Nuo birželio 20 dienos rinkliava už įvažiavimą į Neringą automobiliui siekia net 30 eurų, neužmirškite dar kelto mokesčio, tad norint pasiekti Nidą nuosava keturrate transporto priemone vien įvažiavimo mokesčiams išleisite 42,7 euro.

Jei planuojate nekuklias atostogas Nidoje, ko gero, ši keliasdešimties eurų suma negąsdina ir vis vien keliausite savo automobiliu į Neringą.

Jei visgi norite aplankyti Nidą be drakoniškų įvažiavimo mokesčių, yra ne viena alternatyva pasiekti Neringą ir be automobilio. Apie vieną jau rašėme – nemokėsite jokių ekologinių rinkliavos mokesčių, jei į Nidos aerodromą atskrisite mažuoju orlaiviu ar sraigtasparniu. Bet akivaizdu, kad oru keliauti iki Neringos sau gali leisti vienetai lietuvių.

Kiek kainuoja Kuršių neriją pasiekti autobusais, keltais, laivais ar dviračiu?

Dviračiams draugiški autobusai

Vienas variantų – viešasis transportas. Autobusu nuo Smiltynės iki Nidos bilieto kaina – 4 eurai. Persikelti keltu iš Klaipėdos į Kuršių Neriją – 1 euras, taigi, iš Klaipėdos iki Nidos viešuoju transportu – vos 5 eurai!

Bet jei keliaujate iš sostinės ar Kauno? Yra reisai Vilnius – Nida, pavyzdžiui, penktadienį autobusas iš sostinės pajuda 7:00 ir 8:00 val. bei Nidą pasiekia po beveik 6 valandų kelionės. Bilietas į vieną pusę – 26,4 Eur, „TOKS“ kompanijos autobusu galima transportuoti dviratį, tokia paslauga kainuos dar 3 eurus. Autobusas stoja prie Devinto forto, Kryžkalnyje, Klaipėdoje ir Neringos gyvenvietėse – Juodkrantėje, Pervalkoje ir Preiloje.

Iš Kauno „Kautros“ autobusu bilietas kainuos 24 eurus, o Nidą pasieksite per kiek daugiau nei 4 valandas. Keliaujant šios kompanijos autobusais, dviratį galima vežtis nemokamai, jam reikia išankstinės rezervacijos autobuse.

Iš Šiaulių ir Panevėžio Nidos pasiekti be persėdimų kituose miestuose nepavyks.

Nekuklus „Benas“

Iš Klaipėdos Neringos krantus galima pasiekti „Benu“ – tai galingas, modernus keleivinis laivas, skelbiama, kad gali pasiekti 40 km/h greitį, todėl užtikrina greitą ir komfortišką kelionę. „Benas“ talpina 50 keleivių, 25 dviračius bei yra draugiškas keliautojų augintiniams.

Jis plaukia iš Klaipėdos į Juodkrantę ir Nidą. Tiesa, kaina keliskart didesnė nei važiuojant autobusu iš uostamiesčio: į Nidą – net 15 eurų (vaikams, senjorams, neįgaliesiems 9 Eur). Iki Juodkrantės – 12 eurų (vaikams, senjorams, neįgaliesiems 7 Eur).

Geriau bilietą iškart pirkti internete, nes perkant bilietą laive papildomai reikės mokėti 1 Eur.

„Benas“ kursuoja kasdien, darbo dienomis iš Klaipėdos išplaukia 10:30 val., stoja Juodkrantėje 10-iai minučių, iš čia pajuda 11:30 val. ir 12:30 pasiekia Nidą. Atgal iš Nidos išplaukia 18:30 val. ir Klaipėdą pasiekia 20:30 val. Savaitgaliais yra papildomas reisas, atitinkamai iš Nidos 13 val. ir iš Klaipėdos 15:30 val.

Drevernos mažųjų laivų uoste

Jei keliaujate po Mažąją Lietuvą, Pamario kraštą ir esate Drevernoje, neabejotinai užsuksite į Drevernos mažųjų laivų uostą. Iš čia vasaros sezono metu kasdien į Juodkrantę ir atgal kursuoja keltas „Benas“.

Į vieną pusę bilietas – 6 eurai, galite keliauti su dviračiu, už jį reikės susimokėti dar 1 eurą. Atgal kelionė kainuos tiek pat. Keltas eilinėmis dienomis kursuoja tris kartus, savaitgaliais – keturiskart per dieną.

Tokias keliones dažniausiai renkasi tie, kurie ilsisi Drevernoje ir nori kelias valandas praleisti Juodkrantėje. Vos keliolika minučių – ir jūs jau kitame marių krante Juodkrantėje. Drevernos kempingo administratorius, išgirdęs apie planus keltis į Juodkrantę, rekomendavo bilietais pasirūpinti iš anksto: mat neretai net ir eilinę dieną į rytinį 10 valandos reisą parduodami visi bilietai. Ir iš tiesų, eilinį antradienį ryte į Juodkrantę iš Drevernos keltu plaukė penkios dešimtys keleivių. Atgal keltas į Dreverną plaukia 16:30 val. ir 18:30 val.

Anot uosto administratoriaus Edmundo Samaliaus, į Nidą reguliarių reisų nėra todėl, kad ji kiek per toli nuo Drevernos. Bet atsiranda poilsiautojų, kurie privačiai išsinuomoja „Beną“ ir su juo pasiekia Nidą. Kelionė trunka apie 30-40 minučių, o tokia paslauga kainuoja apie 300 eurų.

Keltas "Benas"

Laivu iš Minijos ar Uostadvario

Jei poilsiaujate šalia Nemuno žiočių lietuviška Venecija vadinamoje Minijoje arba Uostadvaryje, turite galimybę Nidą pasiekti laivu. Nuo Joninių iki vasaros pabaigos siūlomi reguliarūs reisai iš Minijos ir Uostadvario į Nidą.

Suaugusiems į abi puses – 18 Eur, į vieną pusę – 12 Eur. Nuolaidos vaikams, atitinkamai 12 ir 7 eurai, apmokestinami dviračiai, el. paspirtukai ir vežimėliai (į abi puses – 3 Eur, į vieną pusę – 2 Eur).

Populiarioji „Raketa“

Nuo birželio pradžios Nidą tiesiogiai iš Kauno galima pasiekti atsinaujinusiu legendiniu greitaeigiu laivu „Raketa“.

58 keleivius talpinantis laivas iš Kauno uosto išplaukia kiekvieną ketvirtadienį, penktadienį ir šeštadienį 9 val. ryto. Nidą pasiekia apie 12:45 val.

Iš Nidos uosto laivas pajuda kiekvieną ketvirtadienį, penktadienį ir sekmadienį 15.30 valandą. Šeštadienį laivas, išplaukęs iš Kauno, lieka Nidoje ir atgal plaukia tik sekmadienį. Kelionė į Kauną trunka šiek tiek ilgiau, apie 4 val., nes laivas plaukia prieš Nemuno srovę. „Raketa“ pasiekia 60 km/val. greitį, laivui toks greitis yra gana įspūdingas.

Bilietas į vieną pusę – 51 euras, tiesa, juo reiktų pasirūpinti iš anksto, nes liepos pabaigos reisams parduoti visi bilietai iš Kauno. Anot „Raketos“ administratorės Adelės Rudminaitės, dviem savaitėms į priekį bilietų beveik nelikę.

„Laivas turėjo startuoti dar pernai, tačiau negavo visų leidimų ir jo reisus teko atidėti. Nuo praėjusių metų tikėjomės dėmesio, o tas žmonių entuziazmas stebina, džiugina, esame labai laimingi. Jei laivas pilnas kiekvieną reisą, vadinasi, tas maršrutas pasiteisina“, – teigė A. Rudminaitė.

Visgi, anot jos, nėra planų siūlyti reisus pirmomis savaitės dienomis, nes ketvirtadieniais plaukiant atgal netrūksta laisvų vietų.

„Štai, sekmadieniais turime perpildytus reisus, visi nori atostogas užbaigti savaitės pabaigoje. Toks grafikas, kurį dabar turime, šiai dienai yra optimaliausias“, – pasakojo „Raketos“ administratorė.

Kelionę iš Kauno į Nidą, pasak A. Rudminaitės, renkasi labai įvairūs žmonės. „Yra vyresnės kartos žmonių, kurie prieš kelis dešimtmečius keliaudavo „Raketa“ į Nidą. Tokie jaučia nostalgiją prisimindami jaunystės keliones, plaukia net be nakvynės, vienai dienai, praleidžia kelias valandas Nidoje ir vakare sėda į „Raketą“ bei grįžta į Kauną.

Yra šeimų, kurios keliauja atostogauti, būna, kad žmonės švenčia gimtadienius „Raketoje“, dovanoja sau ar artimam žmogui tokią pramogą, turėjome mergvakarį, įmonės renkasi privačius reisus. Ta publika labai įvairi“, – pasakojo A. Rudminaitė.

„Paklausa didžiulė, bet bilietų kainos didinti neketiname, norime palikti optimalią kainą, kad kuo daugiau žmonių galėtų sau leisti praplaukti „Raketa“. Prieš Jonines buvo akcija – bilietai kainavo 29 eurus, juos išpirko per 15 minučių. Norėtume visą vasarą siūlyti tokią kainą, bet tada paties laivo išaikymas mums tampa nuostolingas, tad 51 euras – optimali kaina, jos didinti neplanuojame, ji šią vasarą tokia ir liks. Juk yra senjorai, šeimos su vaikais, norime suteikti galimybę visiems praplaukti „Raketa“, – kalbėjo A. Rudminaitė.

Nespėjusiems įsigyti ypač paklausių bilietų į Nidą, laivo administracija sugalvojo idėją, kaip suteikti šansą norintiems plaukti „Raketa“, o kartu ir užpildyti atgalinius ketvirtadienio ar penktadienio reisus.

Nuo paskutinio liepos ketvirtadienio siūlo įsigyti ne savaitgalinius bilietus atgal iš Nidos į Kauną, o į Neringą nuvežtų autobusiuku vos už 10 eurų. „Kelionė į priekį autobusiuku driektųsi ne įprasta magistrale, bet Panemunės keliu. Jis išvyktų tuo pačiu metu kaip laivas, o atgal grįžtų „Raketa“. Tai galimybė tiems, kurie nespėjo nusipirkti bilietų į abi puses arba neturi galimybės įsigyti bilietų pirmyn ir atgal“, – pasakojo „Raketos“ administratorė.

Kai norisi prabangos

Kam čia derintis prie tvarkaraščių, jei piniginė atlaiko laivo nuomos kaštus. Yra tokia laivo-nuoma.lt, kur galite išsirinkti laivą pagal kainą, dydį ir poreikius.

Pavyzdžiui, 6 keleivius talpinančio greitaeigio katerio „Baltic King“ nuoma 1 valandai – 70 eurų, čia pat siūlomi keli kelionių paketai, pavyzdžiui, maždaug 8-ių valandų kelionė Klaipėda – Juodkrantė – (Pervalka) – Nida – Klaipėda (3-4 val. plaukimo, 2-4 val. krante) – 350 eurų. Beveik dvigubai pigesnis 4 valandų pasiplaukiojimas iki Juodkrantės (Klaipėda – Juodkrantė –Klaipėda) – 180 eurų.

Pigiausia – dviračiu

Jei į Neringą keliaujate dviračiu, keltu iš Klaipėdos į Smiltynę persikelti kainuos vos 1 eurą. O toliau – 52 km ilgio dviračių trasa, jungianti Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą. Ji eina miškingomis vietovėmis, čia nėra didelių ikalnių ir pakalnių, uždraustas autotransporto eismas. Palei taką specialiai įrengtos trumpalaikio sustojimo vietos. Informaciją apie šalia esančius lankytinus objektus ir vietoves galima rasti specialiuose stenduose, kurie išdėstyti visų gyvenviečių prieigose. Geriamu vandeniu reiktų pasirūpinti prieš kelionę, nes jo nusipirkti galima tik gyvenvietėse.

Tiesa, nors automobilių šiame take baimintis nereikia, prarasti budrumą pavojinga. Dviračiais keliaujančių Neringoje – tūkstančiai, o takas gana siauras. Prasilenkiant dviratininkus neretai skiria centimetrai, dviračiai rieda skirtingais greičiais, tad kasmet neišvengiama nemalonių incidentų, kuriuos, deja, kartais lydi traumos ir apgadintos transporto priemonės.

O ir pats takas skaičiuoja trečią dešimtmetį, netrūksta ištrupėjusių, korėtų asfalto ruožų, riedant tokiu keliu Kuršių nerijos gamta lieka antrame plane, nes visą dėmesį būsite priversti skirti savo saugumui.

Bet kokiu atveju, kelionė dviračiu po Kuršių nerijos nacionalinį parką – puiki proga aplankyti įdomiausias ir gražiausias Neringos vietas, susipažinti su gamta, kraštovaizdžiu, gyvenvietėmis. Tą padaryti padės Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos specialiai išleistas lankstinukas keliaujantiems dviračiu.

Pasirinkę šį maršrutą, Nidą pasieksite asfaltuotu dviračių taku, kuris driekiasi pušynais per visą Kuršių neriją. Iš Nidos galima persikelti laivais į Nemuno deltą ir Pamario keliais sugrįžti į Klaipėdą.

Dviračių takai Kuršių nerijoje
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (88)