Kaip informuoja news.com.au, iš Strombolio salos ugnikalnio į dangų pliūptelėjo daugiau nei kilometro aukščio pelenų ir juodų dūmų debesis. Per ankstesnį, prieš du mėnesius įvykusį šio ugnikalnio išsiveržimą žuvo vienas keliautojas.

Ugnikalnis Strombolio saloje išsiveržė trečiadienį, rugpjūčio 28 d., pranešė Italijos geofizikos ir vulkanologijos institutas. Nepranešama, kad kas nors būtų žuvęs.

Šis ugnikalnis yra vienas iš nedaugelio nuolat aktyvių ugnikalnių. Šį kartą iš ugnikalnio į jūrą kelių šimtų metrų atstumu pliūptelėjo dujų, uolienų ir ugnikalnio pelenų srovė, pranešė CNN.

Šią liepą iš ugnikalnio išsiveržė karšta magma – joje žuvo 35 m. keliautojas Masimo Imesas.

Trečiadienį filmuotame reportaže matyti, kaip grupelė panikos apimtų italų bėga iš mažytės pelenų debesų gaubiamos salos.

Iš kitos nedidelės valties britų šeima stebėjo ugnikalnio išsiveržimą. „Oho, visas kalnas dreba, – sako vyras.

Anglijoje gyvenanti Nicole Bremner plaukė jachta palei Strambolio krantą, kai išsiveržė ugnikalnis.

„Mes buvome prie Strambolio ugnikalnio, stebėjome nedidelius išsiveržimus. Išplaukėme, o tada įvyko tas stiprus išsiveržimas, – parašė ji socialiniame tinklalapyje ir pridūrė, kad nuo debesų ir pelenų burnoje liko metalo prieskonis.

19 m. Elena Schiera iš Sicilijos plaukė burine valtimi kaip tik tuo metu, kai pratrūko ugnikalnis.

„Mes plaukėme saugiu atstumu, kaip nurodyta, tik staiga išgirdome sprogimo garsą ir pamatėme, kaip iš Strambolio kraterio išsiveržė juodas debesis ir pliūptelėjo į jūrą, – pasakojo ji CNN. – Nedelsdami maksimaliai padidinome greitį, nors burinės valties greitis ribotas. Paskui debesis jūroje ėmė sparčiai artėti mūsų link. Tuo metu kilo panika, nes debesis buvo už kelių metrų nuo mūsų laivagalio. Laimė, mano tėčio, kuris stovėjo prie šturvalo, dėka pavyko laiku nuplaukti, nes debesis vėliau vėl ėmė kilti.“

Ekspertų nuomone, Aeolijos archipelagui priklausantis Strombolio ugnikalnis nuolat išsiveržia ir išspjauna lavos, pelenų ir uolienų jau apie 2000 metų.

„Padėtis kontroliuojama, tačiau ėmėmės ir įprastų piliečių apsaugos procedūrų“, – teigė daugiausia gyventojų turinčios archipelago salos – Lipario meras Marco Giorgianni.

Pietų Italijos Lipario salyne esantis ugnikalnis turistams uždarytas nuo birželio mėnesio, kai per netikėtą jo išsiveržimą žuvo vienas žygeivis, o kiti turistai gelbėdamiesi puolė į jūrą.

Vos 12 kvadratinių kilometrų plotą užimantis Strombolis iš tiesų yra 924 metrų aukščio ugnikalnis, kurio didžioji dalis yra po vandeniu.

Jis yra viens iš nedaugelio nuolat aktyvių ugnikalnių, skelbia Nacionalinis geofizikos ir vulkanologijos institutas.