Etiopijos susisiekimo ministrė ketvirtadienį skelbia preliminarią kovo 10 dienos katastrofos, pražudžiusios 157 žmones, tyrimo ataskaitą.

„Įgula atliko visas gamintojo rekomenduojamas procedūras, tačiau lėktuvo suvaldyti nesugebėjo“, – per spaudos konferenciją sakė Dagmawit Moges.

Kalbėdama su žurnalistais, Etiopijos susisiekimo ministrė rekomendavo „Boeing“ skubiai peržiūrėti lėktuvo kontrolės sistemą.

Be to, anot ministrės, kiekvieną kartą, kai išsprendžiama svarbi techninė problema, prieš leidžiant eksploatuoti lėktuvą, šį faktą turėtų patvirtinti aviacijos pareigūnai.

„Aviacijos pareigūnai tikrins, kad gamintojas imtųsi atitinkamos lėktuvo skrydžio kontrolės sistemos patikrinimo prieš išleisdamas lėktuvus eksploatavimui“, – sakė ji.

Dagmawit Moges konkrečiai nepaminėjo problemų su automatine smukos valdymo sistema, laikytų galima katastrofos priežastimi, tačiau kalbėjo apie „pasikartojantį“ lėktuvo „nosies“ krypimą žemyn.

Ši manevravimo korekcijos sistema (MCAS) yra sukurta automatiškai kreipti žemyn lėktuvo „nosį“, jei užregistruojamas keliamosios jėgos arba skridimo greičio mažėjimas.

„Boeing 737 MAX 8“ po tragedijos nebeeksploatuojamas. Tai buvo antras tragiškas įvykis per pusę metų, susijęs su šiuo nauju modeliu.

„Mes didžiuojamės savo pilotų pasiaukojimu ir pastangomis sekti gelbėjimosi procedūras bei aukšto lygio profesionalumu tokiomis itin sudėtingomis ekstremaliomis situacijomis“, – savo pranešime teigė bendrovės vadovas Tewolde`as GebreMariamas.

„Visi mes iš Ethiopian Airlines“ su liūdesiu minime mylimus žuvusiuosius, reiškiame nuoširdžią užuojautą jų šeimoms, aukų draugams ir artimiesiems“, – pridūrė jis.

Kiek anksčiau Australijos transliuotojas ABC, remdamasis šaltiniais, informuotais apie katastrofos tyrimą, paskelbė, kad Etiopijos oro bendrovės „Ethiopian Airlines“ lėktuvo „Boeing 737 MAX“ katastrofa galėjo įvykti dėl susidūrimo su paukščiu ar kitu pašaliniu daiktu.

Pasak šaltinių, susidūrimas su nežinomu daiktu pakenkė atakos kampui ir aktyvavo manevravimo korekcijos sistemą (MCAS), kuri automatiškai nukreipė lėktuvo „nosį“ žemyn.

Dėl tos priežasties pilotai negalėjo atgauti iš Adis Abebos į Nairobį skridusio lėktuvo kontrolės ir jis sudužo.

Šios sistemos kliautis laikoma viena galimų Indonezijos bendrovės „Lion Air“ lėktuvo katastrofos, įvykusios 2018 metų spalį, ir „Ethiopian Airlines“ lėktuvo katastrofos kovo 10 dieną priežasčių.

Pradinius tyrimo rezultatus transporto pareigūnai Etiopijoje turėtų paskelbti ketvirtadienį ryte.

Po abiejų minėtų katastrofų daug pasaulio valstybių uždraudė „737 MAX“ tipo lėktuvų skrydžius savo oro erdvėje, o oro kompanijos atsisakė juos eksploatuoti ir atšaukė ankstesnius užsakymus jų įsigyti.