Šios išvados daromos remiantis skrydžio duomenų įrašymo įrenginio informacija. Kol kas tai yra tvirčiausias įrodymas, kad vadinamoji MCAS sistema netinkamai suveikė tiek kovo 10-ąją sudužusiame oro bendrovės „Ethiopian Airlines“ laineryje, tiek pernai spalį Indonezijoje nukritusiame bendrovės „Lion Air“ lėktuve, nurodė laikraštis.

Per abi katastrofas žuvo iš viso 346 žmonės.

WSJ pridūrė, kad JAV vyriausybės ekspertai kelias pastarąsias dienas analizavo duomenis, surinktus Etiopijos tyrėjų. Stiprėjanti bendra išvada ketvirtadienį buvo paskelbta per aukšto lygio posėdį Federalinėje aviacijos administracijoje (FAA).

„Boeing 737 Max“ lėktuvo Etiopijoje juodoji dėžė

Dienraštis pridūrė, kad preliminarios išvados dar gali būti keičiamos. Tikimasi, kad Etiopijos tarnybos artimiausiomis dienomis paskelbs savo pirmąją ataskaitą.

Į keblią padėtį patekusi JAV aviacijos milžinė „Boeing“ trečiadienį pažadėjo daryti viską, ką gali, kad užkirstų kelią naujiems sudužimams, ir paskelbė ištaisiusi „737 MAX“ modelio lėktuvų, kurių skrydžiai šiuo metu yra uždrausti, programinės įrangos klaidą.

„Darysime viską, kad užtikrintume, jog tokių nelaimių nebeįvyktų“, – žurnalistams „Boeing“ įmonėje Vašingtono valstijoje sakė bendrovės produktų strategijos viceprezidentas Mike'as Sinnettas.

JAV civilinės aviacijos saugos agentūros vadovas savo ruožtu sulaukė priekabių senatorių klausimų dėl ryšių tarp FAA ir „Boeing“.

FAA laikinasis vadovas Danas Elwellas trečiadienį teisino savo agentūrą, bet pripažino, kad didėjant sistemų sudėtingumui „požiūris į priežiūrą turi vystytis“.

JAV Susisiekimo departamentas tiria, kaip buvo suteiktas FAA leidimas naudoti „Boeing“ lėktuvus, įskaitant sertifikatą smukos valdymo sistemai.

Žiniasklaida pranešė, kad Teisingumo departamentas irgi pradėjo baudžiamąjį tyrimą dėl „737 MAX“ kūrimo projekto.

„Boeing 737 Max“ avarijos vieta Etiopijoje