36 metų Gisele per praėjusius vienus metus uždirbo kvapą gniaužiančius 30,5 mln. dolerių (27,36 mln. eurų) ir beveik 20-čia milijonų aplenkė antroje vietoje likusią Adrianą Limą, kuri uždirbo 10,5 mln. dolerių (9,4 mln. litų).

Be finansinės persvaros įspūdį daro ir tai, kad G.Bündchen daugiausiai uždirba jau 14-us metus iš eilės, nuo pat 2002-ųjų.

Nors nebevaikšto podiumu, G.Bündchen ir toliau pasirašo didelius mados kontraktus su garsiomis firmomis, be to, turi įvairių verslo įmonių. Kaip nurodo „Forbes“, buvęs „Victoria's Secret“ modelis nuo savo karjeros, kuri trunka jau dešimtmečius, pradžios uždirbo daugiau kaip 430 mln. dolerių (386 mln. eurų) ir ši suma vis auga.

„Forbes“ pažymi: „Ji daug uždirba iš pelningų kvepalų ir grožio kontraktų su „Chanel“, „Carolina Herrera“ ir „Pantene“, plius reklamos „Arezzo“ batams ir „SkyTV“ jos gimtojoje Brazilijoje ... Atsidėti pinigų jai padeda ir jos pačios apatinių drabužių linija bei odos priežiūros produktai.“

A. Lima, ilgiausiai dirbantis „Victoria’s Secret“ „angelas“ per visą kompanijos istoriją, šiemet uždirbo daugiausiai per savo karjerą – iš kontraktų su tokiomis kompanijomis kaip ta pati „Victoria’s Secret“, „Maybelline“ ir laikrodžių firma IWC.

Nors Gisele ir toliau dominuoja, didžiausią šuolį šiemet padarė Kendall Jenner, kurios uždarbis padidėjo 150-čia proc. iki 10 mln. dolerių (9 mln. eurų) ir kuri iškilo į trečią sąrašo vietą. Nors ji ir toliau gauna užsakymų, naujas jos sėkmės faktorius yra socialinė žiniasklaida.
Netikros Kim Kardashian sesers 64,4 mln. sekėjų „Instagram“, kurių ji turi daugiausiai iš visų į sąrašą patekusių modelių, padėjo jai pelnyti milijonų dolerių vertės kontraktus su tokiomis firmomis kaip „Estée Lauder“ ir „Calvin Klein“.

Trečiąja vieta ji dalijasi su Karlie Kloss, kuri šiemet padvigubino savo uždarbį, palyginti su praėjusiais metais. Ji turėjo daugiausiai kontraktų iš visų sąrašo modelių: reklamavo 18 skirtingų prekių ženklų, tarp kurių buvo „L’Oréal“ ir „Swarovski“.

Nuo K.Jenner ir K.Kloss nedaug atsilieka dvi naujokės: Gigi Hadid ir britė Rosie Huntington-Whiteley, kurioms penktą sąrašo vietą pelnė uždirbti 9 mln. dolerių (8 mln. eurų) iki mokesčių.

Dar viena socialinės žiniasklaidos favoritė G.Hadid tą šlovę taip pat pavertė doleriais: daugiau kaip 22 mln. jos „Instagram“ sekėjų pelnė jai kontraktus su „Maybelline“ ir „Tommy Hilfiger“. Ir visa tai – jai dar neatšventus 22-ojo gimtadienio.

„Mūsų verslas pasikeitė, – sako „The Society Management“, kuri atstovauja K.Jenner, prezidentas Chrisas Gay. – Šie modeliai tapo vis įtakingesni, nes yra žiniasklaidos perdavimo kanalai, ne tik žmonės, kurie gali būti reklamos veidas, bet ir galingos jos platinimo priemonės.“

„Modeliai, „YouTube“ žvaigždės, socialinės žiniasklaidos žvaigždės – tai jų era, – savo ruožtu aiškino „IMG Models“, kuri atstovauja G.Hadid, prezidentas Ivanas Bartas. – Modeliai buvo ant dviejų naujausių amerikietiško „Vogue“ viršelių: Gigi rugpjūtį ir Kendall rugsėjį.“

Kitoje Atlanto pusėje R.Huntington-Whiteley, pažįstamai iš filmų „Pašėlęs Maksas: įtūžio kelias“ (Mad Max: Fury Road) ir „Transformeriai: tamsioji Mėnulio pusė“ (Transformers: Dark of the Moon), buvimas „anglų rože“ irgi gali virsti milijonais, kurių daugumą jai uždirbo jos pačios apatinių linija ir „Marks & Spencers“ makiažo bei kvepalų reklamos.

Beveik trečdalis šiemetinio sąrašo modelių yra naujokės. Tarp jų yra trys „Victoria’s Secret“ modeliai Lily Aldridge, Jasmine Tookes ir 20-metė Taylor Hill, jauniausia sąrašo narė.

„Victoria’s Secret“ „angelai“ sudaro 30 proc. daugiausiai uždirbančių modelių sąrašo narių, iš dalies – dėl pelningų kontraktų su šia kompanija.

Šiemet tik 30 proc. daugiausiai uždirbančių modelių yra iš JAV. Sąraše yra trys brazilės ir trys britės – 13-oje vietoje esanti Kate Moss su 5 mln. dolerių (4,5 mln. eurų), Cara Delevingne ir R.Huntington-Whiteley, taip pat – dvi olandės, Doutzen Kroes ir Lara Stone.

Dauguma į sąrašą patekusių modelių yra baltosios ir absoliučiai „tinkamo“ dydžio. Tai atspindi įvairovės trūkumą ant podiumų ir reklamos kampanijose.

Neseniai atliktas „FashionSpot“ tyrimas, kurio metu buvo išanalizuotos 236 šių metų pavasario spausdintinės reklamos, parodė, kad 78,2 proc. jų modelių buvo baltosios ir kad juodaodės sudarė 8,3 proc., azijietės – maždaug 4 proc., o ispanakalbės – 1,7 procento. Nepaisant suintensyvėjusių agentūrų pastangų stumti translyčius ar vadinamojo plius dydžio modelius, jie figūruoja redaktorių skiltyse, bet dar retai pasirašo pelningus ilgalaikius kontraktus.

20 geriausiai apmokamų pasaulio modelių nuo 2015 metų birželio 1 dienos iki 2016 metų birželio 1 dienos bendrai uždirbo 154 mln. dolerių (138 mln. eurų) iki mokesčių. Visi šie modeliai bendrai turi beveik 200 mln. „Instagram“ sekėjų.

Modelių vyrų sąraše nėra, nes paprastai jie šiame versle uždirba daug mažiau nei moterys. Kai „Forbes“ praėjusį kartą sudarė modelių vyrų sąrašą – 2013 metais – pirmoje vietoje buvo 1,5 mln. dolerių (1,35 mln. eurų) uždirbęs Seanas O’Pry.