Lėktuvas „Boeing 737“, kurio korpuso kodas yra EW-001PA (tiksliai žinoma, kad tai vienas iš dviejų lėktuvų, kuriais vizitų metu skraido Aliaksandras Lukašenka), maždaug 11 valandą ryto pakilo iš Nacionalinio Minsko oro uosto ir nuskrido rytų kryptimi. Kurį laiką lėktuvas laikėsi pradinio kurso, tačiau paskui apsisuko Vitebsko srityje esančio miesto Kruglojė rajone ir nuskrido atgal į Minską.

Padaręs kilpą, „Boeing 737“ dar kartą apsisuko ties Lahoisku ir pasuko į oro uostą „Minskas 2“, kur, kaip galėjo pasirodyti, nusileido.

Kodėl lėktuvas apsisuko, sunku pasakyti. 42.tut.by žurnalistai iš karto prisiminė garsųjį „apsisukimą virš Atlanto vandenyno“, kai 1999 m. Rusijos premjeras Jevgenijus Primakovas liepė į Jungtines Amerikos Valstijas (JAV) skridusio lėktuvo įgulai apsisukti ir grįžti į Rusiją, nes situacija kardinaliai pasikeitė.

Kita vertus, kaip matyti iš „Radarbox“ informacijos, ką tik „nusileidęs“ lėktuvas tęsė savo kelionę. Šį kartą į vakarus. Praskrido virš Smaliavičių ir vėl grįžo į oro uostą. Panagrinėję skrydžio maršrutą, 42.tut.by žurnalistai kreipėsi pagalbos į socialinio tinklo „Telegram“ kanalo „OtVinta | Aviacija Belarusi“ įkūrėjus. Jie atkreipė dėmesį į tai, kad po pirmosios didžiulės kilpos prezidento lėktuvas oro uoste nenusileido: lėktuvo skridimo aukštis nebuvo nukritęs žemiau 365 metrų. Akivaizdu, kad „Boeing 737“ tiesiog praskrido virš kilimo ir tūpimo tako ir tęsė skrydį.

Ką visa tai reiškia?

Kaip 42.tut.by darbuotojams paaiškino kompetentingi asmenys, didelė tikimybė, kad tai buvo kontrolinis skrydis. Jeigu prezidento lėktuvas kurį laiką neskraido, prieš pradėdama skraidinti keleivius, įgula turi patikrinti jo sistemų darbą. Vadovaujantis „Radarbox“ duomenimis, „Boeing 737“, turintis pirmiau nurodytą korpuso kodą, paskutinį kartą skrido liepos 30 d. (naudojant nemokamą portalo versiją, skrydžių datos nerodomos).

Taip pat lėktuvo įrangą būtina patikrinti, jeigu prie įgulos neseniai prisijungė vienas ar keli nauji nariai, ir komandai reikia „susiskraidyti“. Akivaizdu, jog abiem atvejais A. Lukašenkos „Boeing 737“ viduje nebuvo. Šis teiginys neprieštarauja informacijai, kad šiuo metu prezidentas dalyvauja Valstybės saugumo tarybos susitikime.

Kas tai per lėktuvas?

Baltarusija „Boeing 737“ įsigijo dar 2003-iaisiais. Jo techninę priežiūrą atlieka įmonė „Belavia“. 2012 m. valstybės vadovo reikmėms buvo nupirktas dar vienas lėktuvas – „Boeing 767“, anksčiau priklausęs Turkmėnistano prezidentui. Šiais metais A. Lukašenkos atstovė spaudai Natalija Eismont sakė, kad jam reikia naujo lėktuvo.