Teismas nuteisė televizijos „Hayatin Sesi TV“ buvusius bendrasavininkius Mustafą Karą ir Ismailą Gokhaną Bayramą bei vyriausiąjį redaktorių Gokhaną Cetiną už propagandos skleidimą tiek uždraustos Kurdistano darbininkų partijos (PKK), tiek džihadistų judėjimo „Islamo valstybė“ (IS) vardu.

Visi tris vyrai pasiųsti už grotų trejiems metams ir devyniems mėnesiams.

„Hayatin Sesi TV“ buvo kairiosios pakraipos televizijos kanalas, griežtai kritikavęs prezidentą Recepą Tayyipą Erdoganą (Redžepą Tajipą Erdohaną) ir skelbęs apie 2013-aisiais vykusius protestus prieš jo valdymą. Ši televizija buvo uždaryta Turkijoje paskelbus nepaprastąją padėtį po 2016-ųjų nepavykusio perversmo.

Žurnalistų teises ginančios organizacijos „Reporters Without Borders“ (RSF) ir „International Press Institute“ (IPI) patvirtino, kad visiems trims vyrams buvo skirta beveik ketverių metų laisvės atėmimo bausmė.

Prokurorai prašė, kad jie išbūtų kalėjime mažiausiai 13 metų. Bylos kritikai pavadino kaltinimus absurdiškais.

Teisėjai nutarė, kad „Hayatin Sesi TV“ vadovai be PKK ir IS propagandos savo reportažuose skleidė dar vienos radikalios kurdų grupuotės „Kurdistano laisvės sakalai“ (TAK) dezinformaciją.

Visi trys gali likti laisvėje, kol svarstomas jų skundas, naujienų agentūrai AFP nurodė RSF Turkijos skyriaus atstovas Erolas Onderoglu ir pavadino nuosprendį „griežtu ir neproporcingu“.

Žiniasklaidos laisvę ginančios organizacijos teigia, kad R. T. Erdoganas pakerta Turkijoje išraiškos laisvės principą, ypač po nepavykusio perversmo, nors valdžia tikina, kad niekas nebuvo nuteistas be pagrįstos teisinės priežasties.

Organizacijos „P24“ duomenimis, šiuo metu Turkijoje įkalinti 183 žurnalistai, kurių dauguma atsidūrė už grotų po nepavykusio perversmo.