Tyrimas, kurio galutinės išvados bus skelbiamos lapkritį, dėl tragedijos taip pat kaltina pilotų klaidas ir lėktuvo nepriežiūrą, rašo WSJ.

Po dar vieno „Boeing 737 Max“ sudužimo Etiopijoje šių metų kovą, nusinešusio 157 žmonių gyvybes, šio modelio lėktuvų skrydžiai buvo visiškai uždrausti. Preliminarių tyrimų išvados rodo, kad abi katastrofai įvyko dėl automatinės MCAS sistemos, skirtos nuleisti lėktuvo nosį, jei ši pakelta pernelyg dideliu kampu.

Indonezijos tyrėjai vis dar gali keisti savo išvadas, kuriomis jau pasidalinta su JAV Federaline aviacijos administracija (FAA) ir Nacionalinio transporto saugumo valdyba (NTSB).

Pasak leidinio, JAV pareigūnai rugsėjo pabaigoje vyks į Indoneziją, kad aptartų tyrimą, kuriame pateikiama daugiau nei 100 faktorių, kurie padarė įtaką katastrofai.

Mažai tikėtina, kad NTSB ginčys Indonezijos tyrėjų išvadas, tačiau „Boeing“ ir FAA esą nerimauja, jog išvadose „nepelnytai sureikšminami projektavimo ir FAA sertifikavimo trūkumai“, rašo WSJ, cituodamas neįvardytus šaltinius.

„Boeing“ ir toliau palaiko tyrimą iki pat galutinių išvadų paskelbimo“, – naujienų agentūrai AFP teigė „Boeing“ atstovas.