Prekinis traukinys kirto Kinijos ir Korėjos Draugystės tiltą per Jalu upę ir sekmadienio rytą atvyko į Kinijos pasienio miestą Dandongą, sakoma pranešimuose. Neaišku, ar traukinys vežė krovinius, ar išvyko tuščias.

Greičiausiai pirmadienį traukinys grįš į Šiaurės Korėją su „reikalingiausiomis atsargomis“, Pietų Korėjos naujienų agentūra „Yonhap“ citavo šaltinį žvalgyboje.

Tai pirmas kartas per pusantrų metų, kai Šiaurės Korėja oficialiai atidarė sieną su Kinija. Traukinio atvykimas paskatino spėliones Pietų Korėjoje, kad Šiaurės Korėja ir Kinija gali atnaujinti priešpandeminius prekybos srautus.

Jungtinių Tautų Saugumo Taryba daugelį metų taiko Šiaurės Korėjai griežtas prekybos ir finansines sankcijas dėl jos branduolinių ginklų programos. Sankcijos, smukdančios Šiaurės Korėjos ekonomiką, buvo įvestos pritarus ir veto teisę turinčiai Kinijai.

Koronavirusas dar pablogino esamas Šiaurės Korėjos ekonomikos problemas. Bijodamas viruso, Pchenjanas uždarė sienas pačioje pandemijos pradžioje, tai smarkiai paveikė prekybą su artimiausia sąjungininke Kinija. Sausumos sienų uždarymas taip pat prisidėjo prie maisto trūkumo, nuolatinės problemos Šiaurės Korėjoje.

Pietų Korėjos centrinis bankas apskaičiavo, kad plataus vartojimo prekių importas į Šiaurę praktiškai sustojo. Tačiau Pietų Korėjos žvalgybos tarnyba spalio pabaigoje pranešė, kad nuo 2021 metų liepos daugėjo laivų, iš Kinijos gabenančių būtiniausias prekes į Šiaurės Korėją. Šiaurės Korėja taip pat nuolat kaltinama apeinant sankcijas, iš laivo į laivą perduodama naftą, anglį ir kitus produktus.