A. Freer dirbo princo Charleso padėjėja ir vieną dieną suprato, kad jaučia nuovargį ne dėl darbo, o dėl maisto.

Ji pasakojo: „Dirbau Velso princo padėjėja. Mėgau savo darbą, tiesa, jis reikalavo daug pastangų. Grįždavau namo išsekusi (tiesa, paaiškėjo, kad ne dėl darbo, o dėl siaubingai netinkamos mitybos), be jėgų gamintis vakarienę, tad sudribusi priešais televizoriaus suvalgydavau sumuštinį su sūriu ar makaronų, užgerdama vynu. Nuolat jaučiausi pavargusi, dažniausiai pilvas būdavo išsipūtęs tarsi futbolo kamuolys, berdavo veidą. O kur dar nuolatiniai peršalimai, infekcijos, prasta nuotaika.“
Taigi, dietologės patarimai, kaip maitintis.

Valgykite sąmoningai. Rinkitės maistingus, sezoninius maisto produktu. Išbandykite įvairių receptų, tegu valgio gaminimas teikia malonumą. Valgykite su mielais žmonėmis ir galvokite apie maistą, kurį dedate į burną. Uostykite jį, ragaukite, gerai sukramtykite, tada nepersivalgysite. Nekramsnokite. Jei nuolat užkandžiaujate, stimuliuojate insulino gamybą, kuris skatina organizmą kaupti riebalus. Didžiausios blogybės – perdirbti angliavandeniai, saldumynai, tačiau net ir vaisiai, riešutai skatina organizmą nuolat dirbti. Iš pradžių pakeiskite pagrindinius patiekalus, paskui galėsite pagalvoti apie užkandžius. Kai jūsų pagrindiniai patiekalai bus maistingi, subalansuoti, nebereikės užkandžių.

Raskite laiko pavalgyti. Juk randate laiko ryte nueiti į sporto salę, atliekate darbus, o kaip su laiku pavalgyti? Jei tinkamai maitinsitės, kitose gyvenimo srityse viskas eisis sklandžiau.

Tapkite pats sau prioritetu. Patariu motinoms maitintis taip, kaip jos norėtų, kad maitintųsi jų vaikai. Daugelis moterų trokšta, kad vaikai valgytų salotas, o pačios paskubomis suvalgo makaronų. Jos draudžia vaikams valgyti saldumynus, o pačios kasdien valgo šokolado.
Dauguma valgom per greitai. Kramtykite lėtai, gerai sukramtykite maistą, po kiekvieno kąsnio padėkite įrankius ant stalo, atsikvėpkite.

Ribokite alkoholio vartojimą. Padauginęs alkoholio net nuosaikiausias žmogus gali prisišlamšti be saiko. Nuo alkoholio ima svyruoti cukraus lygis kraujyje, todėl jaučiamas didesnis nei prastai alkis.

O gal užuot atsigėrę vandens valgote? Vietoje vandens geriate sultis, vitaminizuotus gėrimus ir pan.? Bet koks skystis, išskyrus vandenį, skatina insulino gamybą, didina cukraus lygį kraujyje. Įvairiausių gazuotų, saldintų gėrimų reikia atsisakyti. Kiekvieno poreikis vandeniui individualus. Geriausia įsiklausyti į savo organizmą. Jei skauda galvos, trūksta energijos, sunku susikaupti, sausa oda, kietėja viduriai, tai dehidratacijos požymiai. Patariu kas pusvalandį išgerti po stiklinę vandens.

Nemalšinkite maistu liūdesio, nuobodulio, streso ar vienatvės pojūčio. Maistas niekada neužpildys tuštumos gyvenime ar viduje. Susigalvokite, kaip save pradžiuginti – pasimankštinkite, susitikite su draugais, paklausykite muzikos, paskaitykite.

Būkite pasiruošę – jei esate alkani arba pavargę, sausainis visada nugalės. O jei šaldytuve turite šviežių vaisų ir daržovių, sveikų maisto produktų, jūs laimėsite prieš sausainius.

Suformuokite naujus įpročius. Valgymas, gėrimas tėra įpročiai. Mes tiesiog įprantame dėti cukraus į arbatą, pusryčiams valgyti dribsnių ir pan. Išeikite iš komforto zonos, vietoje kvietinės duonos imkite valgyti ruginę ar ryžių trapučius, ant riekelės dėkite pomidorų, avokadų. Nauju įpročiai įsigali per kelias savaites.

Atsiminkite, kad geriems įpročiams suformuoti reikia laiko, tad užuot bandę įvykdyti perversmą per naktį, ženkite po mažą žingsnelį kasdien. Ir nesmerkite savęs, jei suklumpate.

Venkite principo „viskas arba nieko“. Stenkitės žvelgti į viską paprastai. Valgykite, kai jaučiate alkį, kai pasisotinate, nustokite valgyti. Negaiškite laiko nervindamiesi dėl kalorijų, verčiau kreipkite dėmesį į organizmą – jei gerai jausitės, kūnas pasakys, jei netinkamai pavalgėte – organizmas duos signalą.

Daugiau naujienų – „Facebooke“.