Tyrimo ataskaitoje nurodoma, kad specialusis traukinys buvo sukonstruotas dar 2015 metais, bet reguliariai juo naudotis V. Putinas pradėjo tik antroje 2021-ųjų pusėje – kaip tik tada, kai Rusijos pajėgos pradėjo ruoštis įsiveržti į Ukrainą. Išdėstytus faktus „Dosjė“ tyrėjai grindžia V. Putino pažįstamo ir prezidento administracijai artimo šaltinio, kurio tapatybė neatskleista, žodžiais.

„Traukinys gali išvykti spontaniškai, be jokio išankstinio įspėjimo. Prasidėjus karui, vasario–kovo mėnesiais, V. Putinas ėmė labai aktyviai naudotis traukiniu, ypač prireikus nusigauti iki rezidencijos Valdajuje“, – cituoja „Dosjė“ pašnekovo žodžius.

Traukiniu, pasak tyrimo autorių, naudojamasi saugumo ir slaptumo sumetimais: juk prezidento lėktuvo maršrutą galima nustatyti pasitelkus internetu veikiančias priemones, o traukiniams susekti skirtų tokio tipo priemonių nėra.

Be to, kai kurios V. Putino rezidencijos, į kurias jis paprastai skrisdavo lėktuvu, yra zonoje, kur skrydžiai labai apriboti dėl karo veiksmų. Jei Rusijos prezidentas norėtų ten apsilankyti, realiai egzistuotų tikimybė, kad jo lėktuvą gali pabandyti numušti, aiškina tyrimo autoriai.

Nei paties traukinio, nei juo važiuojančio V. Putino nuotraukų niekas niekada neplatino, bet yra žinoma, kad valstybės vadovui skirtas specialusis sąstatas iš pažiūros beveik visai nesiskiria nuo įprastų Rusijos geležinkeliais riedančių traukinių. Žinoma, taip tik atrodo: iš tikro V. Putino traukinys turi toli gražu ne vieną išskirtinę charakteristiką.

„Dosjė“ tyrimo ataskaitoje pateikta traukinio, kuriuo galbūt važinėja prezidentas, nuotraukų. Ant nufotografuoto traukinio vagonų puikuojasi kompanijos „Grand Service Express“ logotipai. Ši įmonė, kaip teigiama, yra susijusi su V. Putino draugu Jurijumi Kovalčiuku.

Vienas iš traukinio ypatumų tas, kad prezidentui skirti vagonai – šarvuoti. Žinoma, visų traukinių tvarkaraščiai „koreguojami pagal V. Putino kelionių grafiką, kad sąstatas, kuriuo važiuoja prezidentas, galėtų judėti maksimaliu greičiu ir be jokių sustojimų“. Keli vagonai specialiajam traukiniui privalomi: tai prezidentui skirtas vagonas su miegamuoju ir pasitarimams skirtu darbo kabinetu, prezidentą lydintiems asmenims skirtas vagonas ir specialiajam susisiekimui skirtas vagonas. Taigi, nuo įprastų traukinių specialųjį sąstatą skiria ir specialiojo ryšio antenos. Specialiojo traukinio sąstatą, kaip teigiama, traukia net trys lokomotyvai.

Remiantis leidinio „Sota“ neseniai paviešintu pranešimu, Maskvoje yra speciali stotis, kurią prieš prasidedant karui Ukrainoje suremontavo kompanija „RemStroiServis“. Rusijos geležinkeliams priklausantis stoties pastatas nuo 2-ojo dešimtmečio pradžios stovėjo pusiau apleistas ir nenaudojamas, užtat dabar, kaip tenka įsitikinti žvelgiant į „RemStroiServis“ publikacijas su galybe to objekto nuotraukų, jis visiškai sutvarkytas. Stotyje yra priimamasis, VIP patalpos, susirinkimų salė ir lydintiems asmenims skirta salė.

Nutiestas slaptas geležinkelių tinklas

Į visas svarbiausias Rusijos prezidento rezidencijas buvo nutiesti geležinkeliai ir pastatytos specialios saugomos stotys, į kurias vietos gyventojai neįleidžiami.

Kaip antradienį rašo leidinys „Projekt“, tokių specialių geležinkelio linijų yra mažiausiai trys.

2022 metų rudenį leidinio korespondentas Valdajaus nacionalinio parko teritorijoje aptiko saugomą geležinkelio stotį su sraigtasparnių nusileidimo aikštele netoli Dolgije Borodų kaimo – ši gyvenvietė yra arčiausiai V. Putino mėgstamos rezidencijos. Trys vietos gyventojai pasakojo, kad stotis ir speciali geležinkelio linija iki jos buvo nutiesta tik valstybės vadovui, o apsaugos darbuotojas nuvijo korespondentą, kai šis mėgino prisiartinti prie saugomos stoties tvoros.

„Anksčiau geležinkelis prie Valdajaus buvo siaubingos būklės, juo buvo galima važiuoti ne didesniu kaip 15–25 km/h greičiu. Pradėjus tiesti geležinkelį į rezidenciją Valdajuje, dalis ruožo, kuriuo turėjo važiuoti V. Putino traukinys, buvo suremontuota, o „nereikalingos“ atkarpos liko neremontuotos“, – sakė leidiniui „Projekt“ buvęs mašinistas, dirbęs maršrute tarp Maskvos ir Sankt Peterburgo ir, anot jo, ne kartą matęs prezidento specialųjį traukinį. Remiantis palydovinėmis nuotraukomis, galima daryti išvadą, kad stotis ir geležinkelis V. Putinui Valdajuje atsirado 2019 metais.

Sprendžiant iš palydovinių nuotraukų, stotis Novo-Ogariove buvo pastatyta 2015 metais – ji yra už 400 metrų nuo V. Putino rezidencijos Maskvos srityje. Žemė stočiai tuomečio ministro pirmininko Dmitrijaus Medvedevo sprendimu buvo paimta iš privačios nuosavybės Federalinės apsaugos tarnybos reikmėms. Pati stotis skirta nedideliam vagonų skaičiui ir aptverta aukšta tvora, ant kurios kas 10 metrų sumontuotos stebėjimo kameros.

Prie V. Putino rezidencijos „Bočiarov ručej“ Sočyje platforma traukiniui sustoti ir nauja geležinkelio atšaka atsirado apie 2017 metus. Šį objektą taip pat slepia aukšta tvora.

2022 metų gruodžio pradžioje žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad V. Putinas turi platų slaptų bunkerių tinklą, kuris driekiasi nuo Maskvos iki Uralo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)