Paslauga – civilizuota

Palangos miesto taryba prieš trejus metus nusprendė, jog taksi paslaugų teikėjų skaičių Palangoje būtina reguliuoti. „Tuomet nuspręsta įvesti savotišką kvotą – vienu metu Palangoje taksi paslaugas gali teikti ne daugiau nei 65 automobiliai. Tokio sprendimo reikėjo todėl, nes nuo 2012 metų taksi paslaugas teikti leista ne tik juridiniams, bet ir fiziniams asmenims. Saugojomės, jog Palangos neužplūstų taksistai iš kitų Lietuvos miesto, kad darbo turėtų palangiškiai, todėl ir įvesta kvota“, – aiškino Ž. Žulkuvienė.

Šiuo metu visi leidimai teikti taksi paslaugas Palangoje yra išdalyti. Leidimas vienam automobiliui kainuoja 35 eurus.

„Turime jau keturis prašymus gauti leidimą teikti taksi paslaugas Palangoje. Tačiau visi jie išdalyti. Jei niekas leidimo neatsisakys, jis nebus panaikintas už pažeidimus, nežinia, kiek reikės laukti tiems, kurie tuos prašymus pateikė“, – kalbėjo pašnekovė.

Ji pasidžiaugė ir tuo, jog didžiulė konkurencija taksi paslaugų rinkoje jos teikėjus privertė pasitempti.

 „Taksi kontroliuoja Valstybinė mokesčių inspekcija, jie užsisako paslaugą ir stebi, ar vairuotojas įjungia taksometrą, ar nesukčiauja. Mūsų Palangos rinkliavų centras kontroliuoja, kad automobiliai būti tinkamai pažymėti, tvarkingi. Išties pastebėjome, jog taksi automobilių parkas nuolat atnaujinamas, senų mašinų jau nedaug likę. Be to, ir vairuotojai tvarkingi, automobilių salonai nebeprirūkyti. Paslauga jau tapo civilizuota“, – teigė Ž. Žulkuvienė.

Iš sukčių atėmė leidimus

Įkainius nusistato patys taksi paslaugų teikėjai. Jie tik privalo apie šiuos įkainius informuoti Palangos savivaldybės administraciją.

Taksi nuvažiuoti kilometrą Palangoje šiuo metu kainuoja nuo 0,8 iki 1,2 euro, dar taikomas ir įsėdimo mokestis, kuris taip pat siekia nuo 0,8 iki 1,2 euro.

„Labai tikiuosi, jog taksistai neapgaudinėja poilsiautojų, iš jų paima tiek pinigų, kiek kainuoja paslauga. Jei būtų sukčiaujama, taksi paslaugų teikėjui grėstų prarasti leidimą veikti“, – aiškino pašnekovė.

Jos turimais duomenimis, Valstybinės mokesčių inspekcijos specialistai taksi paslaugų teikėjus tikrino 2013 metų vasarą. Tuomet specialistai anonimiškai važinėjo taksi automobiliais ir stebėjo, ar įjungiamas taksometras, ar paprašoma būtent tos sumos, kurią įrenginys rodo, ar taksistas išrašo mokėjimo kvitą, kuriame yra informacija apie tikslų maršrutą ir kelionės kainą.

Po šio patikrinimo iš kelių nesąžiningų taksistų bus atimti leidimai dirbti, nes nustatyta, kad jie sukčiauja.

Už 5 km – 100 litų

„Pernai gavome vieną skundą. Taksi vairuotojas, kuris klientą esą nuvežė iš Palangos oro uosto iki viešbučio „Medūza“, kuris yra už kokių penkių kilometrų, iš žmogaus paėmė 100 litų. Skundą mums parašė ne pats klientas, o viešbučio administracija. Taksistas tuomet aiškino, kad turi liudininkų, galinčių paliudyti, jog klientas važiavo ne tiesiai į viešbutį, o dar paprašė nuvežti į miestą, kad iš bankomato galėtų išsiimti pinigų. Buvo dvi versijos, o kaltųjų neradome“, – teigė Ž. Žulkuvienė.

Ji patarė visiems poilsiautojams, kurie nenori būti apgauti, taksi vairuotojų būtinai paprašyti įjungti taksometrą, jei jis nėra įjungtas. Be to, būtina paprašyti ir mokėjimo kvito, kuriame būtų informacija apie tikslų kelionės maršrutą ir suteiktos paslaugos kainą.

„Tikrai tikiuosi, kad poilsiautojai nėra apgaudinėjami, tačiau visko gali pasitaikyti. Todėl kiekvienas klientas privalo pasirūpinti, kad su juo būtų elgiamasi sąžiningai“, – pabrėžė Palangos savivaldybės Rinkliavų skyriaus vedėja.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)