Anot duomenų, Berlynas pas vieną gamintoją Kinijoje užsakė FFP2 ir FFP3 tipo respiratorių, kurie saugo medicinos personalą nuo užsikrėtimo koronavirusu. Kaukių siuntėja buvo JAV įmonė, gaminanti jas Kinijoje. Siunta, anot pranešimo, buvo „perimta“ pakeliui į Vokietiją ir išsiųsta į JAV.

Prieš tai panašių kaltinimų jau būta iš Prancūzijos.

Prancūzų politikai kaltina Jungtines Valstijas Kinijoje už didesnę kainą perperkant Prancūzijai skirtas apsaugines kaukes.

Provanso-Alpių-Žydrojo Kranto regiono vadovas Renaud‘as Muselier‘as televizijos stočiai BFMTV ketvirtadienį sakė, kad Prancūzijai skirtos tam tikros kaukių siuntos Kinijos oro uostuose ant pakilimo takų buvo nupirktos kitos šalies. Jo teigimu, ta šalis yra JAV.

R. Muselier‘o duomenimis, už siuntas JAV sumokėjo trigubai didesnę kainą, dabar Prancūzija jų negaus. Šalis pastaruoju metu užsisakė milijardą kaukių, dalį jų – Kinijoje.

Smarkiai pandemijos paveikto Prancūzijos Grand Esto regiono prezidentas Jeanas Rottneris taip pat metė kaltinimus JAV.

„Tiesa yra, kad amerikiečiai atvyksta ant pakilimo tako, išsiima pinigus ir už siuntas sumoka tris ar keturis kartus brangiau“, - sakė jis stočiai RTL.

Jis kalbėjo apie kasdieninę kovą. J. Rottnerio teigimu, jį labai nudžiugino, kai naktį į trečiadienį Rytų Prancūziją pasiekė 2 mln. apsauginių kaukių siunta iš Kinijos.

Prancūzijoje koronavirusas jau pražudė beveik 5 400 žmonių, penkiskart daugiau gyventojų turinčiose JAV – per 5 900.

Dėl koronakrizės daugelyje šalių trūksta medicinos prekių, visų pirma – aukštos kokybės respiratorių.

Apie tai, su kokiais sunkumais tenka susidurti užsakant prekes Kinijoje, pasakojo ir Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė.

„Ką bekalbėtume apie vėlavimus, mums tikrai pasisekė, kad pagrindines prekes nupirkome praėjusios savaitės gale, nes šita savaitė rekordinė pagal Kinijos sandėlių šlavimą. Grįžtant pas tuos pačius tiekėjus atsakymas – išparduota. Tiekėjai pasakoja, kad net nupirktos ir sukrautos siuntos tiesiog perperkamos, nes paklausa didžiulė. Visiems reikia“, – šeštadienį feisbuke rašo I. Marčiulionytė.

Pasak jos, problemų kelia ir logistiniai iššūkiai.

„Kad geriau suprastumėte mastelius, prekės gaminamos įvairiose Kinijos gamyklose, tad iki oro uostų jos važiuoja tūkstančius kilometrų traukiniais ar krovininėmis mašinomis. Procesą sukontroliuoti ir suvaldyti iš Pekino labai sudėtinga, svarbu, kad niekas nevėluotų, kad tavo prekes pagamintų laiku, kad jų neperpirktų, kad spėtų atvežti į oro uostą, kad lėktuvui nereiktų laukti ir pan. Oro uoste jos turi atsirasti ne vėliau kaip 24 val. prieš skrydį. O visur dar Kinijos specifika. Tai va dabar gal aiškiau bus, kokį gyvenimą pastaruoju metu gyvenam. Ir kodėl tai nuolatinis stresas visai mūsų komandai“, – pridūrė Lietuvos ambasadorė Kinijoje.