Vyriausybė su dideliu susidomėjimu sutiko didžiausios profsąjungų konfederacijos CFDT pasiūlymą, sakė atstovė prieš nauja derybas, kurios turėtų prasidėti antradienį.

CFDT pasiūlė surengti konferenciją dėl pensijų sistemos finansavimo. Ji nenori paremti planuojamo pensinio amžiaus padidinimo nuo 62 iki 64 metų, tačiau yra atvira kitiems variantams. Kitos profsąjungos – pirmiausiai antroji pagal dydį CGT – tuo tarpu reikalauja visiškai atšaukti reformą.

„Dar niekad kompromisas nebuvo taip arti“, - stočiai „France Inter“ sakė Prancūzijos ekonomikos ministras Brunas Le Maire‘as. Antradienį premjeras Edouard‘as Philippe‘as ir pakvietė profsąjungas ir darbdavius naujų pokalbių.

Ketvirtadienį ir šeštadienį planuojamos naujos demonstracijos prieš pensijų reformą. Vyriausybė ją ketina priimti sausio 22 dieną.

Streikai geležinkelio ir Paryžiaus artimojo susisiekimo sistemoje tęsiasi jau 33 dienas iš eilės. Tačiau keliaujantiesiems padėtis šiek tiek pagerėjo: dabar kursuoja daugiau traukinių. Paryžiuje pirmą kartą nuo protestų pradžios gruodžio 5-ąją vėl veikia dauguma metro linijų. Tiesa, metro traukiniai važiuoja gerokai rečiau.

Prancūzijos geležinkelyje tai yra ilgiausias streikas nuo geležinkelio bendrovės įsteigimo 1938 metais. Jis valstybinei bendrovei SNCF jau atnešė beveik 600 mln. eurų nuostolių. Paryžiaus artimojo susisiekimo įmonių RATP nuostoliai vertinami mažiausiai 100 mln. eurų.

Dauguma prancūzų ir toliau remia streikus, rodo „Ifop“ instituto apklausa, atlikta „Journal du Dimanche“ užsakymu. Anot jos, du trečdaliai respondentų yra prieš pensinio amžiaus didinimą.

Pensijų reforma yra vienas pagrindinių E. Macrono pažadų. Jis nori suvienodinti Prancūzijos pensijų sistemą, kurią sudaro 42 skirtingi modeliai ir sumažinti milijardinį pensijų fondų deficitą.