Sraigtasparnis Mi-8, kuriame buvo iš viso 16 žmonių, įskaitant tris įgulos narius, nukrito į gilų Kurilų ežerą, sakoma vietos administracijos pranešime.

„Aštuoni žmonės buvo išgelbėti, dviejų iš jų būklė sunki“, – sakoma Kamčiatkos krašto administracijos aukšto rango pareigūno Aleksandro Zaboličenkos pranešime.

Regiono medicinos tarnyba nurodė, kad aštuonių išgelbėtųjų gyvybei pavojus negresia, ir pridūrė, kad žuvusiųjų kūnai veikiausiai yra Kurilų ežero dugne.

Nukritęs sraigtasparnis beveik iškart nugrimzdo, bet šešiems keleiviams ir dviem įgulos nariams pavyko ištrūkti ir išplaukti į paviršių, kur juos išgelbėjo Kronokų gamtinio rezervato darbuotojai.

Ežero, susiformavusio ugnikalnio kalderoje ir krateryje, vandens temperatūra buvo 5–6 Celsijaus laipsniai. Kai kuriems išsigelbėjusiems žmonėms pavyko ištrūkti iš grimztančio orlaivio, kai jis buvo jau maždaug 8 metrų gylyje, sakė saugomos teritorijos atstovai.

Likę gyvi žmonės gyrė rezervato darbuotojus, pasiekusius nelaimės vietą per kelias minutes.

„Tai panašu į stebuklą“, – apie jų išgelbėjimą sakė Kamčiatkos krašto gubernatorius Vladimiras Solodovas.

Kitų aštuonių žmonių, įskaitant vienintelį viduje buvusį vaiką ir orlaivio vadą, likimas nežinomas, bet jie tikriausiai neturėjo galimybių išsigelbėti.

„Apie likusius neturime jokios informacijos“, – naujienų agentūrai AFP sakė gubernatoriaus atstovė Ala Golovan.

Dugną tirs robotai

Sraigtasparnis nugrimzdo į didesnį kaip 130 metrų gylį, maždaug už 800 metrų nuo kranto.

Į įvykio vietą buvo pasiųsta dešimtys gelbėtojų ir narų, bet jie neturėjo tinkamos įrangos, gal galėtų pradėti tikrinti orlaivio nuolaužas, nurodė pareigūnai.

„Nepaprastųjų situacijų ministerijos narai tokiame gylyje dirbti negali. Taigi, kreipėmės pagalbos į Gynybos ministeriją, – sakė V. Solodovas. – Kurilų ežero dugną sudužimo vietoje ištyrinės robotai.“

Pasak Kronokų rezervato darbuotojų, incidento metu ežerą gaubė tirštas rūkas – matomumas neviršijo 100 metrų. Jie sakė laukę atskrendančio sraigtasparnio ir jį girdėję, bet nematę. Kai darbuotojai ta kryptimi išgirdo garsų trenksmą, jie skubiai sėdo į dvi motorines valtis ir pasiekė sudužimo vietą po 3–4 minučių..

„Paviršiuje buvo aštuoni žmonės, kuriuos nedelsdami įkėlėme į valtis“, – sakoma inspektoriaus Jevgenijaus Dengeso pranešime. Pareigūnai ieškojo kitų likusių gyvų žmonių, bet nieko nerado.

Dalis turistų buvo atvykę iš Sankt Peterburgo.

Viktoras Strelkinas, vienas iš išgelbėtųjų, sakė, kad avarijos metu miegojo ir kad jį pažadino į veidą smogusi šalto vandens srovė.

„Šalia manęs sėdėjo mano draugo sūnus. Jis buvo prisegtas saugos diržais, ir aš nespėjau jo ištraukti, nes per vėlai atsibudau. Spėjau tik pats atsisegti, ir mane iškart pakėlė viršun sraigtasparnio kabinoje“, – tarnybos citavo šio vyro žodžius.

V. Strelkinas, laisvojo nardymo entuziastas, sakė sugebėjęs įkvėpti kabinos viršuje susitelkusio oro, ištrūkti iš orlaivio ir išplaukti į paviršių. Jis pridūrė, kad tarp išgelbėtųjų buvo ekskursijos gidas, antrasis pilotas, per smūgį į vandenį išlėkęs iš kabinos su savo krėslu, ir borto mechanikas.

Sraigtasparnis, priklausantis bendrovei „Vitiaz Aero“, skraidino turistus prie Chodutkos ugnikalnio, esančio netoli pagrindinio regiono miesto – Kamčiatkos Petropavlovsko.

Vienas iš bendrovės savininkų yra vietos įstatymų leidėjas Igoris Redkinas. Anksčiau šią savaitę jis atsidūrė žiniasklaidos dėmesio centre, kai prisipažino nušovęs vieną vyrą, kurį esą palaikė lokiu.

Aviacijos avarijas tiriantis Rusijos tyrimų komitetas aiškinasi, ar nebuvo pažeistos skrydžių saugos taisyklės.

Pasak pareigūnų, sudužęs sraigtasparnis buvo pagamintas 1984 metais, bet jo techninė būklė buvo gera.

Retai apgyventas kalnuotas Kamčiatkos pusiasalis yra populiarus tarp turistų dėl savo vaizdingos gamtos.

Liepos pradžioje sudužus mažos vietos oro bendrovės lėktuvui An-26 žuvo 19 žmonių.