Vaikinai tikina, kad sėkmė neateina savaime, reikia daug dirbti, kad turėtų tai, ką turi dabar – ir reikia ne tik dirbti, bet ir daug mokytis, domėtis, skaityti, analizuoti, rizikuoti. Taip pat labai svarbi yra mentorių pagalba. Derinti studijas ir nuosavą verslą yra sudėtinga, todėl visa vasara ir nuo studijų mokslo metais liekantis laisvalaikis yra skiriamas nuosavam verslui vystyti.

Laikrodžius išperka akimirksniu

„Internetiniame versle esu jau ketvirti metai, o pirmąjį verslą pradėjau būdamas septyniolikos. Nuo pat pradžių visi mano internetiniai verslai sukosi aplink Ameriką, vieną iš didžiausių rinkų pasaulyje, tačiau taip pat visą laiką labai norėjau sukurti kažką išskirtinio ir ypatingo Lietuvoje“, - sako KTU Multimedijos technologijas studijuojantis būsimas trečiakursis Andrius Vaičiūnas.

Gimęs ir gimnaziją baigęs Tauragėje, būdamas dvidešimties pardavė vieną iš savo dropshipping‘o verslų britui, pasuko į Lietuvą ir pasinėrė į savo vieną iš didžiausių hobių - laikrodžius. Būtent hobis laikrodžiams ir noras, sukurti Lietuvoje unikalų ir ypatingą produktą už visiems prieinamą kainą, pastūmėjo link laikrodžių verslo.

„Šiuo metu esu jau pardavęs 6 riboto leidimo kolekcijas, kurios buvo išpirktos neįtikėtai greitai. Paskutinė ,,Saulės" kolekcija 500 vnt. parduota per 5 d., Baltijos kolekcija 600 vnt. parduota vos per 14 valandų“, - nuoširdžiai verslo sėkme džiaugiasi Andrius.

Verslo startas praėjusių metų spalio mėnesį, pasak Andriaus, buvo kupinas nerimo ir baimės, ar viskas tikrai pavyks: „Buvo baisu pagalvoti, kad visas nuolatinis 5 mėnesių darbas, kuriant laikrodžius, gali nueiti veltui ir verslas patirs didžiulę nesėkmę ir nuostolius. Turbūt visą rugsėjo mėnesį apie tai ir galvojau. Nors jau turėjau nemažai patirties elektroninėje prekyboje ir žinojau tiksliai, kaip ir ką daryti, didžiausia problema turbūt buvo įtikinti žmones produktu ir verslu. Sulaukdavau net klausimų, ar produktas yra tikras ir ar pervedus pinigus, klientas neliks apgautas.“

Tačiau vaikino baimės nepasiteisino - spalio 1 d. išleistos „Šiaurės“ ir „Saulėtekio“ kolekcijos buvo išparduotos vos per 9 dienas, nors pirminis planas buvo išparduoti abi kolekcijas per 6 mėn.

„Kuriant kolekcijas tenka nuolat samdyti dizainerius. Dirbdami kartu kuriame laikrodžius ir visuomet iš 5-10 sukurtų dizainų pasirenkame tik vieną. Kiekvieną kolekciją pilnai išleisti į prekybą užtrunka apie 3-4 mėn. Tai kelis mėnesius trunkantis sunkus darbas. Ant produkto ciferblato puikuojasi žodis „Lithuania". Kalbinant klientus emigrantus, jie teigia, jog laikrodis jiems primena Lietuvą ir kelia tik pačias geriausias emocijas. Taip pat visos mūsų kolekcijos yra itin riboto, mažo leidimo, tad kiekvienas klientas gali jaustis ypatingas ir išskirtinis, nešiodamas aukštos kokybės „Tauras“ laikrodį“, - savo produkto išskirtinumus vardija Andrius.

Suderinti studijas ir darbą Andriui yra išties sunku, tad šiuo metu vasarą dirba keliais mėnesiais į priekį tam, jog ruduo būtų laisvesnis mokslams. Kiekvienas vaikino rytas prasideda nuo sporto ir knygų skaitymo, o tada 7 dienas per savaitę trunkantis darbas, kuris neretai užsitęsia iki nakties. Tokia yra kasdienybė, kai turi didelių siekių ir norų tai atlikti per užsibrėžtą laiką. Kiekviena Andriaus diena yra griežtai suplanuota, jis žino, kada ir ką konkrečiai darys.

„Yra sakoma, kad net 95 proc. visų startuolių užsidaro per metus laiko arba vos 5 proc. sėkmingai išvysto verslą. Nors jie turi unikalias idėjas, bankrotas nutinka dėl jų per didelių užsibrėžtų tikslų, dėl patirties stokos verslo valdyme ir patirties stokos pardavimų srityje. Daug laiko skiriu saviugdai, skaitau daug knygų apie pardavimų psichologiją, rinkodarą, žmogaus psichologiją. Mano atveju verslo sėkmė susidėjo iš patirties ir produkto. Patirtis padėjo pasirinkti tinkamą verslo strategiją, koncepciją, kaip augsiu ir vystysiu verslą“, - įsitikinęs vaikinas.

Paklausus apie vaikino svajones, Andriaus mintyse - noras apkeliauti visą Lietuvą. Besižavintis Lietuvos gamta, nori aplankyti daugybę nuostabių kampelių ir apie kuriuos, jo manymu, per mažai garsiai šnekama. O norėdamas atsipalaiduoti, ima į rankas meškerę ir eina žvejoti, žaidžia krepšinį, laiką leidžia su savo draugais.

„Iš verslo pusės tikslai yra toliau plėstis. Rugsėjį pristatysime naujausią „Nemuno“ kolekciją ir dar dvi laikrodžių kolekcijas spalį ir lapkritį“, - sakė darbinėmis nuotaikomis vasarą gyvenantis Andrius.

Mados industrijoje svarbu išsigryninti, ko sieki

Mados dizainą Academy of Art University, turintį aukščiausią mados universitetų reitingą Kalifornijoje, San Franciske studijuojantis šiaulietis Aleksas Gamzinas atviras: jo darbo pradžia buvo labai neaiški ir chaotiška. „Viską išsiaiškinti darant dalykus pirmą kartą yra tikrai sunku. Šiuo metu bandau išsigryninti savo viziją ir suprasti, ką iš tiesų noriu propaguoti bei kuris gamybos būdas yra tinkamiausias ir pelningiausias“, - sako su mada savo gyvenimą susiejęs vaikinas.

Aleksas dirba mados industrijoje, turi savo vardinį prekinį ženklą, šiuo metu daugiausia kuria rankines. Pirmoji kolekcijos inspiracija tuomet kilo iš spalvų blokų ir geometrijos. Įkvėpimo vaikinas semiasi iš aplinkos: stebėdamas žmones gatvėse, meno, natūros, medijos. Prekinis ženklas startavo prieš pusantrų metų, tad kol kas darbuojasi pats: nuo idėjos, brėžinių, bendravimo su gamyklomis iki socialinės medijos ir pardavimų. Kiekvieną dieną stengiasi išmokti bei suprasti vis daugiau naujų dalykų. Vaikinas taip pat dirba dar ir ties dviejų kitų projektų paleidimu, kurie taip pat susiję su mados industrija.

Verslo sėkmė, pasak Alekso, priklauso nuo pačios prekinio ženklo įkūrėjo vizijos bei užsispyrimo: „Žinoma, sėkmė priklauso ir nuo paklausos bei pardavimo skaičiaus. Bet sėkmei reikia ir pasitikėjimo savimi. Viskas ant lėkštutės patiekta nebūna, reikia eiti, ieškoti, bendrauti, daryti. Taip pat pačioje verslo pradžioje labai svarbu turėti kelis mentorius, patarėjus, kurie per tai jau yra perėję, patyrę ir kurie galės padėti eiti tinkama linkme“.

Dabartiniai Alekso tikslai - baigti universitetą, neapleidžiant įkurto verslo. „Ateityje svajoju įkurti studiją bei dirbti ties individualiais užsakymais, nes negaliu pakęsti greitos mados industrijos bei standartinio mados industrijos verslo modelio, kai masiškai gaminama prieš parduodant, visa ko rezultatas - neparduotos „šiukšlės“, - sako Aleksas.

Suderinti studijas ir visus norimus įgyvendinti projektus vaikinui tikrai yra sunku. Šiuo metu prioritetas yra studijos, tad dažnai pykstasi su savimi, kad negali skirti pakankamai laiko verslo vystymui. „Vasaros laiku bandau skirti daugiau laiko verslui bei prižadėjau sau semestro metu atiduoti verslui didžiąją dalį laisvalaikio. Laiko lieka, tačiau mano visi laisvalaikio pomėgiai ir yra susiję su verslu. Mėgstu tai, ką darau, tad visi projektai man teikia malonumą ir nesijaučia kaip darbas“, - sako Aleksas, vertinantis ir ramų poilsį – pasivaikščiojimus prie vandenyno, iškylas nacionaliniuose parkuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)