Siūlo net tris skirtingus maršrutus

Kapitonas Rimantas Mažukna ir įgula jau daugiau kaip 30 metų šiltuoju sezonu pramoginiais laivais „Algirdas“ ir „Nemunas“ visus norinčius plukdo po Kauno marias. Kapitonas siūlo žmonėms plaukti maršrutais: „Kaunas – Rumšiskės – Kaunas“ ir „Kaunas – Kadagių slėnis – Kaunas“ taip pat plukdoma Nemunu iki Birštono bei rengiamos pramoginės ir pažintinės kelionės po Kauno marias pagal poilsiautojų pageidavimus.

„Aš nuo 1976 metų buvau „Raketos“ kapitonu ir ten keleivius plukdydavome į Klaipėdą, Nidą ir Juodkrantę. O paskui, kai laivai buvo išparduoti, teko juos atpirkti. Nuo 1999 metų pradėjome plukdymus šiais laivais. Norintys plaukti atvažiuoja ir iš kitų miestų, bet plaukia ir pačių kauniečių. Jie daugiau renkasi kelionę į Rumšiškes, ten aplanko Liaudies buities muziejų.

Rimantas Mažukna

Pirmas maršrutas nuo kurio pradėjome, tai buvo Rumšiškės su pačiomis gražiausiomis ir įspūdingiausiomis vietomis. Praplaukiame pro piliakalnius, Gasiuliono atodangas, plačiausią Kauno marių vietą, giliausias vietas. Krantai labai gražūs pavasarį ir rudenį, kai nusispalvina medžiai.

Paskui pradėjome plaukti į Kadagių slėnį, kur yra apžvalgos takas, ten pastovime 1,5 valandos. Poilsiautojus visa kelią lydi Kauno marių regioninio parko darbuotojas, jis ir plaukia kartu, pasakoja viską. Paskutinis yra Birštono maršrutas, ten taip pat plaukiame su gidu. Nemuno pakrantės įspūdingos, praplaukiame įvairius miestelius, Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę”, – maršrutų galimybes vardija jis.

Kelionių laikas ir kaina

Pasak kapitono, Kadagių slėnio kelionė viso trunka 5 valandas, Rumšiškių maršrutas taip pat trunka apie 6 valandas, kartu su pasivaikščiojimu. Jis aiškina, kad neįgaliesiems ir senjorams taikomos specialios nuolaidos kelionės bilietams. R. Mažukna pabrėžia, kad kelionės kainos yra stabilios ir nedidėja nuo euro įvedimo.

„Rumšiškių kelionės kaina yra 8 eurai, o su nuolaida – 6 eurai plius muziejaus lankymo bilietas. Kadagių kelionė kainuoja 12 eurų, su nuolaida 10 eurų. O Birštonas 19 eurų, su nuolaida kaina siekia 17 eurų. Daugiausia dalyvauja žmonių iš visos Lietuvos, tačiau yra pavieniai, kurie atvažiuoja iš užsienio, bet grupių neturime“, – tikina jis.

Tikina, kad trūksta dėmesio vandens infrastruktūrai

Pašnekovas aiškina šį sezoną nepastebintis augančio žmonių srauto, kadangi nėra infrastruktūros ir prieplaukų. Pasak jo, daugiau yra žiūrima į automobilių transportą, kelius ir aikšteles, o vandens pusė yra apleista.

„Paradoksas, kad neturime keleivinės prieplaukos, o praplukdome beveik 15 tūkstančių keleivių. Keleivinės stotelės ar paviljono neturime. Šis sezonas dėl viruso prasidėjo žymiai vėliau. Mes pradėdavome gegužės antrą savaitgalį, o šiemet startavome tik birželio 18 dieną, tai vėlavome daugiau nei mėnesiu. Dar kol kas į minusą neįkritome, bet palyginus su praėjusiais metais, įvykdėme tik 40 procentų“, – aiškina jis.

Dėl pandemijos plukdo perpus mažiau žmonių

R. Mažuknos teigimu, Lietuvoje plukdymo sfera turėtų atsigauti, tačiau tam turėtų būti skiriama daugiau dėmesio, tvarkoma infrastruktūra, kad laivai galėtų priplaukti. Anot jo, reiktų sudaryti normalias sąlygas įlipimams ir išlipimams, tačiau dabar to tikrai nėra.

„Žmonės plaukia priklausomai nuo oro. Jei lietus lyja, tai vietoje 80 žmonių bus tik 30. Laive galima rengti ir šventes, tačiau po karantino niekas jų nenori, pasitaiko tik viena kita. Su keleiviais dar pusė bėdos, o užsakomųjų įmonių reisų darbo dienomis šiemet visai neturime. Kapitonas pasakoja, kad laivu plukdyti turi leidimą 145 žmonėms, tačiau dėl esamos situacijos šiuo metu plukdoma tik apie 80“, – aiškina jis.

Tikisi įsigyti dar vieną laivą

Pašnekovo teigimu, ateityje tikimasi įsigyti dar vieną 24 vietų laivelį, kurį būtų galima paleisti Birštone ar mariose. Anot jo, yra galvojama apie variantą padaryti kelią pro Alytų, tad naujasis laivelis gali būti įdarbintas vežioti turistus ir ten.

„Verslą pradėjome visi kartu su šeima, laivus nupirkome ir jie buvo apleisti, reikėjo daug remonto, tai dirbome visi. Įdarbiname keturis žmones neterminuotoms sutartims, kol vyksta sezonas. Tai daugiausia yra pensinio amžiaus žmonės, nes jaunimo niekas neruošia. Atsiranda problema su profesija, ką ruošia Klaipėda, nė vienas žmogus neateina čia. Jie visi stengiasi išplaukti į jūrą”, – situaciją komentuoja jis.

Viruso situacija pakišo koją

Pasak kapitono, plukdymo verslas priklauso nuo infrastruktūros. Jeigu ji bus sukurta, tada plukdymas didės ir žmones tokios pramogos trauks. Jo teigimu, neturintiems laiko ilgesnei pramogai, siūlomas ir panoraminis vienos valandos reisas po Kauno marias, kuris užburia savo gamtos grožiu ir ramybe.

„Jeigu sutvarkys kelius, pagilins Nemuno seklumas, tai gal ir aukščiau plauktume. Dabar ta riba yra ties Birštonu, toliau negalime plaukti, nes yra per seklu. Plaukiantys žmonės turi atsipalaiduoti, apie nieką negalvoti ir nežiūrėti į laikrodį. Žmogaus smegenis ta žaluma ir vanduo ramina. Jachtklube laivelių yra daug, jie plukdo iki 12 žmonių. Žinoma, jie taip pat paklausūs, bet skundžiasi, kad trūksta žmonių, viruso situacija jiems pakišo koją“, – aiškina pašnekovas.

Plaukimo jachta kainos

Norintiems Kauno mariose pakeliauti ne su laivu, o su mažesne jachta, Kauno „Žalgirio“ jachtklubo uostas taip pat turi nemažai pasiūlymų. Kadangi šią vasarą uoste jachtų ir katerių netrūksta, pasiūlymų internete taip pat labai gausu. Skelbimuose galima rasti pasiūlymų išsinuomoti burinę jachtą savarankiškam pasiplaukiojimui Kauno mariose. Jachtoje telpa 8-10 žmonių, o plaukimo kaina dienai siekia vos 40-60 eurų.

Pateikiama nemažai pasiūlymų plaukti jachta po Kauno marias bei taip atšvęsti bet kokią progą, taip pat galimi ir romantiški pasiplaukiojimai palydint saulę, aplankant Meilės įlanką ar kitas gražias Kauno marių vietas. Tokio pasiplaukiojimo kaina 7 žmonėms už 1 valandą siekia 35 eurus. Kitų jachtų kainos svyruoja nuo 35 iki 40 eurų už valandą, priklausomai nuo žmonių skaičiaus ir plaukimo trukmės.

Norintiems prabangaus pasiplaukiojimo Kauno mariose, siūloma švediška senovinė jachta, kuri talpina net 20 žmonių ir puikiai tinka bet kuriai šventei. Jachtoje yra daug bendros erdvės linksmybėms bei dvi kajutės poilsiui. Ši neeilinė kelionė atsieis 70 eurų už valandą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)