuoja, jeigu jiems nepasiūloma bent 600 tūkst. dolerių (564 tūkst. Eur), kartais ši suma gali siekti ir 1,5 mln. dolerių (1,41 mln. Eur) – viskas priklauso nuo to, ką norite matyti ant scenos“, – paaiškina R. Schinmanas.

Kai kurių – nė neįpirksi

Deja, kad ir kiek pinigų beturėtumėte, ne viską už juos galima nupirkti. Yra tokių garsenybių, kurie tokioms avantiūroms nepasirašo nė už jokius pinigus. „Pavyzdžiui, šiuo metu negalima pasisamdyti Bruce‘o Springsteeno. Jokia suma neįtikintų ir rokerių U2“, – garsius vardus įvardija R. Schinmanas.
Bono

Kalbant apie „Rolling Stones“ – na, jie yra groję viename gimtadienyje, o už tai gavo sumą, svyruojančių nuo 2 iki 5 mln. dolerių (1,88-4,7 mln. Eur) (tikslaus skaičiaus niekas nenori išduoti).

Dar tik karjerą pradedantys atlikėjai ir grupės kainuoja žymiai mažiau – jų paslaugos įkainotos nuo 50 iki 150 tūkst. dolerių (47-141 tūkst. Eur). „Tai puikus pasirinkimas dideliems vakarėliams – ekonomiška, tačiau smagu“, – tvirtina R. Schinmanas. Verslininkas teigia dirbantis su paties įvairiausio dydžio biudžetais.

„Yra nemažai didžėjų ir atlikėjų, kuriuos galima pasisamdyti už 20, 25 ir 30 tūkst. dolerių (18,8 tūkst., 23,5 tūkst. ar 28,2 tūkst. Eur), jie žinomi, tačiau Tiesto tai jau neįkalbėsite“, – šypsosi jis. Be to, patikrinta taisyklė, kad grupė su gyvais instrumentais visais atvejais kainuoja žymiai daugiau nei vienas atlikėjas ar reperis su pianinu ar nešiojamuoju kompiuteriu.

„Kartais viskas gali pasikeisti akimirksniu. Pavyzdžiui, Fetty Wap, kuris muzikos pasaulyje praeitais metais išgarsėjo praktiškai kone per naktį. Manau, prie užklumpant šlovei jį buvo galima pasikviesti už 20 ar 15 tūkst. dolerių (18,8-14,1 tūkst. Eur), o dabar be 100 tūkst. dolerių (94,1 tūkst. Eur) net į kalbas nesileidžia“, – pramogų pasaulio taisykles aiškina R. Schinmanas.

Gęstančios žvaigždės – pigiausios

Jeigu ieškote specialaus pasiūlymo, pigiausiai galima pasisamdyti gęstančias 9-ojo ar 10-ojo dešimtmečio žvaigždes ar vadinamuosius vienos dainos atlikėjus ar grupes, teigia verslininkas.

Nuotraukos ir filmuota medžiaga apie garsenybių pasirodymą vakarėlyje galiausiai vis tiek atsiduria internete. „Manau, kad šiais laikais kontroliuoti socialinės žiniasklaidos neįmanoma. Manau, kad tai ir pačios garsenybės tai supranta“, – įsitikinęs R. Schinmanas.

Tiesą sakant, atlikėjai, net ir patys garsiausi, visada džiaugiasi papildomomis pajamomis. „Manau, jog labai svarbu suprasti, kad praėjo tie laikai, kai iš muzikos buvo galima užsidirbti tikrai daug pinigų.

Dabar pinigai ateina tik iš koncertų ir prekybos atributika, dar iš privačių renginių ir reklamos. Ta pati taisyklė galioja ir kino žvaigždėms ir sportininkams. Pavyzdžiui, buvusios sporto žvaigždės neretai neturi jokių pajamų. Manau, kad tokie renginiai – puikus pajamų šaltinis“, – sako R. Schinmanas.

Į Lietuvą prisikviesti atlikėjus – nepigus malonumas

2007 metų liepą Vilniaus arenos stogą kilnojęs Ozzy Osbourne'as už koncertą gauna 170 tūkst. eurų.

Neseniai Lietuvoje viešėjusio ir MTV bei Britanijos muzikos apdovanojimuose triumfavusio Edo Sheerano honoraras siekia 110 tūkst. eurų.

2008-aisiais Vilniuje viešėjęs legendinis Bobas Dylanas dabar už koncertą prašė 130-265 tūkst. eurų.

2014 metų lapkritį Lietuvoje koncertavusios grupės „OneRepublick“ honorarai siekia 88-176 tūkst. eurų.

Lanos Del Ray honoraras siekia 66 tūkst. eurų, „30 Seconds to Mars“ – 44 tūkst. eurų, „Gogol Bordello“ – 44 tūkst. eurų.

Daugiau nei pusę milijono už koncertą gauna Lady Gaga (662 tūkst. eurų.). Beje, įdomu tai, kad Lady Gaga prieš porą metų buvo antra brangiausia atlikėja, kurią lenkė tik Madonna.

Brangiausi iki šiol Lietuvoje kada nors koncertavę atlikėjai buvo Eltonas Johnas ir Robbie Williamsas. Šių mega žvaigždžių honorarai siekia 1 milijoną svarų (1 359 804 eurų).
Robbie Williamsas
Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)