Daugiausia pastangų pastaruoju metu buvo skirta labiausiai per rugpjūčio 4 dienos sprogimą nukentėjusių uosto dalių valymui.

„Prireikė keturių dienų, kad išvežtume 8 000 tonų betono ir plieno“, – sakė po daugiau nei 180 gyvybių nusinešusios nelaimės valymo operaciją uoste koordinuojantis prancūzų leitenantas Paulinas (Polenas).

„8 000 tonų – nuo tada, kai čia atvykome prieš penkias dienas. Svoriu tai prilygsta Eiffelio bokštui“, – sakė Prancūzijos civilinės inžinerijos pulkui priklausantis pareigūnas.

Anksčiau į Beirutą atvykęs milžiniškas prancūzų sraigtasparnių nešėjas „Tonnerre“ atgabeno dešimtis sunkvežimių ir kitos sunkiosios technikos griuvėsių valymui.

Po milžiniško cheminių medžiagų sprogimo Beiruto uoste, per kurį nuo žemės buvo nušluoti ištisi uosto sektoriai, liko 43 metrų gylio krateris, kurį užliejo jūra.

Sprogimo metu buvo apgriauti net dešimties kilometrų spinduliu nuo nelaimės vietos nutolę rajonai, sužeisti ten buvę žmonės.

Libano kariuomenės pulkininkas Yusefas Haidaras (Jusefas Haidaras) sakė, kad Beiruto uostas, per kurį į šalį patenka maždaug 90 procentų importo, šiuo metu veikia beveik puse savo buvusio pajėgumo.

„Praėjusią savaitę pajėgumas buvo 30 procentų, o šiandien kalbame apie 45“, – sakė jis per spaudos konferenciją Beiruto uoste.

Praėjus trims savaitėms po sprogimo, dėl kurio daugelis kaltina Libano valstybės aplaidumą, uoste vis dar galima pamatyti gausybę aplamdytų automobilių, konteinerių ir sugriuvusius sandėlius.

Taip pat matyti, kaip prancūzų ir Libano kariai rūšiuoja ir dėlioja sandėliuose buvusias prekes taip, kad apsilankę prekybininkai ir draudimo ekspertai galėtų įvertinti patirtus nuostolius.