Agentūra „Fazze“ skelbia esanti platforma, kuri vienija influencerius, tinklaraštininkus ir reklamuotojus, įsikūrusi Londone, Percy g. 5, tik ten neregistruota. Antradienį agentūra uždarė savo interneto svetainę, o instagramo paskyrą padarė privačia.

Kaip informuoja „The Guardian“, praėjusią savaitę agentūra susisiekė su keliais sveikatos ir mokslo srities „YouTube“ kanalų kūrėjais ir laužyta anglų kalba paprašė paaiškinti savo sekėjams, kad mirštamumo lygis tarp paskiepytųjų „Pfizer“ vakcina yra beveik tris kartus didesnis, nei tarp paskiepytųjų „AstraZeneca“.

Influencerių prašė išpublikuoti „Youtube“, „Instagram“ ar „TikTok“ tinkle nuorodas į straipsnius leidiniuose „Le Monde“, „Reddit“ ir portale „Ethical Hacker“ apie nutekintus duomenis, tariamai pagrindžiančius minėtus teiginius apie „Pfizer“ vakciną.

Straipsnis „Le Monde“ – apie duomenis, rusų įsilaužėlių pavogtus iš Europos sveikatos apsaugos agentūrų, o vėliau paskelbtus nekontroliuojamoje interneto dalyje (angl. Dark Web). Šiame straipsnyje nėra informacijos apie mirštamumo lygį. Kitose dviejose svetainėse straipsnis pašalintas.

Influencerių prašė paskelbti savo sekėjams, kad didžiausios medijos ignoruoja šią temą, ir paklausti: „Kodėl kai kurios valstybės aktyviai perka „Pfizer“ vakciną, kuri pavojinga žmonių sveikatai?“

Jų prašyta savo įrašuose ar videoreportažuose demonstruoti nuoširdų susidomėjimą šia tema, vengti žodžių „reklama“, „rėmėjai“, nes „medžiaga turi būti pateikta kaip jūsų nepriklausomas požiūris“.

Populiarus prancūzų „YouTube“ kanalo mokslo temomis kūrėjas Leo Grasset, turintis apie 1,2 mln. sekėjų, išpublikavo tviteryje el. laiškų momentines ekrano kopijas. Pasak L. Grasset, ši kampanija „turi kolosalų biudžetą“, tiesa, agentūra nesutiko įvardinti, kas jos klientas.


Ekonominių, teisinių ir socialinių naujienų prancūzų portalas „Numerama“ taip pat išpublikavo ištraukų, viena iš jų – apie „Fazze“ raginimą „skatinti skaitytojus patiems daryti išvadas, rūpintis savimi ir mylimais žmonėmis“.

Vokietis „YouTube“ kanalo kūrėjas, tinlaraštininkas, turintis 1,5 mln. sekėjų, Mirko Drotschmanas išpublikavo pasiūlymo dalyvauti „informacijos kampanijoje“ apie „didelį mirčių skaičių“ po „Pfizer“ skiepų momentinę ekrano kopiją. „Prašome atsiųsti statistiką apie jūsų sekėjų amžių <...> ir kiek tai kainuotų“, rašyta jo gautame el. laiške.


Prancūzų apžvalginis portalas „Fact&Furious“ rašė, kad agentūros „Fazze“ biudžetas yra didelis.

Kaip skelbia „LinkedIn“, „Fazze“ agentūros vadovai – iš Maskvos, be to, yra dirbę rusų verslininko įkurtoje agentūroje.

Prancūzų žiniasklaida atkreipė dėmesį į panašumus tarp „Fazze“ siųstos žinutės ir oficialios Rusijos „Sputnik V“ (virusinių vektorių vakcinos, kaip ir „AstraZeneca“) paskyros tviteryje – pastarosios paskyroje skelbiama, kad, „pasauliniais duomenimis“, virusinių vektorių vakcinos saugesnės už informacinės RNR vakcinas.

Balandžio mėnesį ES tyrime Rusijos ir Kinijos žiniasklaida kaltinta publikuojanti valstybės remiamą dezinformaciją, kuria siekiama sukelti nepasitikėjimą Vakarų vakcinomis, nepagrįstai keliamas nerimas dėl jų saugumo, pateikiamos neegzistuojančios sąsajos tarp skiepų ir mirčių Europoje, taip pat skelbiama, kad Rusijos ir Kinijos vakcinos geresnės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)