Apie tai agentūrai TASS pranešė šaltinis iš regiono nenumatytų situacijų tarnybos.

„Preliminariai manoma, kad avarijos priežastis – netyčinis „Su-30“ pašovimas pratybų metu. Naikintuvą pašovė kitas orlaivis“, – teigė agentūros pašnekovas.

Lėktuvas suplanuoto skrydžio metu nukrito miškingoje vietovėje. Pilotams pavyko sėkmingai katapultuotis, jie nenukentėjo. Žemėje aukų ir sužeistųjų taip pat nebuvo.

Kaip skelbia televizijos kanalas REN TV, mokomąjį skrydį naikintuvas atliko vienu metu su naikintuvu „Su-35“. Pagal planą jis turėjo atlikti kito lėktuvo fotoapšaudymą – tiesiog užfiksuoti, kaip reikimas objektas atsiduria taikinyje, o ne jį numušti.

Tačiau netyčia jis iš tikrųjų iššovė. Kaip tvirtina REN TV, galima šios nelaimės priežastis galėjo būti techninis sutrikimas.

„Telegram“ kanalas 112 tvirtina, kad tyrėjai neatmeta savarankiško šūvio ar techninių tarnybų, kurios neišjungė šaudymo funkcijos, kaltės.

Kaip rašo RBK, „Su-30“ naikintuvo katastrofa paskutinį kartą įvyko 2018 metais. Tuomet avarija įvyko virš Viduržemio jūros po to, kai naikintuvas pakilo iš Chmeimimo aviacijos bazės. Abu naikintuvo pilotai žuvo.


„Kommersant“ po šios lėktuvo katastrofos skelbė, kad „Su-30“ ekipažas turėjo atlikti patruliuojamąjį skrydį virš Viduržemio jūros akvatorijos. Saugumo sumetimais naikintuvas pakilo apsirūpinęs visa karine amunicija.

Atlikdami nuodugnų priešskrydinį patikrinimą specialistai nenustatė jokių jo būklės defektų. Ekipažo vadas majoras Albertas Davidjanas turėjo tokio tipo karinių užduočių vykdymo patirties. Tačiau kai lėktuvas pakilo iš Chmeimimo aerodromo, beveik iš karto prasidėjo problemos. Pasak incidento liudininkų, naikintuvui pakilus į maždaug 200 metrų aukštį, netikėtai ėmė svirti priekinė jo dalis.

„Kommersant“ šaltinis nurodė, kad kaip tik tada dėl neaiškių priežasčių gerokai sumažėjo vieno iš „Su-30“ variklių trauka. Ekspertai tikina, kad lakūnams tokioje situacijoje tikrai būtų pakakę laiko katapultuotis, tačiau, užuot taip pasielgę, jie pamėgino išlyginti lėktuvą ir grįžti į aerodromą.

Apgręžiamas lėktuvas ėmė virsti kairėn, o netrukus nukrito į jūrą. Katastrofa įvyko netoli Džablės miesto. Nuo smūgio visiškai atitrūko kairysis lėktuvo sparnas ir uodegos dalis.