Boeing 737“ lėktuvas ruošėsi skrydžiui į Ibisą, o tuo metu keleivis įkrovė mobilųjį telefoną baterija, informuoja independent.co.uk.

Filmuotoje medžiagoje matyti, kaip mobilusis telefonas išdegina skylę sėdynėje, paskui jį degantį numeta ant grindų.

Rūkstant dūmams iš prietaiso, įgulos nariai evakavo keleivius pripučiamu avariniu nusileidimu.

Vienas keleivis nufilmavo incidentą ir įkėlė į instagramą su prierašu: „Regis, patekti į Ibisą bus sunkiau, nei manėme. Gyvenime neteko matyti tiek daug išsigandusių žmonių. Nešiojamasis įkroviklis užsidegė toje pačioje eilėje, kurioje sėdėjau“.

Oro linijų bendrovės pranešime rašoma: „Keleiviai lėktuve, skrendančiame iš Barselonos į Ibisą, Barselonos oro uoste buvo skubiai evakuoti, nes mobilusis telefonas, įkraunamas su nešiojamąja baterija, užsidegė. Visi keleiviai buvo saugiai evakuoti į terminalą, įgula užgesino mobilųjį telefoną. „Ryanair“ susodino keleivius į atsarginį lėktuvą, siekiant kuo greičiau išskristi“.

Aviabendrovė „Ryanair“ leidžia keleiviams pasiimti į rankinį bagažą dvi atsargines ličio jonų baterijas.

„Jos turi būti apsaugotos, kad neįvyktų trumpasis jungimas. Baterijų gnybtai turi būti atskirti ar supakuoti, kad nesiliestų su metaliniais objektais, taip pat ir su kitų baterijų gnybtais“, – rašoma bendrovės svetainėje.

Aviacijos saugumo ekspertai nuo seno įspėja dėl nešiojamųjų elektroninių prietaisų ir įkraunančiųjų baterijų, kurias leidžiama pasiimti į lėktuvą, keliamos rizikos.

Vasarį „Frontier Airlines“ lėktuvas, skridęs iš Orlando į Finiksą, buvo nukreiptas į Tampą, nes įvyko panašus incidentas. Keleiviams lipant į lėktuvą, užsidegė vieno keleivio baterija, sujungta su išmaniuoju telefonu.

Savininkas nudegė rankas ir išmetė prietaisą ant grindų.

Gruodį aviabendrovės „United Airlines“ lėktuve, skridusiame iš Barselonos į Niujorką, užsidegė keleivio išmanusis „iPhone“ telefonas, kai jį prispaudė, atlošiant sėdynę.

Dabar keleiviai įspėjami neatlenkti sėdynių ir įspėti stiuardeses, jeigu į tarpą tarp sėdynių įkrenta koks nors prietaisas.

Naujausiais Federalinės aviacijos administracijos duomenimis, „skrendant ar oro uostuose incidentų dėl ličio baterijų, esančių rankiniame bagaže ar registruojamame bagaže nutinka“ vidutiniškai kartą per 50 dienų.