Buvo kovo 10-oji, kai nukrito „Ethiopian 737 Max 8“. Tuo metu tarp skrydžių B. K. von Hoesslinas ilsėjosi Vakarų Afrikos viešbutyje. Jis prisimena sukvietęs savo įgulą į nuošalų restorano kamputį ir pranešęs jiems apie avariją, per kurią niekas neišgyveno.

Bet pilotas kartu jautėsi ir atsakingas. Mėnesių mėnesius jis prašęs savo kolegų pilotų bei vadovų labiau įsigilinti į galimas rizikas, susijusias su „Boeing 737 Max“ skrydžių kontrolės sistema, dėl kurios defekto, manoma, įvyko ankstesnė vieno iš „Boeing Co.“ lėktuvų avarija prie Indonezijos krantų.

„Kai supratau, kad sudužo „Max“, pirma mintis buvo: „O, Jėzau...“ - pasakojo B. K. von Hoesslinas per interviu „Bloomberg News“ – pirmąjį nuo tada, kai paliko oro linijas ir Etiopiją.

Pasak jo, jau tada, vos tik sužinojus apie avariją, persmelkė baimė, kad katastrofą sukėlė tos pačios automatinio skrydžių valdymo sistemos savybės, kaip kad ir per ankstesnę katastrofą Indonezijoje.

„Žinoma, buvau persiutęs“, - sakė B. K. von Hoesslinas, prisimindamas savo pasitarimą su įgula.

Kanados pilietis, kurio abu tėvai buvo vokiečiai, dalijo daugybę interviu savo advokato Darrylo Levitto biure, esančiame Toronto priemiestyje, ir telefonu. Jis kalbėjo apie avariją, apie pastangas atlikti savo paties tyrimą ir patirtis dirbant oro linijose.

Taip pat pasidalino šimtais puslapių elektroninių laiškų, vaizdo įrašais ir kitais dokumentais, kurie, jo teigimu, atspindi saugos problemas, apie kurias jis yra pranešęs oro linijoms ir kitoms institucijoms.

„Ethiopian Airlines“ neginčija elektroninių laiškų autentiškumo, bet vadina B. K. von Hoesslino kaltinimus „laužtais iš piršto ir iš esmės neteisingais“. Oro linijos buvo informavusios savo pilotus, po to, kai „Boeing“, po ankstesnės „Lion Air“ lėktuvo katastrofos Indonezijoje, paskelbė saugos biuletenį apie prastai funkcionavusią skrydžių valdymo sistemą.

Oro linijų tvirtinimu, ji griežtai laikosi visų pasaulinių saugumo standartų ir norminių reikalavimų ir buvo vienos iš pirmųjų oro linijų pasaulyje, kurios įsigijo „737 Max“ skrydžių treniruoklį apmokymams.

B. K. von Hoesslinas teigia dalinai pasitraukęs iš darbo rinkos, įsitikinęs, kad jokia kita oro transporto vežėja jo nepasamdys, jam pasiskelbus vienos iš didžiausią atgarsį sulaukusių aviacijos katastrofų pažeidimų demaskuotoju per visą istoriją, ir susirūpinęs dėl galimo įtraukimo į bylinėjimąsi.

57-erių metų oro transporto vežėjos pilotas nusprendė grįžti į Kanadą, kur užaugo.

„Nematau jokios prasmės toliau dėti pastangas siekiant aviacijos tobulumo, - sakė jis. - Nes mane tokios pastangos tiek emociškai, tiek fiziškai slegia, ši katastrofa mane visiškai išmušė iš vėžių“.

B. K. von Hoesslinas, trumpai pakirptais, kiek žilstelėjusiais plaukais, pasakoja, kokios emocijos jį užplūdo sužinojus, kad nukrito „Ethiopian Airlines“ lėktuvas. Akimirką susitvardęs, vyras prisimina graudų susirinkimą viešbučio restorane, kai pranešė savo skrydžių įgulai apie „Flight 302“ katastrofą, ir apie vėliau apėmusį sielvartą ir netekties jausmą.

Kol tyrimas vis dar vyksta, negalima tvirtinti, ar tikslingesni, labiau sutelkti apmokymai dėl avarijos Indonezijoje ir dėl saugumo bei priežiūros spragų, kurias jis teigė pastebėjęs, būtų užkirtę kelią kovo 10 d. avarijai, nusinešusiai visų 157 lėktuvu skridusių
žmonių gyvybes.

B. K. von Hoesslinas pasakoja dirbęs daugiau nei dešimtyje pasaulinių oro linijų ir užsakomųjų skrydžių bendrovėse - Europoje, Azijoje, Afrikoje, Šiaurės Amerikoje bei Artimuosiuose Rytuose, daugiausia kaip „737“ pilotas.

Kaip liudija piloto pasakojimai ir jo paties pateikti elektroniniai laiškai, jis paliko vieną Pietų Amerikos vežėją, pranešęs apie ją JAV federalinei aviacijos administracijai dėl įtariamų saugumo pažeidimų kelionėje į Majamį.

Liepos 26 d. elektroniniame laiške „Ethiopian Airlines“ atstovas spaudai Asratas Begashaw B. K. von Hoessliną apibūdino kaip „piktą, gyvenimu nepatenkintą buvusį darbuotoją-pilotą, kuris kurpia įvairiausius kaltinimus prieš savo buvusią darbdavę ir taip klaidina plačiąją visuomenę“.

Paskelbus, kad „Lion Air Boeing 737 Max“ avarija Indonezijoje pernai spalį įvyko kilus problemų su automatine sistema MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), skirta padėti pilotams vairuoti, jis nusiuntė ne vieną elektroninį laišką aukštesnio rango „Ethiopian Airlines“ vadovams, ragindamas juos sustiprinti mokymus ir komunikaciją.

Likus keliems mėnesiams iki „Ethiopian Airlines“ katastrofos, jis perspėjo elektroniniais laiškais, su kuriais susipažino „Bloomberg“ , jog įgulas gali sutrikdyti chaosas, kilęs dėl daugybės perspėjimų elektroniniuose prietaisuose, sutampančių su MCAS sistemos klaidomis.

„Katastrofa bus garantuota“, jeigu pilotai, susidūrę su MCAS skrydžių valdymo sistemos sutrikimais, tuo pat metu gaus perspėjimą elektroniniuose prietaisuose, esą jie skrenda pernelyg arti žemės, gruodžio 13 dienos elektroniniame laiške rašė pilotas.

Anot A. Begashaw, oro linijų atstovo spaudai, „kalbant apie jo tariamą raginimą surengti pilotams papildomus mokymus iki naujausios avarijos, norėčiau jus informuoti, kad „Ethiopian Airlines“ nekomentuos klausimų, kurie šiuo metu tiriami“.

Oro linijos ir Etiopijos transporto ministras Dagmawitas Mogesas pareiškė, kad pilotai laikėsi ekstremaliosioms situacijoms skirtų procedūrų, ir nurodė MCAS sistemą kaip labiausiai tikėtiną katastrofos kaltininką.