Rusija buvo paskutinė iš keliolikos valstybių, teikusių pagalbą ieškant dingusio laivo „ARA San Juan“ apie 4 000 kv. km teritorijoje. Per šią daugiašalę povandeninio laivo paieškų operaciją – vieną iš didžiausių kada nors surengtų – buvo naudojamos pažangiausios technologijos.

Ryšys su „San Juan“ nutrūko lapkričio 15-ąją, o maždaug tuo pačiu metu ir toje pačioje vietoje buvo užfiksuotas sprogimas. Argentina prarado viltį rasti gyvų likusių žmonių, bet karinis laivynas paieškas tęsė.

Argentinos karinių jūrų pajėgų atstovas Enrique Balbi antradienį vakare patvirtino naujienų agentūrai AP, kad Rusija iš šios operacijos pasitraukė. Pasak jo, rusų okeanografinių tyrimų laivas „Jantar“ balandžio 7-ąją grįš į Buenos Airių uoste, bet Argentinos laivas „Islas Malvinas“ toliau ieškos „San Juan“.

Anksčiau šiais metais prie Rusijos ambasados Buenos Airėse susirinkę dingusių įgulos narių artimieji prašė, kad Maskva tęstų paieškas, nes rusų laivai turi per atstumą valdomų povandeninių aparatų, galinčių veikti didelėse gelmėse.

„Rusai pasitraukė ... o Argentinos laivai neturi technologijų, kad jį surastų“, – AP skundėis Luisas Tagliapietra, dingusio 27 metų įgulos nario Alejandro Tagliapietros tėvas.

Prezidentas Mauricio Macri pažadėjo, kad šis incidentas bus kruopščiai ištirtas ir pasiūlė 5 mln. JAV dolerių atlygį už informaciją, jeigu ji padėtų rasti dingusį laivą. Argentina taip pat aiškinasi, ar nebuvo pažeidimų per 2008–2013 metais vykdytą „San Juan“ modernizaciją.

Tačiau įgulos narių giminaičiai sako, kad to negana.

Vokietijoje pastatytas TR-1700 klasės dyzelinis elektrinis povandeninis laivas dingo pakeliui iš piečiausio Argentinos uosto Ušuajos į savo bazę Mar del Platoje po patruliavimo misijos.

Karinis laivynas nurodė, kad „San Juan“ kapitonas lapkričio 15-ąją pranešė, jog per šnorkelį į laivo vidų patekus vandens įvyko trumpasis jungimas viename iš akumuliatorių. Vėliau kapitonas informavo, kad šio gedimo padariniai suvaldyti.

Keliomis valandomis vėliau kariškiai užfiksavo sprogimą apytikriai toje pačioje vietoje, iš kurios buvo gautas paskutinis „San Juan“ pranešimas. Pasak jų, sprogimą galėjo sukelti vandenilio dujos, susikaupusios laivo viduje dėl akumuliatoriaus gedimo, apie kurį pranešė kapitonas.