Stebinantys mokesčiai ir neplanuotos išlaidos

J. Basanavičiaus gatvėje DELFI sutiko svečią iš Pietų Karolinos. Su fotoaparatu rankose kiekvieną kampelį fiksavęs vyriškis tikino, kad į Palangą juos atvežė specialus autobusas iš Klaipėdos.

„Keliaujame kruizu, kelioms valandoms sustojome Klaipėdoje, – pasakojo Eltonas Salavinas. – Mūsų laivas išplauks jau po kelių valandų, todėl pasivaikščiosime po miestą ir keliausime atgal į uostą.“

Nuo Klaipėdos iki Palangos – keliasdešimt kilometrų, tad kartu važiavęs gidas svečius šiek tiek supažindino su Lietuva.

Eltonas Salavinas (pirmas iš dešinės)

„Kainos mūsų čia nestebina, nors sakė, kad nepigu, tačiau stebina mokesčių dydis. Jūs mokesčiams atiduodate net 62 procentus atlyginimo! Tai labai daug, – stebėjosi vyras. – Mums tokius skaičius įvardijo gidas, tai beprotiškai daug. Amerikoje sumokame gal kokius 35 proc., priklausomai nuo to, kiek uždirbame.“

Pasidomėjus, ką jis su kompanija ketina nuveikti per kelias valandas Palangoje, svarstė, kad greičiausiai spės tik pasivaikščioti ir kur nors išgerti kavos. „Vakarieniausime laive, tad turbūt kažkur prisėsime tik kavos. Kiek galime, pasimėgausime miestu, čia labai gražu“, – šyptelėjo Eltonas ir pridūrė, kad miestas jiems pasirodė ne tik gražus, bet ir labai švarus.

Tiesa, vos į Palangą atvykusi jo žmona spėjo pasilepinti – įsigijo gintarinių papuošalų. „Gintarai čia labai gražūs, todėl ji išleido tikrai daugiau nei buvome planavę“, – nusijuokė turistas.

Su DELFI bendravęs vyras suskubo pažerti ir komplimentų: „Žmonės čia labai draugiški. Beje, esame labai nustebę, kad dauguma kalba angliškai. Žinote, dauguma mūsų kalba viena kalba – angliškai, o štai jūs – net keliomis.“

Kainomis nesistebi: juk čia kurortas

Kita pora, po Baltijos šalis keliaujanti automobiliu, į Lietuvą užsuko penkioms dienoms. Palanga – pirmoji jų stotelė.

„Vakar buvome Liepojoje, – vos latviško kurorto pavadinimą ištarė amerikietis Jamesas ir italė Dona. – Tas miestas taip pat prie jūros, o prieš tai aplankėme Rygą. Dabar pabūsime Palangoje, o paskui keliausime į jūsų sostinę, Vilnių.“

Iš Kalifornijos atvykę turistai pasakojo, kad Palanga jiems pasirodė labai prabangi. „Čia viskas taip puošnu. Be to, nesitikėjome čia pamatyti tiek daug žmonių“, – stebėjosi Jamesas Hendersonas.

Pasisvečiavę Lietuvoje jie planuoja vėl užsukti į Rygą, vėliau – į Taliną. Estijoje pora ketina atšokti sūnėno vestuves.

Užsieniečiai Palangoje

O ar keliautojai jau spėjo paragauti ko nors lietuviško? „Kažką ragavome, tai buvo kažkas panašaus į mažus koldūnus su mėsa, – apibūdino turistai, o išgirdę, kad Lietuvoje turėtų paragauti ir šaltibarščių, tikino, kad jų jau ragavo. – Rožinės sriubos jau ragavome Latvijoje, mums labai patiko.“

Iš vieno į kitą kurortą keliaujanti pora nesistebėjo aukštomis kainomis. „Tai normalu, juk kurortai. Taip, gal kiek brangoka, bet tikrai nėra beprotiškai brangu. Juk daugumoje pasaulio vietų, kur galima sutikti daug žmonių, kainos yra aukštesnės nei įprastai. Jei norite mažesnių kainų, važiuokite į mažesnius kaimelius“, – šyptelėjo Jamesas.

Tarp Kalifornijos ir Floridos gyvenanti pora pasakojo, kad daug keliauja, todėl norėjo savo akimis iš arčiau pamatyti ir visas tris Baltijos šalis, tačiau neslėpė, kai apie planuojamą kelionę pasakė draugams, šie ėmė klausinėti, kur tai yra. „Kai kurie paklausia, tenka paaiškinti, – juokiasi Dona Balzerano. – Bet mes į Estiją keliaujame jau ne pirmą kartą. Pernai, prieš vykdami į Estiją, aplankėme Šiaurės šalis, šįmet nusprendėme aplankyti Lietuvą ir Latviją.“

Beje, Lietuva šiai porai nėra labai tolima. Jie pasakojo, kad netoli jų namų įsikūrusiam restoranui vadovauja lietuvis.

Užsieniečiai džiaugiasi, lietuviai skundžiasi

J. Basanavičiaus gatvėje daugelio žvilgsnius patraukė ir baltais kailiniais pasipuošęs vyras. Jis DELFI teigė, kad su grupe atvyko iš Kalifornijos.

„Buvome Vilniuje, dabar kelias dienas būsime Palangoje. Kelionę pradėjome nuo Estijos, iš Lietuvos vyksime į Sankt Peterburgą, pažiūrėti futbolo“, – pasakojo vyras ir pridūrė, kad Palanga jam labai patinka, nors šalia stovėjęs jo draugas kur kas daugiau komplimentų išsakė Vilniui.

Lietuvoje viešinti grupė iš JAV

Nė vienas DELFI kalbintas užsienietis nesiskundė nei kainomis, nei aplinka, priešingai – liejo komplimentus švariam ir poilsiautojų kupinam kurortui.

Lietuvių nuomonė apie Palangą kiek kitokia, nors jie patys čia vyksta pailsėti.

Iš Kretingos į Palangą atvykusi kompanija, dvi pusseserės ir pusbrolis, juokėsi, kad atvyko pailsėti ir išleisti viso mėnesio atlyginimo, nors į kurortą užsuko tik trumpam – vienam vakarui.

Didelėmis kainomis skundėsi ir kelioms dienoms pailsėti ištrūkę uteniškiai ir kiti DELFI kalbinti praeiviai. „Maistas brangus, brangu ir būstą rasti. Jei ieškai būsto su patogumais, kad būtų ne tik lova, bet ir virtuvėlė, kurioje galėtum ką nors pasigaminti, kainuos mažiausiai 50 eurų“, – įvardijo poilsiautojas.

Vis dar laukia tikrojo sezono pradžios

Nors karšti orai į Lietuvą plūstelėjo dar gegužę, o oficialus pajūrio sezono atidarymas nuaidėjo kone prieš mėnesį, pajūrio verslininkai vis dar laukia sezono pradžios.

„Žmonių kažkiek yra, bet išlaidauti jie dar nelinkę“, – teigė K. Damulevičienė, krautuvėlės "Fun for feet" įkūrėja. Antrus metus Palangoje dirbanti moteris teigė, kad lietuviai atostogauti linkę liepą ar rugpjūtį, tad tikrojo poilsiautojų antplūdžio dar tik laukia.

Sezono pradžios laukia ir Šventosios verslininkai. „Pažiūrėkite, gatvės irgi tuščios, žmonių dar nėra. Bet ir sezonas dar neprasidėjo, jis dar tik prasideda, o ir tęsiasi trumpai: nuo birželio pabaigos iki rugpjūčio vidurio“, – skaičiavo namelius Šventojoje nuomojanti Rasa.