Operacijoje „Escalin“ dalyvauja apie 200 kariškių, iš kurių pusė – vairuotojai, nepaisant ministrų tvirtinimų, jog padėtis degalinėse gerėja.

Nuo praėjusios savaitės pradžios parengtyje esantys kariai iš pradžių bus sutelkti Londone ir pietryčiuose, kur degalų trūksta labiausiai.

Tarp jų – 3-iojo logistinės paramos pulko kariai, kurie dalyvavo mokymuose naftos pramonės logistikos bendrovėje „Hoyers“ Taroko mieste Esekso grafystėje.

Ministrai kritikuojami už tai, kad nepasiuntė jų anksčiau, kai dėl paniško pirkimo, sukelto pranešimų apie sutrikusį tiekimą, degalinėse kilo chaosas.

Tačiau vyriausybė nuo praėjusios savaitės, siekdama pagerinti tiekimą, į pagalbą pasitelkė rezervines autocisternas, kurias vairuoja civiliai vairuotojai.

Vyriausybės atstovas žiniasklaidai sakė: „Glaudžiai bendradarbiaujame su pramonės atstovais, kad padėtume padidinti degalų atsargas, ir jau matyti ženklai, kad vidutinės degalinių atsargos visoje Jungtinėje Karalystėje didėja, o paklausa toliau stabilizuojasi“.

„Atsargos Londone ir pietų Anglijoje didėja šiek tiek lėčiau nei kitose JK dalyse, todėl pradėjome siųsti kariškius, kad padidintume pasiūlą šiose vietovėse“, – sakė jis.

Operacija „Escalin“ iš pradžių buvo suplanuota ruošiantis galimam degalų trūkumui po galutinio JK pasitraukimo iš ES bendrosios rinkos metų pradžioje.

Nepriklausomiems mažmenininkams atstovaujanti Degalų mažmenininkų asociacija (PRA) pritarė kariuomenės dislokavimui, nors teigė, kad jo poveikis bus ribotas.

PRA pirmininkas Brianas Maddersonas teigė, kad nors Škotijoje, šiaurės Anglijoje ir Midlande krizė „praktiškai baigėsi“, daugiau nei kas penktoje degalinėje Londone ir pietryčių Anglijoje degalų vis dar trūksta.

Ministras pirmininkas Borisas Johnsonas, sekmadienį dalyvavęs Mančesteryje vykstančios Konservatorių partijos konferencijos atidaryme, išreiškė įsitikinimą, kad krizė „mažėja“, ir sakė, kad kariuomenė dislokuojama „atsargumo sumetimais“.

Tačiau ministras pirmininkas ne kartą sakė, kad artėjant Kalėdoms, prekių trūkumas gali pasijusti visoje šalyje.

Be to, kad trūksta apie 100 tūkst. sunkiasvorių krovininių transporto priemonių vairuotojų, įmonės, pradedant mėsos gamintojais ir baigiant mažmenine prekyba, perspėjo, kad, jei problema nebus išspręsta, lentynos gali likti tuščios.

B. Johnsonas pripažino, kad šalis išgyvena „prisitaikymo laikotarpį“ po „Brexito“, dėl kurio nutrūko darbo jėgos pasiūla iš ES. Tačiau jis tvirtino, kad nėra pasirengęs spręsti situacijos pakeldamas, kaip jis vadina, „didelę svirtį, žyminčią nekontroliuojamą imigraciją“, kad įsileistų daugiau darbuotojų iš užsienio.

Pasak jo, įmonės, norėdamos pritraukti daugiau darbuotojų, turėtų užtikrinti, kad jų darbuotojams būtų „padoriai mokama“.