Su Maltos vėliava plaukiojančio laivo kapitonas apie pavojų pranešė sekmadienį, kai prie laivo prisiartino ginkluoti piratai, sakoma ministerijos antradienio pranešime. Įgula pasislėpė nelaimės atvejams skirtame skyriuje.

„Įlipę į laivą piratai per megafoną pareikalavo įgulos pasiduoti ir atiduoti jiems visus laive esančius pinigus“, – nurodė Ispanijos gynybos ministerija.

Kapitonui atsisakius paklusti, piratai pradėjo šaudyti į skyrių, kuriame buvo įgula, bet niekas nenukentėjo.

Ispanų patrulinis laivas „Serviola“, vykdantis regione saugumo ir stebėjimo užduotis, gavo pranešimus apie užgrobimą ir drauge su vienu Pusiaujo Gvinėjos karinio jūrų laivyno laivu įvykdė gelbėjimo operaciją.

Areštuota 10 piratų, pranešė Pusiaujo Gvinėjos pareigūnai.

„Sveikinu didvyriškus mūsų ginkluotųjų pajėgų veiksmus“, – sakė Pusiaujo Gvinėjos viceprezidentas gynybai ir saugumui Teodoro Nguema Obiangas, kurio pareiškimas antradienį buvo perskaitytas per valstybinį radiją.

Pasak jo, karinis jūrų laivynas įsikišo po „pagalbos prašymo iš laivo,... kurį atakavo greitaeigis kateris su 10 piratų“.

„Mūsų ginkluotųjų pajėgų greito įsikišimo dėka sugebėjome išgelbėti įgulą ir areštuoti 10 piratų“, – sakė jis ir pridūrė, kad piratai tikriausiai yra Nigerijos piliečiai.

Gvinėjos įlanka prie Vakarų Afrikos krantų kaip pagrindinis žemyno piratų „karštasis taškas“ jau pranoko Adeno įlanką prie Somalio pusiasalio.

Pranešimų apie užpuolimus vandenyse tarp Dramblio Kaulo Kranto ir Kongo Demokratinės Respublikos 2018 metais daugiau nei padvigubėjo, palyginti su ankstesniais metais, nurodoma sausį paskelbtoje Tarptautinio laivybos biuro (IMB) ataskaitoje dėl piratavimo.

Paskutinį 2018 metų ketvirtį smurtas prie Vakarų Afrikos krantų reikšmingai suintensyvėjo, piratai išsilaipindavo laivuose toli nuo teritorinių vandenų. Įgulų nariai būdavo grobiami ir plukdomi į Nigeriją, kur būdavo laikomi reikalaujant išpirkos, sakoma ataskaitoje.

Piratavimas Gvinėjos įlankoje, prie kurios yra dvi daugiausiai naftos Afrikoje į pietus nuo Sacharos išgaunančios valstybės Nigerija ir Angola, rimtai sutrikdė tarptautinius laivybos kelius ir pasaulio ekonomikai atsieina milijardus eurų.

Regiono šalys, kurių stebėjimo ir jūrų gynybos pajėgumai yra riboti, padedant Vakarų valstybėms kelerius metus bando stiprinti savo intervencijos priemones ir glaudžiau bendradarbiauti.