Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ ketvirtadienį pranešė, kad keleiviai, oro uostuose registruodamiesi į skrydžius, susiduria su „sunkumais“. Priežastis, pasak bendrovės, „visuotinis „Leonardo“ gedimas“. „Aeroflot“ pridūrė, kad šios sistemos kūrėja, valstybinė korporacija „Rostech“, imasi priemonių sistemai atkurti.
Panašių pranešimų apie problemas su „Leonardo“ paskelbė antrinė „Aeroflot“ įmonė „Pobeda“ bei oro linijų bendrovė „Rossija“. „Registracija oro uostuose vykdoma rankiniu režimu“, – įspėjo „Pobeda“ ir prašė keleivių į skrydžius atvykti kur kas anksčiau.
„Rostech“, kūrusi „Leonardo“ kartu su bendrove „Sirena-Travel“, šiuos sutrikimus aiškino „masine DDoS ataka“. Valstybinės korporacijos spaudos tarnyba patikslino, kad sistema buvo atakuojama „iš užsienio“ ir kad bandoma ataką atremti.
Sutrikus oro linijų bendrovių rezervacijos sistemos veiklai, Maskvos Domodedovo oro uoste susiformavo didelės eilės. Vaizdo įrašą iš įvykio vietos paskelbė „Telegram“ kanalas „Baza“.
Sankt Peterburgo Pulkovo oro uoste keleivių registracijos sistema, kaip teigia „Telegram“ kanalas „Ostorožno, novosti“, ir popietę vis dar neveikė. Keleivių teigimu, rezervacijos sistema neveikė net ir po to, kai „Aeroflot“ pranešė, kad ji buvo atkurta.
Keleiviai pusvalandį laukė prie registracijos stalelių, tačiau didžiulė eilė nejudėjo, rašo „Ostorožno, novosti“. Oro uosto darbuotojai sutrikimus žadėjo pašalinti per pusvalandį.
Prieš įvedant sankcijas dėl karo Ukrainoje, dauguma Rusijos oro linijų bendrovių naudojosi užsienio įmonių rezervacijos sistemų paslaugomis. Bendrovių „Aeroflot“ ir „Pobeda“ atveju tai buvo JAV kompanijos „Sabre“ ir „Navitaire“.