Pasak A. Macierewicziaus, ataskaita jau parengta, bet jos publikavimas dėl Didžiosios savaitės ir šalyje susiklosčiusios sudėtingos epidemiologinės situacijos buvo kelioms dienoms atidėtas.

2010 metų balandžio 10 dieną prie Smolensko prastomis oro ir matomumo sąlygomis sudužo lėktuvas „Тu-154“, kuriuo skrido Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis. Žuvo visi 96 lėktuve buvę žmonės.

Tarp žuvusiųjų yra prezidentas, jo žmona Maria Kaczynska, daugiau nei dešimties svarbių valstybinių struktūrų vadovai, įskaitant Lenkijos pajėgų Generalinio štabo viršininką Franciszeką Gagorą, Nacionalinio saugumo biuro vadovą Aleksander'ą Szczyglo, prezidento administracijos vadovą Wladyslawą Stasiaką, Lenkijos nacionalinio banko prezidentą Slawomirą Skrzypeką.

Taip pat žuvo užsienio reikalų viceministras Andrzejus Kremeris, ombudsmenas Januszas Kochanowskis, ginkluotųjų pajėgų operatyvinis vadas Bronislawas Kwiatkowskis, sausumos pajėgų vadas Tadeuszas Bukas, oro pajėgų vadas Andrzejus Blasikas, karinio jūrų laivyno vadas Andrzejus Karweta, grupė parlamento narių, įskaitant du Seimo pirmininko pavaduotojus ir Senato pirmininko pavaduotoją, grupė garsių visuomenės ir Bažnyčios veikėjų.

2018 metais Rusijos tyrėjai padarė išvadą, kad lėktuvas sudužo dėl jo įgulos klaidos. Rusijos Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko sakė, kad „visos kitos versijos, taip pat ir tos, kurias išsakė lenkai, buvo kruopščiai patikrintos“, o „versija dėl sprogimo buvo tikrinama tarp pirmaeilių ir nebuvo patvirtinta“.

Pernai Varšuvos rajono teismas buvusį Lenkijos premjero kanceliarijos vadovą Tomaszą Arabskį pripažino kaltu dėl nusikalstamo aplaidumo, nulėmusio minimą lėktuvo katastrofą.

„Visiems atrodo akivaizdu, jog kaltinamasis negalėjo nežinoti, kad priimanti šalis uždarė oro uostą“, – tuomet sakė teisėjas Hubertas Gasioras.