J. Ratcliffe‘as yra chemijos pramonės kompanijos „Ineos“ įkūrėjas, primena cnn.com. Pasak „Bloomberg“ milijardierių indekso, jo turtas vertas beveik 28 mlrd. dolerių (daugiau nei 23 mlrd. eurų).

Praėjusį antradienį paskelbtame pranešime „Ineos“ teigia, kad „Grenadier 4x4“, pirmieji kompanijos automobiliai, bus gaminami Prancūzijoje, Hambache, esančioje gamykloje. Šią gamyklą kompanija perka iš „Daimler“ (DMLRY) priklausančios „Mercedes-Benz“.

„Hambachas mums suteikė unikalią galimybę, kurios tiesiog negalėjome nepaisyti: įsigyti modernią automobilių gamyklą, kurioje dirba aukščiausios klasės darbuotojai“, – pareiškime aiškino J. Ratcliffe‘as. Padidinto pravažumo automobiliai, pavadinti vienos Londono aludės, kurioje gimė jų idėja, garbei, bus pradėti gaminti antroje kitų metų pusėje.

„Ineos“ planavo šiuos automobilius gaminti naujoje gamykloje Velso mieste Bridžende ir tokiu būdu sukurti 500 darbo vietų. J. Ratcliffe‘as pernai paskelbtame pranešime teigė, kad sprendimas pradėti gamybą Velse yra „akivaizdi pasitikėjimo britų gamybos pajėgumais išraiška“.

Šis nusiteikimas tada atsispindėjo ir Didžiosios Britanijos premjero Boriso Johnsono kalbose. Jis sakė, kad „Grenadier 4x4“ gamyba Velse bus „pasitikėjimo Jungtinės Karalystės ekspertiškumu patvirtinimas“, užtikrinsiantis, jog šalis „išlaiko naujų automobilių gamybos technologijų pradininkės statusą“.

„Grenadier 4x4“ gamybos atšaukimas – didžiulė nesėkmė Bridžendui. „Ford“ neseniai uždarė pietinio Velso miesto variklių gamyklą, veikusią nuo 1977 m. Joje dirbo apie 1 700 žmonių.

„Naujiena, kad automobiliai „Grenadier“ visgi bus gaminami Prancūzijoje, o ne Bridžende, yra pribloškianti, ypač turint omenyje, kad užsidarė „Ford“ gamykla“, – praėjusį antradienį kalbėjo opozicinės Leiboristų partijos atstovas spaudai verslo klausimais Edas Milibandas.

Naujoji gamykla būtų tapusi puikia galimybe Jungtinės Karalystės automobilių pramonei, kurios laukia ilgas neaiškumo laikotarpis, nulemtas „Brexit“. Gamyba smarkiai sumenko. Automobilių gamybos pramonės atstovai įspėja, kad jei iki gruodžio pabaigoje numatyto galutinio termino nepavyks sudaryti naujojo prekybos susitarimo su Europos Sąjunga, tai per artimiausius penkerius metus kainuos 47 mlrd. svarų (apie 52 mlrd. eurų).