Apie tai pasakojo nukentėjusiųjų advokatė Larisa Matvejeva, informuoja inforesist.org. Jos teigimu, niekaip nepavyksta atvesti į teismo posėdį buvusios gydytojos narkologės Jelenos Fedirko, kuri atliko pirmą J. Zaicevos apžiūrą po avarijos.

„Būtent ji užfiksavo E. Zaicevos apsvaigimo nuo narkotikų faktą – neaiškią kalbą, netvirtą stovėseną (vadinamais Rombergo pozos patikrinimas). Ir tai aprašė. Ji taip pat reikalavo kaltinamosios kraujo ir šlapimo tyrimų. Galiausiai tyrimai patvirtino, kad (organizme) yra psichotropinių ir narkotinių medžiagų. Bet J. Fedirko dėl nesuprantamų priežasčių išėjo iš darbo, niekas negali jos rasti Charkove. Net teisėsaugininkams, kurie turi atvežti ją į teismą, nepavyksta jos rasti. Štai kaip keistai susiklostė aplinkybės“, – pranešė L. Matvejeva.

Ji pabrėžė, kad mirtiną autoavariją Charkove tiriantiems ekspertams nuolat trūksta duomenų ir jie negali suformuluoti tikslių išvadų.

Anksčiau ekspertams trūko 5 ml kraujo, kad galėtų nustatyti, ar E. Zaiceva buvo apsvaigusi nuo narkotikų. Dabar techniniai ekspertai negali tiksliai nustatyti džipo greičio, nes nuotraukoje nėra reikiamo atstumo.

Bet nukentėjusiųjų advokatė L. Matvejeva atkreipė dėmesį į tai, kad judėjimo greitį skaičiavimams ekspertai nustatė pagal liudininkų parodymus.

„Jie ėmė šiuos duomenis iš liudininkų parodymų. Kai paklausiau, kodėl visiems interneto naudotojams pavyko nustatyti greitį, o jums nepavyksta, ekspertas atsakė, kad nepakanka atstumo. Atstumas nustatomas pagal taškus iš vaizdo įrašų. Bet taškų jam nedavė technikas, kuris teisme kol kas neapklausiamas. Jis turėjo užfiksuoti automobilio judėjimą iš vieno taško į kitą. Tai paskaičiuoti galima pasitelkus „Google“, bet ekspertai kažkodėl nepanorėjo tuo pasinaudoti“, – apibendrino L. Matvejeva.

Anksčiau skelbta, kad mirtiną eismo įvykį 2017-ųjų spalį pagrindinėje Charkovo gatvėje sukėlusi ir šešis žmones pražudžiusi oligarcho įdukra E. Zaiceva važiavo 100 km/h greičiu. Apie tai pranešė jos automobilio „Lexus“ mechanikas Konstantinas Kuznecovas.

„Įsijungiau kompiuterį, susiradau duomenis, paskui drauge su tyrėju atkūrėme sistemos stabilumo valdymo parametrus. Galiausiai viską aprašėme pagal protokolo reikalavimus“, – pasakojo mechanikas.

Jo teigimu, blokas suveikia tik stabdant automobilį, išlaikant trajektoriją. Išjungti sistemą galima, kai greitis nedidelis. Ji nebuvo sugadinta. Be to, K. Kuznecovas pastebėjo, kad E. Zaicevos automobilis judėjo labiau į šonus, o ne tik tiesiai.

„Greičio pedalas buvo nuspaustas iki galo. Ratai buvo pasisukę 30,6 laipsnių kampu. Avarinio saugumo sistema buvo išjungta. Tuo metu, kai sistema suveikė, automobilis judėjo nestabdydamas, jis 30 laipsnių nukrypo nuo trajektorijos. Greitis buvo 102 km/h, įjungta trečia pavara“, – aiškino mechanikas.

Jis taip pat pastebėjo, kad automobilis „kažką nustūmė į šoną“, mat atliekant automobilio diagnostiką korpusas buvo 33 laipsniais pasisukęs nuo iš anksto nustatytos trajektorijos. Stabilumo kontrolės sistema dirbo įprastu režimu.

„Atmintyje įsirėžė greitis. Susidūrimo metu suveikė sistema. Tačiau į šiuos duomenis atsižvelgta nebuvo“, – sakė antrojo kaltinamojo Sergejaus Dronovo advokatas.

Prokuratūros atstovė Vita Dubovič pareiškė, kad dokumentuose užfiksuotas 102 km/h greitis, tačiau liudytojas, duodamas parodymus, negali nurodyti, kada tiksliai mašina judėjo tokiu greičiu, todėl kaltinamajame akte tai ir nenurodyta.

„Visi proceso dalyviai buvo su juo supažindinti. Mechanikas naujų įrodymų nepateikė ir į teismo veiklą nesikišo“, – aiškino V. Dubovič. Vienos iš eismo įvykyje nukentėjusių moterų advokatė priminė apklaustųjų parodymus, tyrimų ir ekspertizių rezultatus.

„Preparatas, kurį naudojo E. Zaiceva, yra laikomas narkotiniu“, – pabrėžė advokatė ir pateikė prašymą, kad tai būtų turima omenyje skelbiant sprendimo išvadas.

DELFI primena, kad 2017 metų spalio 18 dieną „Lexus“ rėžėsi į prieš šviesoforo stovėjusius pėsčiuosius. Automobilį vairavo dvidešimtmetė studentė Elena Zaiceva – Charkovo verslininko Vasilijaus Zaicevo įdukra. 6 žmonės žuvo, dar 5 buvo sunkiai sužeisti.

Antruoju avarijos dalyviu tapo „Volkswagen Touareg“ vairavęs verslininkas Genadijus Dronovas. Paaiškėjo, kad mergina dalyvavo lenktynėse naktinėmis miesto gatvėmis.

„Touareg“ vairuotojas įtariamuoju tapo lapkričio 6 dieną. Prokuratūra įtaria, kad tuo metu, kai įvyko susidūrimas su dideliu greičiu ukrainiečių oligarcho įdukros Elenos Zaicevos vairuojamu „Lexus“ markės automobiliu, jis važiavo degant geltonam šviesoforo signalui.