Sausio 8 dieną 752-uoju reisu skridęs Ukrainos tarptautinių oro linijų (MAU) lėktuvas „Boeing 737-800“ buvo numuštas dviem raketomis ir sudužo vos pakilęs iš Teherano pagrindinio oro uosto.

Po kelių dienų Iranas pripažino, kad jo pajėgos netyčia numušė į Kijevą skridusį „Boeing 737-800“, pražudydamos visus 176 orlaivyje buvusius žmones.

Teherano oro erdvės gynybos sistemos tuo metu veikė aukšto lygio parengties režimu, nes buvo iškilęs pavojus, kad JAV gali sureaguoti į Irano raketų ataką prieš Irake dislokuotas amerikiečių pajėgas.

Irano civilinės aviacijos tarnybos vadovas sekmadienį pirmą kartą atskleidė, ką užfiksavo „juodosios dėžės“, kurios buvo išsiųstos į Prancūziją analizei.

Tourajas Dehghani Zanganehas teigė, kad pilotų kabinos garso įrašymo įrenginiai įrašė skrydžiui vadovavusio piloto, antrojo piloto ir instruktoriaus pokalbį, įvykusį tarp dviejų smūgių.

„Per 19 sekundžių po pirmosios raketos sprogimo netoli orlaivio, jie pastebėjo pakitusį sistemų veikimą, tačiau valdė orlaivį iki paskutinės akimirkos“, – teigė T. D. Zanganehas, kurio žodžiai pacituoti valstybinės televizijos tinklalapyje.

„Instruktorius pranešė, kad kilo problemų su orlaivio elektronika ir kad buvo aktyvuoti papildomi energijos šaltiniai“, – pranešė Civilinės aviacijos tarnybos vadovas.

„Pilotams buvo pranešta, kad abu orlaivio varikliai veikė“, – teigė T. D. Zanganehas.

Pasak jo, „juodosios dėžės“ nustojo veikti praėjus 19 sekundžių po pirmojo sprogimo, todėl nebuvo įmanoma gauti duomenų apie antrosios raketos smūgį.

Antrosios raketos „poveikio analizė negali būti atlikta remiantis „juodųjų dėžių“ informacija“, kalbėjo T. D. Zanganehas.

Neturėdamas galimybių iššifruoti „juodųjų dėžių“, Iranas išsiuntė jas į Prancūziją liepos viduryje, praėjus beveik šešiems mėnesiams po nelaimės.