Lėktuvui sparčiai leidžiantis ir klykiant deguonies kaukes užsidėjusiems keleiviams, viena į pensiją išėjusi slaugė 20 minučių darė šiai moteriai dirbtinį kvėpavimą. Po šio įvykio ji sakė: „Šio skrydžio metu įvyko daug tikrai didvyriškų ir prasmingų dalykų. Didžiuojuosi visais, kurie prisidėjo“.

Lėktuvo pilotė Tammie Jo Shults, buvusi JAV karinio jūrų laivyno naikintuvų pilotė, nutupdė lėktuvą Filadelfijoje ir buvo giriama už tai, kad pademonstravo „geležinius nervus“.

Pirminė sugedusio variklio, kurio nuolaužos išdaužė iliuminatoriaus stiklą, apžiūra parodė, kad jame buvo „metalo nuovargio“ ženklų, teigė Nacionalinė transporto saugumo taryba.

Antradienio pavakarę lėktuvą, skridusį iš Niujorko į Dalasą, supurtė galingas sprogimas. Po kelių momentų orlaivis pradėjo nerti žemyn ir stipriai kratytis. Atitrūkęs metalas išlėkė iš apsauginio variklio gaubto, kuris tokiais atvejais turėtų sulaikyti nuolaužas, ir išdaužė iliuminatorių.

Lėktuvo salone sparčiai krentant slėgiui, banko vadovė iš Naujojo Meksiko ir dviejų vaikų motina Jennifer Riordan iki pat juosmens buvo išsiurbta lauk, vėliau pasakojo keleiviai. Keli vyrai sučiupo moterį ir sugebėjo įtraukti ją atgal į lėktuvą. Tačiau J. Riordan buvo sunkiai sužeista, ir liudininkai pasakojo, kad ją traukusių vyrų rankos buvo visos kruvinos.

Į pensiją išėjusi registruota slaugė Peggy Phillips vietinei ABC naujienų stočiai pasakojo išgirdusi „stiprų vėjo švilpimą“. Tuomet ji atsiliepė į šauksmą, ar kažkas galėtų padaryti dirbtinį kvėpavimą ir širdies masažą.

„Jei pajėgtumėt įsivaizduoti, kad jus išsiurbia pro maždaug 960 km/h greičiu skrendančio lėktuvo iliuminatorių ir jūs savo kūnu atsitrenkiate į fiuzeliažą ar sparną, tuomet veikiausiai suprastumėte, kokia tai buvo trauma“, - apie J. Riordan pasakojo P. Phillips.

Keleiviai paguldė J. Riordan ant tako ir pradėjo ją gaivinti, nors lėktuvas greitai leidosi ir sudėtingai tūpė. Kai kurie keleiviai nurodė manę, kad jie netrukus žus, ir daugelis jų pradėjo siųsti atsisveikinimo žinutes artimiesiems ir draugams.

„Pamaniau, gerai, tai gali būti viskas“, - sakė P. Phillips.
Nutupdžiusi lėktuvą, kapitonė T. J. Shults įžengė į saloną ir padėkojo visiems keleiviams, klausdama, ar jiems viskas gerai.

„Ji turi geležinius nervus. Aš ploju šiai moteriai, - sakė keleivis Alfredas Tumlinsonas iš Teksaso. – Nusiųsiu jai Kalėdų atvirutę... Ji nuostabi“.

Tuo metu keleiviams nieko nežinant, T. J. Shults išliko visiškai rami ir mėgino išgelbėti lėktuvą – tai atskleidė jos bendravimo su skrydžių kontrolieriais įrašas.

„Southwest“ 1380 dega variklis. Leidžiamės“, - monotoniškai sako ji dispečeriams.

„Leidžiatės jau dabar?“ – pasigirsta nepatiklus balsas kitame gale.

„Taip, pone. Teturime vieną variklį. Leidžiamės“, - atsako T. J. Shults.

Balsas jos paklausia, kur ji norėtų tūpti. Su vos pastebimu susierzinimu pilotė atsako: „Duokite mums artimiausią... galvojame apie Filį“.

Pokalbis ramiai tęsiasi toliau ir kapitonė dispečeriams praneša, kad lėktuve yra sužeistų keleivių. „Jie sako, kad yra skylė, ir kad kažkas iškrito“.

Nutupdžiusi lėktuvą, T. J. Shults padėkojo dispečerinės darbuotojams: „Ačiū, vaikinai, už pagalbą“.

Keleivė Diana McBride Self socialiniame tinkle „Facebook“ padėkojo T. J. Shults už jos „vadovavimą ir drąsą trauminėje situacijoje“.

„Tai tikra Amerikos didvyrė“, - rašė D. McBride. Jai pritarė ir kiti socialinės žiniasklaidos vartotojai, lyginę T. J. Shults su kapitonu Chesley Sullenbergeriu, kuris 2009 metais saugiai nutupdė „US Airways“ lėktuvą Niujorko Hadsono upėje, kai į orlaivio variklius pateko paukščių.

Kai su ja susisiekė „The Washington Post“, T. J. Shults atsisakė duoti interviu.

Tačiau jos šeima pasakojo, kaip ji nuo 8-ojo dešimtmečio pabaigos kovojo su kariuomenės pasipriešinimu, kad galėtų tapti naikintuvo pilote. Galiausiai jai pavyko.

Ji buvo viena pirmųjų JAV karinio jūrų laivyno naikintuvų piločių ir viena pirmųjų moterų, pilotavusių „F/A-18 Hornet“, teigė jos alma mater, Vidurio Amerikos nazaretiečių universitetas, kurį ji baigė 1983 metais.

Jos anyta Virginia Shults teigė, kad tik išgirdusi įraše pilotės balsą, iš karto suprato, kad tai Tammie Jo.

„Atrodė taip, tarsi mes sėdėtume čia ir kalbėtume, - „The Washington Post“ pasakojo V. Shults. – Ji yra labai ramus žmogus“.