Rusijos valdžia pranešė, kad incidento priežastis – sprogimas automobilyje. Rusijos Tiriamasis komitetas pranešė, kad jo darbuotojai išsiaiškino, kas toks automobilio savininkas. Dėl sprogimo žuvo trys žmonės, rusų tyrėjų teigimu, „pirminiais duomenimis, tai trys keleiviai iš lengvojo automobilio, buvusio šalia sprogusio sunkvežimio“.

Ukraina oficialiai neprisiėmė atsakomybės dėl sprogmens sunkvežimyje suniokojusio tilto. Ukrainos prezidento patarėjas Mychailas Podoliakas ryte savo tviterio paskyroje rašė apie „visko, kas pavogta, grąžinimą“ ir „to, kas neteisėta, sunaikinimą“, o vėliau parašė, kad atsakomybė tenka vadinamiesiems rusų silovikams, kurie besivaidydami „tapo nebekontroliuojami“.

Ant Krymo tilto kilo stiprus gaisras

Pabrėžęs, kad sprogęs sunkvežimis važiavo ant tilto iš Rusijos pusės, M. Podoliakas komentare žiniasklaidai rašė, kad Rusijoje vyksta konfrontacija tarp privačios karinės grupuotės [„Vagner“] ir Federalinės saugumo tarnybos (FST) iš vienos pusės, bei Generalinio štabo ir Gynybos ministerijos – iš kitos pusės.

„Sprogimo logistika, sinchronizacija su degalų ešelonu, eismo juostos pažeidimo apimtis – visa tai aiškiai rodo rusišką pėdsaką. Todėl dar kartą [pakartosiu] – kol kas šis ryškus incidentas rodo paaštrėjusį konfliktą tarp Rusijos karinių ir jėgos struktūrų ir tai, kad Kremlius nebepajėgia jo kontroliuoti“, – įsitikinęs M. Podoliakas.

„Rusijos valdžios viršūnės ieško kaltų dėl pralaimėjimo fronte. FST ir privačios karinės grupuotės [„Vagner“] savininkai vykdo kampaniją dėl karinės vadovybės atleidimo – ministro S. Šoigu ir Generalinio štabo viršininko V. Gerasimovo“, – pridūrė M. Podoliakas.

Ant Krymo tilto kilo stiprus gaisras

„Daug sprogmenų“

Britų kariuomenės į atsargą išėjęs vyresnysis sprogstamųjų medžiagų ekspertas Krymo tilto sprogdinimą vadina „slaptos diversijos šedevru“. „Tai, kad nėra akivaizdžių sprogimo ar skeveldrinių pažeidimų ant važiuojamosios juostos, rodo, kad nebuvo naudotas aviacinis ginklas“, – pokalbyje su BBC korespondentu Paulu Adamsu teigė jis.

Eksperto nuomone, sprogimo priežastis galėjo būti ataka iš tilto apačios. Jis mano, kad sprogimai ant automobilių ir geležinkelių juostų galėjo būti inicijuoti beveik vienu metu su koduotu radijo signalu.

Krymo tiltas

Australijos kariuomenės atsargos generolas Mickas Ryanas rašė savo tviterio paskyroje: norint šitaip apgadinti tiltą, reikia daug sprogmenų – keli žmonės šitokio nepajėgtų atnešti. Ekspertas pabrėžė, kad taip pat reikėjo puikiai apgalvoto sprogimo plano, kadangi gelžbetoniniai tiltai – tvirčiausi iš visų. „Keli sunkvežimiai arba raketos ar bombos galėtų įvykdyti šį tikslą, jei būtų tiksliai nukreipti į reikiamas tilto vietas“, – mano M. Ryanas.

Kaip skelbiama oficialioje Rusijos versijoje, ant tilto sprogo sunkvežimis. Dėl to užsidegė septynios traukinio degalų cisternos ir įgriuvo dalis dviejų automobilių juostų, skelbiama Rusijos Nacionalinio antiterorizmo komiteto pranešime.

Ant Krymo tilto kilo stiprus gaisras

Kita vertus, ant tilto, bent jau oficialiai, veikia griežta saugumo sistema. Bet koks ant tilto užvažiuojantis sunkvežimis tikrinamas – ar jame nėra sprogmenų. Ant įvažiavimų stovi stacionarūs patikros kompleksai „ST-6035“, jie tikrina, ar automobiliuose nėra sprogmenų. Patikrą atlieka federalinė valstybinė unitarinė įmonė (FVUĮ) „Rusijos Transporto ministerijos žinybinės apsaugos valdyba“ – ji turi oficialią sutartį dėl tilto apsaugos, jai mokama keliasdešimt milijonų rublių per metus.

Ši FVUĮ saugojo aerodromą Taganroge, kur buvo remontuojamas vienas slapčiausių Rusijos karinių lėktuvų „Il-50“, skirtas vadovauti kariuomenei branduolinio konflikto atveju (ekspertai jį praminė „Teismo dienos lėktuvu“). 2020 m. gruodį paaiškėjo, kad kažkas pateko į lėktuvą ir pavogė slaptą įrangą, kurios vertė – daugiau nei 2,5 mln. rublių. Kaltu dėl vagystės pripažino ir nuteisė Taganrogo gyventoją ir jo bendrininką.

„Sunkvežimio versija logiška tuo, kad išsprendžia didelio kiekio sprogstamosios medžiagos atgabenimo problemą“, – teigė australų karo ekspertas Davidas Gendelmanas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)