Šis žingsnis buvo atliktas praėjus mėnesiui po vieno PIA lainerio katastrofos Karačio gyvenamajame rajone ir vyriausybei šią savaitę paskelbus 98 gyvybes nusinešusios katastrofos tyrimo pirminę ataskaitą.

Ataskaitoje dėl gegužės 22 dieną įvykusios nelaimės iš esmės kaltinami du pilotai, nepaisę skrydžio protokolo ir aptarinėję koronaviruso protrūkį tuo metu, kai pirmą kartą bandė nutupdyti lėktuvą „Airbus A320“.

PIA atstovas Abdullah Hafeezas naujienų agentūrai AFP sakė, kad pernai vyriausybės atliktas tyrimas parodė, jog maždaug 150 iš 434 bendrovės pilotų turėjo „netikras arba įtartinas licencijas“.

„Nusprendėme tiems 150 netikras licencijas turinčių pilotų nedelsiant uždrausti skraidyti“, – sakė jis.

Vyriausybės tyrimo detalės buvo paviešintos pirmadienį, kai Pakistano aviacijos ministras Ghulam Sarwaras Khanas parlamentui pareiškė, jog tyrimas atskleidė, kad daugiau nei 260 iš 860 skraidančių šalies pilotų turi padirbtas licencijas arba sukčiavo laikydami egzaminus.

Valstybei priklausanti bendrovė PIA sakė paprašiusi Civilinės aviacijos valdybos papildomos informacijos, kad galėtų imtis „papildomų veiksmų prieš keliančius didžiulį pavojų“.

Šiuo metu PIA flotilę sudaro 31 lėktuvas; bendrovėje dirba maždaug 14,5 tūkst. žmonių.

Praėjusį mėnesį bendrovės keleiviniam lėktuvui nukritus netoli Karačio oro uosto esančiame gyvenamajame rajone žuvo 97 juo skridę žmonės ir vienas ant žemės buvęs vaikas.

Pirminėje ataskaitoje aprašomos paskutinės chaotiškos skrydžio minutės ir virtinė keistų pilotų klaidų. Iš jos matyti, kad pilotai nesusikalbėjo su skrydžių kontrolės dispečeriais.

Pakistane per pastaruosius metus yra įvykę nemažai lėktuvų ir sraigtasparnių katastrofų.

Pražūtingiausia aviacijos katastrofa Pakistane įvyko 2010-aisiais, kai laineris „Airbus 321“, priklausęs privačiai oro bendrovei „Airblue“ ir skridęs iš pietinio Karačio uostamiesčio, įsirėžė į kalvą netoli Islamabado, ruošdamasis nutūpti. Žuvo visi 152 šiame laineryje buvę žmonės.

Dėl šios nelaimės oficialioje ataskaitoje tyrėjai apkaltino sutrikusį lėktuvo kapitoną ir priešišką atmosferą pilotų kabinoje.

PIA, iki aštuntojo dešimtmečio buvusi viena pirmaujančių regiono oro bendrovių, šiuo metu negali pasigirti gera reputacija dėl dažnų skrydžių atšaukimų, vėlavimų ir patiriamų finansinių problemų.