Anot leidinio, be įvairių techninių detalių ICAO savo ataskaitoje atkreipia dėmesį į neatitikimus, pastebėtus analizuojant Baltarusijos tarnybų pateiktą informaciją, kada Minskas gavo anoniminį perspėjimą apie neva lėktuve padėtą bombą, privertusį skubiai nutupdyti lainerį.

Minsko oro uostas perspėjimą, kad lėktuvas yra užminuotas, elektroniniu paštu gavo 12 val. 56 min. vietos laiku – kai laineris jau ruošėsi neplanuotai nutūpti, ICAO ataskaitą citavo Rusijos laikraštis.

Tuo metu Baltarusijos tarnybos pateikė ICAO šio elektroninio laiško ekrano kopiją, kurioje matyti, kad laiškas išsiųstas 12 val. 25 minučių. Tyrėjai pabrėžė, kad remiantis atsiųsta medžiaga neįmanoma patikrinti šio elektroninio laiško metaduomenų.

Ataskaitoje sakoma, kad buvo išsiųsti iš viso šeši grasinami laiškai, kuriuos gavo Vilniaus, Minsko, Sofijos, Bukarešto, Kijevo ir Atėnų oro uostai. Pastarieji du oro uostai šių anoniminių laiškų negavo. Vilniaus oro uosto elektroninio pašto sistemoje laiškas aptiktas tik kitą dieną, pirmadienį, nes savaitgalį laiškai netikrinti.

ICAO nurodė, kad baltarusių dispečeris apie 12 val. 30 min. Minsko laiku „Ryanair“ lainerio įgulai pranešė, jog keliems oro uostams buvo išsiųsti grasinami laiškai. Tyrėjai atkreipė dėmesį, jog neaišku, iš kur dispečeris tai sužinojo, nes anksčiausiai išsiųstas laiškas Vilniaus oro uoste gautas 12 val. 25 min., Sofijoje – 12 val. 27 min., o Bukareštas perspėtas 12 val. 28 minutės.

Be to, ICAO teigia, kad Baltarusijos tarnybos nesilaikė kai kurių įprastų procedūrų. Pavyzdžiui, saugumo taisyklės reikalauja, kad esant sprogimo grėsmei visa įgula ir keleiviai paliktų nutupdytą lėktuvą. Tačiau „Ryanair“ lėktuvo įgulos nariai paliudijo, kad nutūpus Minsko oro darbuotojai liepė vienam įgulos nariui likti lėktuve, kol orlaivyje bus ieškoma numanomo sprogmens, rašo „Novaja gazeta“.

Minsko oro uosto dispečeris tvirtino, kad sprendimą palikti vieną savo narį priėmė orlaivio įgula, nors pagal taisykles ji turėjo vykdyti oro uosto darbuotojų nurodymus.

ICAO pažymėjo, kad Baltarusijos valstybės saugumo komitetas (KGB) nutupdžius orlaivį nepaskelbė antiteroristinės operacijos režimo, nors buvo gautas pranešimas apie laineryje neva padėtą bombą.

Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis antradienį sakė, kad ICAO ataskaitoje dėl Minske nutupdyto į Vilnių skridusio bendrovės „Ryanair“ lėktuvo fiksuoti šiurkštūs pažeidimai.

ICAO tyrimą pradėjo pernai, kai gegužės 23 dieną iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo nutupdytas Minske. Per šį incidentą į orą buvo pakeltas naikintuvas MiG-29.

Lainerį priverstinai nutupdžius Minske sulaikytas juo skridęs opozicijos tinklaraštininkas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė, Vilniuje studijavusi Rusijos pilietė Sofija Sapega. Jų sulaikymas sulaukė tarptautinio pasipiktinimo.

„Ryanair“ sakė, kad Baltarusijos oro dispečeriai nurodė oro bendrovės pilotams nutupdyti lėktuvą dėl jame esą padėtos bombos. Patikrinus lėktuvą, jokių sprogmenų jame nerasta.

Kelios šalys, įskaitant JAV, Kanadą, Britaniją ir Europos Sąjungą, reaguodamos į šį incidentą Baltarusijai paskelbė sankcijas.