„Turėdami autentiškus įrodymus, kurie, manoma, yra iš [povandeninio laivo] „KRI Nanggala“, mes pakeitėme jo statusą iš dingusio į nuskendusį“, - žurnalistams sakė karinių jūrų pajėgų vadas admirolas Yudo Margono.

Pasak jo, rasti daiktai negalėjo būti iš kito laivo.

Paieška vykdyta rajone į šiaurę nuo Balio salos, kuriame anksti trečiadienį nutrūko ryšys su pasinėrusiu povandeniniu laivu.

Vokiečių gamybos povandeninis laivas dalyvavo pratybose į šiaurę nuo Balio ir dingo netrukus po įsakymo panerti. Jis turėjo paleisti kovinių torpedų.

„Per pastarąsias kelias dienas mes radome nuolaužų ir daiktų toje vietoje, kur vėliausiai buvo pasinėręs povandeninis laivas“, – žurnalistams sakė karinių jūrų pajėgų vadas admirolas Y. Margono.

„(Šie daiktai) nebūtų palikę povandeninio laivo, jei nebūtų jokio išorinio slėgio arba nebūtų pažeistas jo torpedinis aparatas“, – pridūrė jis.

Paieška vykdoma rajone į šiaurę nuo Balio salos, kuriame anksti trečiadienį nutrūko ryšys su pasinėrusiu povandeniniu laivu.

Indonezijos karinio jūrų laivyno atstovai pažymi, kad naftos dėmė, pastebėta povandeninio laivo panėrimo vietoje, tikriausiai yra susijusi su šiuo laivu ir rodo galimą žalą.

Gynybos analitikas naujienų agentūrai „Bloomberg“ aiškino, kad šis povandeninis laivas veikiausiai buvo pernelyg senas ir apkrautas tokiai veiklai.

„KRI Nanggala-402“, dingęs prie Balio salos, per pratybas gabeno 53 įgulos narius, informavo Indonezijos gynybos ministerija. Tačiau šios klasės povandeninis laivas gali gabenti daugiausia 40 įgulos narių, teigia Ridzwanas Rahmatas, pagrindinis „Janes“ gynybos analitikas.

Povandeninio laivo amžius taip pat nežadėjo nieko gero. Jam jau daugiau nei 40 metų, tai Šaltojo karo laikų povandeninis laivas, vienas seniausių eksploatuojamų laivų pasaulyje. Pasak R. Ridzwano, jį statant nebuvo numatyta, kad laivas turi atlaikyti didesnį nei 230 metrų gylio slėgį.

Povandeninių laivų avarijų, įvykstančių didesniame nei 200 metrų po vandeniu gylyje, aukos išgyvena nedažnai. Mažesniame nei 50 metrų gylyje žmonėms pavyksta evakuotis, tačiau giliau slėgis yra pakankamai didelis, kad suspaustų plieninį korpusą, tvirtina gelbėjimo specialistai. 2000-aisiais branduoline energija varomą Rusijos povandeninį laivą „Kursk“ supurčius sprogimui, šis nuskendo prie Murmansko, nusinešdamas 118 įgulos narių gyvybes. 2017 m. pradingus pasenusiam Argentinos povandeniniam laivui „ARA San Juan“ žuvo 44 įgulos nariai.

Singapūro ir Malaizijos laivynai pasiuntė laivus su giluminės povandeninės paieškos įranga, siekdami tokiu būdu pagelbėti. Kaip penktadienį sakė Indonezijos kariuomenės atstovas spaudai Djawara Whimbo, prie paieškų prisidėjo Jungtinės Valstijos, taip pat du Australijos laivai.

Indonezija dislokavo daugiau nei 20 laivų, šukuojančių vandenis, taip pat atlieka stebėjimą iš oro erdvės po to, kai pradinėje laivo panėrimo vietoje buvo aptikta išsiliejusios naftos.

Pasak „Janes“ analitiko, incidento buvo galima išvengti, jei povandeninis laivas nebūtų buvęs taip apkrautas ar taip ilgai eksploatuojamas.

Paprastai karinio jūrų laivyno povandeninis laivas tarnauja tik maždaug nuo 30 iki 35 metų, tvirtina R. Ridzwanas. „KRI Nanggala-402“ buvo pastatytas Vokietijoje 1977-aisiais ir prie Indonezijos karinio jūrų laivyno prisijungė 1981-aisiais. Laivo eksploatavimas jau turėjo būti nutrauktas, tačiau dėl riboto finansavimo vyriausybė nutarė jį verčiau restauruoti Pietų Korėjoje, pasakoja analitikas.

„Nelaimė buvo tik laiko klausimas“, – teigia R. Ridzwanas.