Lėktuvas, kuriuo iš Bangladešo sostinės Dhakos į Katmandu skrido 71 žmogus užsidegė, kai bandė leistis Nepalo sostinės oro uoste. Iš pradžių manyta, kad katastrofą sukėlė prasta komunikacija tarp orlaivio ir oro erdvę kontroliuojančių pareigūnų.

Tačiau tyrimą vykdę specialistai teigia, jog lėktuvo pilotas prieš katastrofą šaukė ant įgulos narių ir netgi rūkė kabinoje.

Nepalo Nelaimingų atsitikimų tyrimo komisija nustatė, kad BS211 reiso pilotas buvo „emociškai sutrikęs ir patyrė stresą“, nes įgulos narė „kvestionavo jo reputaciją“, rašo BBC.

52-ejų sulaukęs pilotas 1993 m. buvo atleistas iš Bangladešo oro pajėgų dėl depresijos, tačiau vėliau jam leista pilotuoti civilinius orlaivius.

Lėktuvas nepataikė tinkamai nusileisti ant Katmandu Tribhuvano tarptautinio oro uosto tako, nuo jo nuslydo šlaitu į apžėlusį lauką ir užsidegė.

Katastrofoje žuvo abu lėktuvo pilotai ir 47 keleiviai. Tai pragaištingiausia aviakatastrofa Nepale per 26 metus.

Po katastrofos skelbta, kad pilotų pokalbio su oro dispečeriais įrašas rodo, kad lakūnai tiksliai nežinojo leidimosi krypties. Žemai skridęs laineris atliko padrikų manevrų, rėžėsi į žemę ir užsiliepsnojo.

Pilotas nevykdė dispečerių nurodymų ir artėjo prie oro uosto vienintelio tako klaidinga kryptimi, sakė Katmandu oro uosto generalinis direktorius Rajas Kumaras Chetri.

„Lėktuvas nebuvo tinkamai nukreiptas tūpimo tako atžvilgiu. Dispečeriai ne kartą prašė atsakyti, ar pilotui viskas gerai – atsakymas buvo „Taip“, – aiškino oro uosto vadovas.

Tačiau piloto ir dispečerių pokalbis rodo, kad nebuvo aiškumo, kuria kryptimi lėktuvas turėtų leistis.

Įraše, paskelbtame oro eismo stebėsenos tinklalapyje liveatc.net, girdima, kaip kelis kartus buvo iškilęs klausimas, ar pilotas turėtų tūpti priartėjęs iš pietų, ar iš šiaurės.

Prieš pat leidžiantis pilotas paklausė: „Ar mums leidžiama nutūpti?“ Po kelių akimirkų dispečeris atsiliepė ir sušuko: „Dar kartą sakau – sukit!“ Iš balso akivaizdu, kad jis buvo labai susijaudinęs ar net apimtas panikos.

Keliomis sekundėmis vėliau dispečeris davė komandą ugniagesių mašinoms važiuoti ant tako.

Oro bendrovė „US-Bangla Airlines“ yra privatus vežėjas, dirbantis nuo 2014 metų liepos mėnesio. Bendrovės moto yra „skriskite greitai, skriskite saugiai“, skelbiama jos interneto svetainėje.

Dakoje įsikūrusios oro linijos 2016 metų gegužę organizavo savo pirmą tarptautinį skrydį į Katmandu, o vėliau gerokai išplėtė skrydžių tinklą ir vykdo skrydžius į Pietų Aziją, Artimuosius Rytus ir Pietryčių Aziją.

2015 metais vienas šios bendrovės lėktuvas tūpdamas nuriedėjo nuo tako Bangladešo šiaurės vakarinėje dalyje esančiame Saidpure. Pranešimų apie sužeistus keleivius nebuvo.

Pastaraisiais metais Nepale įvyko kelios lėktuvų avarijos – tai sudavė smūgį turizmo pramonei. Neretai girdi kaltinimai dėl netinkamos techninės lėktuvų būklės, nepatyrusių pilotų ir standartų neatitinkančio vadovavimo.

2016 m. Nepale dvimotoris lėktuvas „Twin Otter“ rėžėsi į kalną, žuvo visi 23 juo skridę žmonės. Po dviejų dienų kalnuotoje šalies centrinėje dalyje sudužo nedidelis keleivinis lėktuvas, žuvo du pilotai.