Pirmadienį priešaušriu laive „Conception“ kilus ir greitai laivą apėmus gaisrui, žuvo iš viso 34 žmonės, miegoję po deniu įrengtame salone.

Remiantis preliminariomis incidento tyrimo išvadomis, kurias pristatė Santa Barbaros apygardos šerifas Billas Brownas, aukos galimai įkvėpė labai nuodingų dūmų ir mirė miegodamos, o paskui lavonai neatpažįstamai apdegė.

„Preliminari kūnų apžiūra rodo, kad aukos mirė prieš sudegant“, – sakė B. Brownas.

Tokia žinia nuskambėjo tyrėjamas stengiantis nustatyti tragiško gaisro priežastį, o narams – tebeieškant vienos aukos palaikų.

Pasak JAV Pakrančių sargybos, penktadienį popietę dėl prastų orų buvo laikinai įšaldytos pastangos iškelti nuskendusį laivą.

Nors vietos, valstijos ir federalinėms tarnybos mėgina nustatyti katastrofos nardytojų laive priežastį, baudžiamųjų bylų niekam nebuvo iškelta, nurodė B. Brownas. Vis dėlto jis neatmetė galimybės, kad tokių ieškinių bus pateikta vėliau.

Pagal federalinius įstatymus, kapitonui ar kuriam nors įgulos nariui gali būti pareikšti baudžiamieji kaltinimai, jei laive dėl aplaidumo ar nusižengimo įvyksta mirtinas incidentas.

Tačiau kol kas per anksti svarstyti kaltinimų iškėlimo galimybę, mano buvusi federalinė prokurorė Laurie Levenson, šiuo metu dėstanti Lojolos teisės mokykloje.

„Yra daug neatsakytų klausimų – pavyzdžiui, ar apskritai yra aplaidumo požymių. Kitaip tariant, ar kas nors budėjo, ar buvo pakankamai gesintuvų... ir išėjimų?“ – sakė L. Levenson.

„Žinoma, jei bus nustatytas aplaidumas ar pažeidimas, būtų ir tokia galimybė, bet dar per anksti“, – pridūrė profesorė.

Atlikus DNR tyrimus buvo nustatytos 23 iš 33 žuvusiųjų tapatybės, o apie rezultatus informuojami artimieji visame pasaulyje, pranešė B. Brownas. Aukų šeimos narių teko ieškoti net Singapūre, Japonijoje ir Indijoje.

Pasak šerifo, mirčių priežastys buvo nustatytos per išorines apžiūras, o ne tradicinius skrodimus. Galutiniai rezultatai priklausys nuo toksikologų tyrimų rezultatų.

Laivo savininkė „Truth Aquatics Inc.“ ketvirtadienį pateikė ieškinį pagal seną jūrinės teisės nuostatą, galinčią apsaugoti bendrovę nuo potencialiai didelių kompensacijų aukų artimiesiems, jeigu būtų pripažinta, kad aukos žuvo nepatyrusios skausmo ir kančių. Kai kurie apžvalgininkai pavadino tokį žingsnį nepagarbiu ir beširdišku.

Bendrovė penktadienį paskelbė socialiniame tinkle „Instagram“, kad ieškinys yra „nelaiminga tokių tragedijų pusė“, ir pridūrė, kad buvo priversta taip pasielgti dėl draudimo bendrovių ir kitiems suinteresuotų šalių.

Penki įgulos nariai iššoko už borto, prieš tai pamėginę išgelbėti 33 nardytojus ir vieną savo kolegą, kuriam išėjimus užblokavo gaisras, pranešė federalinės agentūros ir laivo savininkė. Įgulos nariai, įskaitant kapitoną, pareiškė, kad negalėjo padėti aukoms dėl ugnies, dūmų ir kaitros.

Kapitonas Jerry Boylanas liko laive, mėgindamas pasiųsti per radiją nelaimės signalą, tad jis į vandenį iššoko paskutinis, pareiškė vienas iš „Truth Aquatics“ savininkų Glenas Fritzleris.

„Kai liepsnos apėmė laivą, kiti vandenyje buvę įgulos nariai matė, kaip Jerry nušoko į vandenį iš viršutinio denio – tai buvo ilgas šuolis. Jis paliko dūmų pėdsaką, todėl [įgulos nariai] pagalvojo, kad jis buvo užsidegęs“, – Santa Barbaroje televizijai KEYT-TV sakė G. Fritzleris.

„Po kelių minučių jie būtų sudegę, tad padarė viską, ką tik galėjo. Jie apiplaukė laivą ir vėl pakilo ant jo iš galinės dalies. Jiems nepavyko pasiekti gaisrų gesinimo įrangos, nes viskas liepsnojo“, – pasakojo G. Fritzleris.

„Jie sugniuždyti ir prašo psichologų pagalbos. Jiems tai yra labai sunkus laikotarpis“, – pabrėžė verslininkas.