„Pirmą kartą nuo sovietinių laikų patvirtinti priešlaivinės mūsų aviacijos skrydžiai per Šiaurės ašigalį į Šiaurės Ameriką“, – Rusijos gynybos ministerijos kolegijos posėdyje kalbėjo Rusijos gynybos reikalų ministras.

Anot ministro, šiuo metu Rusijos gynybos ministerija ir toliau vykdo šalies karinio jūrų laivyno Šiaurės jūros flotilės karinių dalinių perginklavimo kampaniją. Arktinė kryptis šiuo atveju vertinama kaip bene perspektyviausia.

„Taigi, praeitais metais Šiaurės jūros flotilė gavo 1090 modernios ginkluotės ir karinės technikos vienetų, įskaitant penkis karinius katerius, septynis paramos laivus, devynis vienetus aviacinės technikos ir dešimt radiolokacinių priešraketinės gynybos kompleksų“, – patikslino S. Šoigu.

Konkrečiai, kaip teigia Rusijos gynybos ministerijos vadovas, 2018 metais flotilei buvo perduotas ledlaužis „Ilja Muromec“, o labai greitai bus baigtas ir logistinio aprūpinimo laivo „Elbrus“ perdavimo procesas. Maža to, vyksta baigiamieji ir kelių laivų, tarp kurių – didžiulis desantinis laivas „Ivan Gren“ ir jūrinis tanklaivis „Akademik Pašin“, bandymai.

„Vykdomas naujausių povandeninių kreiserių, gabenančių sparnuotąsias ir balistines raketas „Jasen“ ir „Borej“, įsigijimas“, – pridūrė S. Šoigu.

Pirmasis skrydis nenusileidžiant iš Maskvos per Šiaurės ašigalį į Šiaurės Amerikos žemyną vyko 1937 metų birželį. Lėktuvu ANT-25 jį įvykdė Valerijus Čkalovas, Georgijus Baidukovas ir Aleksandras Beliakovas. Jie įveikė 8504 kilometrų atstumą ir nusileido Vankuveryje (Vašingtono valstijoje, JAV).

Tų pačių metų liepą lėktuvas ANT-25, pilotuojamas piloto bandytojo Michailo Gromovo, įvykdė transatlantinį skrydį Maskva–Šiaurės ašigalis–San Džasintas.

Ketvirtadienį pranešta, kad šis skrydis įvyko pratybų metu praėjusią savaitę.

„Tai vyko pratybų metu šių metų kovą“, - sakė „Interfax“ agentūros šaltinis.

Kitas šaltinis patikslino, kad pratybos vyko praėjusią savaitę. Pasak jo, skrido du lėktuvai, juos lydėjo du naikintuvai ir kuro papildymo oro lėktuvas.