Kauno gatvėse ketvirtadienį buvo galima sutikti teatralizuotą Tarptautinės aludarių dienos šventinę procesiją.

Bravoro šeimininkai kvietė skaityti „laiškus” iš viso pasaulio, o sugrįžusi aludarių šventinė procesija iškilmingai didžiojoje scenoje kartu su bravoro aludariais išmušė specialiai šiai šventei sukurto gėrimo statinės kamštį.

Vėliau vyko ekskursijos po bravorą, aukcionas, atidengta įspūdinga dailininkų sukurta gatvės grafikos meno kūrinys.

Pagaliau, didžiojoje scenoje pasirodė Egidijus Sipavičius su grupe atvers „Alutekos” ir „Antikvariniai Kašpirovskio dantys”, o ugnį svaidė „Ugnies valdovai”.

Aludarių dienos šventė sujungė Naujamiestį su Senamiesčiu ir tapo naują tradiciją kuriančiu kultūriniu reiškiniu visiems kauniečiams bei miesto svečiams.


Šventei – specialus piešinys

Kaunas garsėja savo gatvės meno darbais. Dabar laikinoji sostinė galės pasigirti dar vienu kūriniu – ant „Volfo Engelmano“ alaus daryklos sienos gatvės menininkai išpiešė stilizuotą Senamiesčio vaizdą.

Piešinyje matomas Vilniaus gatvės 19-uoju numeriu pažymėtas pastatas. Tiesa, menininkai teigia, kad nėra tiksli konkrečios vietos kopija. Be to, skaičius 19 primins ir metus, kada piešinys buvo nupieštas.

„Tai yra konkrečios vietos interpretacija. Tai Senamiesčio Vilniaus gatvė. Tiesa, vaizdas šiek tiek pakoreguotas. Dabar matome piešinį, kuris neturi tikslaus laiko ir vietos“, - pasakoja kūrinio autorius Žygimantas Amelynas.

Ties centriniu pastato įėjimu išpieštame vaizde matoma Senamiesčio gatvė, bei savo reikalais užsiimantys žmonės – kelios besišnekučiuojančios moterys, laikraščius skaitantys vyriškiai, pietaujantys senjorai.

Nors piešinys įspūdingo dydžio, tai nėra pats didžiausias menininkų darbas.

„Esame darę ne vieną didžiulį piešinį. Buvo ir tokių, kurie buvo dar didesni, nei šis. Tarkime, išminčiaus piešinys prie Kauno pilies“, - pasakoja Ž. Amelynas.

Trys menininkai prie įspūdingo dydžio piešinio dirbo penkias naktis – pastatas buvo apšviestas projektoriais su būsimo priešinio skaidre.

„Tai jau techniniai niuansai. Sunkiausia buvo pasirinkti stilistiką. Mes dirbome su projektoriais, todėl praktiškai buvo vien naktinis darbas. Iš tiesų, beveik visi gatvės menininkai naudoją šį metodą. Teoriškai galima suklysti, tačiau iki šiol klaidų nepasitaikė“, - pasakoja Ž. Amelynas.

Šis kūrinys skirtas ketvirtadienį vykusiai aludarių šventei.