Kaip DELFI yra sakęs Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus, toks sprendimas buvo priimtas siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo nuo elektrinio paspirtuko. Vien J. Basanavičiaus gatvėje buvo užfiksuota 13 įvykių, susijusių su dviračiais ir paspirtukais.

„Nenorime laukti, kol nutiks nelaimė. Taip kaip kažkada įvyko su nelegaliais ir nesaugiais atrakcionais kai vaikų gyvybėms iškilo grėsmė“, – dar gegužės mėnesį DELFI aiškino Palangos meras.

Vakar, šeštadienį, DELFI žurnalistams vaikštinėjant J.Basanavičiaus gatve, per porą valandų buvo galima pamatyti vos keleta žmonių, važiuojančių dviračiais ar judančių elektriniais paspirtukais. Kur kas daugiau žmonių šalia savęs tiesiog stūmėsi dviračius.

Kaip sakė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Andromeda Grauslienė, policijai Palangoje darbo šią vasarą padaugėjo, nes pažeidėjus tenka gaudyti ne tik ant tilto, kaip anksčiau, bet ir dar dviejose vietose.

„Vasaros sezono metu Palangos policija pasitelkia papildomas pajėgas. Padėti atvyksta ir Viešojo saugumo tarnybos pareigūnai, ir policijos pareigūnai iš kitų Lietuvos miestų. Jie nuolat patruliuoja kurortinėje zonoje. Žinoma, prie kiekvienos sankryžos nepastatysi po policininką. Todėl pasitaiko, kad kartais žmonės su dviračiais, elektriniais paspirtukais įvažiuoja ar net pravažiuoja visą J. Basanavičiaus gatvę. Tačiau iki šiol tikrai pavyksta sutvarkyti ir suvaldyti situaciją“, – sakė A. Grauslienė.

Nuo draudimo įsigaliojimo iki dabar jau yra nustatyta daugiau kaip 80 pažeidimų. Anot A. Grauslienės, pirmą kartą nusikaltę žmonės yra įspėjami ir tik vėliau, jei perspėjimo neklauso, baudžiami. Už tokį nusižengimą baudžiamiems pirmą kartą tenka sumokėti 10 eurų baudą, o nusižengę pakartotinai jau moka nuo 20 iki 40 eurų.

„Mūsų tikslas nėra taip imti iš karto ir nubausti. Paprašome žmogaus, kad jis elgtųsi atitinkamai ir netrukdytų kitiems rimties. Jeigu perspėtas žmogus reaguoja supratingai, tai, be abejo, mes jo nebaudžiame“, – tvirtino A. Grauslienė.

Paklausėme Palangos miesto gyventojų ir svečių, kaip jie vertina tokį savivaldybės įvestą draudimą.

„Per pastaruosius kelis metus net 4 kartus į mane buvo įvažiavę, vieną kartą labai rimtai, net suplėšė kelnes ir iki kraujo sužeidė koją. Visada eidama viena ar su anūkais labiausiai bijojau J. Basanavičiaus gatvės, pėstieji Palangoje neturėjo vietos, kur būtų saugūs. Ir dabar užtenka pereiti per miestą, kad pamatytum dviratininkus ir gatvėje, ir prieš eismą, ir ant šaligatvio, ir kur tik nori. O kad dar ir pėsčiųjų perėjoje nors vienas nuo dviračio nuliptų“, – guodėsi palangiškė Zina.

„Smagu, o būtų dar smagiau, jei dviratininkai realiai šito draudimo laikytųsi, nes minėtose vietose jų vis tiek atsiranda, tik truputį mažiau. Bet paspirtukininkai tą stygių atperka!“, – nuomone dalinosi vilnietė Rimantė.

„Džiaugiuos, nes pagaliau galima eiti su vaiku J. Basanavičiaus gatve ir nebijot, kad koks skrendantis paspirtukas ar dar kas užlėks ant tavęs. Pats irgi važineju su elektriniu paspirtuku, bet jei reik i kažkokią kavinę nueiti, tai tikrai nebūna sunku paspirtuką iki ten nusivaryti“, – ribojimu džiaugėsi palangiškis Giedrius.

„Fantastika! Po cepelinų J. Basanavičiaus gatvės pradžioje prasieiti iki tilto labai sveika“, – trumpai pasidžiaugė Tadas.

„O aš tai nirštu. Esu prieš pėsčiųjų anarchiją“, – piktinosi kaunietė Dalia.

„Kol kas gatvė padaryta taip, kad skirta pėstiesiems, nebent turėtų būti įrengtas normalus atskyrimas dviračiams ir paspirtukams, nes kol kas lietuviai nemoka atsakingai elgtis su dviratėmis priemonėmis“, – sakė Laura.

Interviu Palangos miesto laikraščiui „Palangos tiltas“ miesto meras Š. Vaitkus džiaugėsi prieš 2 metus priimtu sprendimu įvesti vienpusį automobilių eismą pagrindinėje Vytauto gatvėje, kitą pusę atiduodant dviratininkams.

Ribojamas dviračių ir e. paspirtukų eismas J. Basanavičiaus g.

„Šis sprendimas neabejotinai pasiteisino. Visi pastebėjome, kad pastaruoju metu miestuose labai išpopuliarėjo elektriniai paspirtukai, tad jei šis sprendimas nebūtų buvęs priimtas, elektriniai paspirtukai, dviračiai bei velomobiliai važiuotų ne jiems skirta eismo juosta, o šaligatviais.

Įrengus dviratininkams skirtas eismo juostas Vytauto gatvėje, jomis važiuojantys dviratininkai jaučiasi saugūs, o ir pėstiesiems nebekelia pavojaus važiuodami šaligatviais. Atnaujindami miesto gatves, visur, kur tik yra galimybė, įrengiame dviratininkams skirtus takus. Tai darysime ir ateityje“, – sakė Š. Vaitkus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (273)