Plano detalės buvo paskelbtos Vyriausybės dekrete vėlyvą pirmadienio vakarą. Italijos žiniasklaidos teigimu, priemonės aviacijos sektoriui gelbėti Italijos mokesčių mokėtojams kainuos iki 600 mln. eurų.
Pirmadienį Italijos premjero Giuseppes Conte vyriausybė pritarė iš viso 25 mlrd. eurų dydžio ekonomikos gelbėjimo planui, kuris padės apsaugoti gyventojus ir verslą nuo ekonominių koronaviruso pandemijos padarinių. Italijoje koronavirusas pražudė jau daugiau nei 2 100 žmonių.

Pagal planą, Vyriausybė įsteigs „naują bendrovę, visiškai valdomą Ekonomikos ir finansų ministerijos, arba valdomą kitos bendrovės, kurioje kontrolinį akcijų paketą valdo valstybė“, kad perimtų oro linijų bendrovės „Alitalia“ valdymą, sakoma Italijos vyriausybės paviešintame įstatymo projekte.

Italijos naujienų agentūra AGI paskelbė, kad vyriausybė planuoja įsteigti 600 mln. eurų fondą, kad sumažintų dėl koronaviruso COVID-19 pandemijos aviacijos sektoriaus patiriamą žalą.

Kitą mėnesi ketinama užbaigti Italijos ekonomikos gelbėjimo programos tvirtinimą.

„Alitalia“ jau ilgą laiką dirba nuostolingai, daugiausia dėl aršios pigių skrydžių oro linijų, tokių kaip „EasyJet“ ir „Ryanair“, konkurencijos.

Analitikai taip pat įspėja, kad „Alitalia“ yra per maža oro linijų bendrovė ir turi pernelyg daug personalo darbuotojų, kad sėkmingai konkuruotų rinkoje.

2018 m. „Alitalia“ skraidino vos 22 mln. keleivių, o bendrovės rinkos dalis Italijoje sumenko iki 14 proc.
Palyginimui, Vokietijos „Lufthansa“ ir JAV „Delta Air Lines“ tais pačiais metais skraidino po 180 mln. keleivių.

Sausį žlugo „Alitalia“ bandymai sulaukti finansavimo iš Italijos valstybinės geležinkelių bendrovės „Ferrovie dello Stato“ ir „Lufthansa“. Bendrovė bankroto procedūrą pradėjo 2017 m.