Jekaterinburge – kaip ir kituose Rusijos miestuose – prasidėjo kruvini priešiškai nusiteikusių grupuočių susirėmimai.

„Tai buvo krizės metas, žmonės neturėjo, ką valgyti. Nebuvo jokių oficialių būdų, kaip prasimanyti pinigų ir mėgautis gyvenimu. O buvo tokių, kurie vaikščiojo apsirėdę prabangiais drabužiais ir leido sau viską. Tokio gyvenimo norėjo visi – tokio, kaip filmuose, kur jį rodė nuostabų, nors ir pavojingą“, – sako Jekaterinburgo miesto gidė Mariana Ivanova.

Kalbant apie gaujų karus tiek Jekaterinburge, tiek visoje tuometinėje Rusijoje, labiausiai šokiravo nusikaltimų žiaurumas.

„Šis vyrukas – 1991 metais nužudytas Grigorijus Ciganovas. 1992 metais, kerštaujant už jo mirtį, buvo nužudytas Centrinio lyderis Olegas Vaginas. Taip viskas ir prasidėjo. Baisiausia, kad buvo žudoma ne naktimis, nebandyta nusikaltimų nuslėpti – kraujas liedavosi vidury baltos dienos, kai žmonės eidavo į darbą. Jie nebijojo nei policijos, nei kalėjimo, jie nebijojo nieko“, – toliau pasakoja M. Ivanova.

Aukų skaičius pradėjo augti kaip ant mielių. Daugumos aukų atminimas būdavo įamžinamas marmure: menininkai antkapyje iškaldavo neretai realaus dydžio jų atvaizdus, nusižiūrėtus iš fotografijų.

Kaip gyvenime, taip ir po mirties priešiškų gaujų nariai kapinėse buvo pasidaliję teritoriją – neretai priešų amžinojo poilsio vietas skiria atstumas, kuriam įveikti automobiliu tektų važiuoti visą pusvalandį, pasakoja Jekaterinburgą kaip penkis pirštus pažįstanti gidė.

Centrinio gaujos narių amžinojo poilsio vieta – didžiosios Jekaterinburgo Širokorečenskoje kapinės, kur ilsisi ne tik paprasti žmonės, bet ir stovi memorialas Antrojo pasaulinio karo aukoms ir galima apžiūrėti karo belaisvių iš Vokietijos kapus.

Vienas antkapis vaizduoja 34 Michailą Kučiną, kuris 1993 metais buvo mirtinai suvarpytas kulkų lietaus. Atvaizde jis vilki kostiumą, o kairėje rankoje laiko raktelius nuo „Mercedes“ automobilio – tokiu būdu atiduota duoklė jo taip mėgtai prabangai. Paskutinį XX amžiaus dešimtmetį tai buvo tikrai ekstravagantiškas būdas pademonstruoti savo statusą.

„Sovietiniais laikais automobilį turėjo ne kiekvienas, o jis štai laiko „Mercedes“ raktelius – tais laikais tai buvo ne šiaip automobilis, bet nuostabus prabangus automobilis, įrodantis, kad šis žmogus nebuvo eilinis rusas, o turtingas ir labai gerbiamas žmogus. Tai simbolizuoja ne tik jo turtus, bet ir įtaką mieste. Turėti automobilį buvo šaunu, bet turėti „Mercedes“ – įrodymas, kad gyvenime tau kaip reikiant pasisekė“, – sako Jekaterinburgo miesto gidė.

Netoliese M. Kučino kapo palaidotas gaujos lyderis Olegas Vaginas, apsuptas trijų savo apsauginių. Sklando legendos, jog 1992 metais jam teko tiek kulkų, jog prieš laidotuves teko kviesti vieną geriausių Rusijos balzamavimo specialistų.

G. Ciganovo – Šiaurinės gaujos įkūrėjo – amžinojo poilsio vietą filmuoja stebėjimo kameros: tokiu būdu bandoma apsidrausti, kad po mirties niekas nedrums jo ramybės ir neišniekins kapo. Būtent jo nužudymas 1991 metais ir pradėjo gaujų karus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (148)