„Tai, kas vyksta balsavimo kabinoje, lieka balsavimo kabinoje“, – skelbia apmokėto turinio puslapis vyrų žurnalo „Maxim“ rusiškojoje versijoje.

Kitoje reklamoje moteris juodais apatiniais gundomai meta savo balsalapį į balsadėžę. Šūkis skelbia: „Sveiki atvykę į suaugusiųjų pasaulį“.

Įpusėjus vangiai rinkimų kampanijai internete taip pat pasirodė virtinė seksualinę potekstę turinčių klipų ir atvaizdų, kuriais, regis, siekiama didinti rusų susidomėjimą kovo 18 dieną įvyksiančiais nesunkiai prognozuojamais prezidento rinkimais.

Nors nėra aišku, kas finansuoja turinį „Rinkimai: tik suaugusiesiems“, taip pat pasirodžiusį socialiniuose tinkluose, įskaitant „YouTube“, toks kreipimasis į jaunesnio amžiaus rinkėjus Kremliaus neturėtų supykdyti.

Kadangi rinkimus ir dar vieną šešerių metų kadenciją beveik neabejotinai laimės Vladimiras Putinas – nors ir nepateikęs jokių konkrečių politikos pasiūlymų – svarbiausias pareigūnų rūpestis yra rinkėjų aktyvumas.

Pranešama, kad Kremlius siekia 70 proc. aktyvumo, užtikrinančio tvirtą V. Putino mandatą, o opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas, kuriam buvo uždrausta kelti savo kandidatūrą, ragina boikotuoti rinkimus ir vadina juos butaforiniais.

„Maxim“ redaktorius Aleksandras Malenkovas naujienų agentūrai AFP sakė negalintis atskleisti, kas finansavo pernai rudens numeriui padarytas minimas erotiškas nuotraukas.

Klipas apie tos fotosesijos užkulisius internete jau buvo peržiūrėtas daugiau kaip milijoną kartų.

Viena „Maxim“ ženklui priklausanti grupė populiariame socialiniame tinkle „VKontakte“ su rinkimais susijusius memus prie sporto žinių ir bikinius vilkinčių moterų nuotraukų skelbia nuo šių metų pradžios.

Nėra balso, nėra sekso

Tuo tarpu „YouTube“ neseniai pasirodė kitas klipas pavadinimu „Seksas ir rinkimai – tik suaugusiesiems“.

Šioje reklamoje jauna moteris nusiveda vyrą nuo baro ir pradeda jį bučiuoti, bet sužinojusi, kad vaikinas nebalsavo, jį palieka.

„Tuomet nesi tikrai suaugęs vyras“, – fone skambant klubo muzikai sako moteris.

„Mūsų rinkimai yra šventė, net karnavalas, o karnavale erotika leidžiama“, – AFP sakė politikos analitikas Konstantinas Kalačiovas, kalbėdamas apie neįprastus raginimus rinkėjams.

Be kampanijos „Tik suaugusiesiems“ internete išplito ir kitų klipų, skirtų skatinti rinkėjų aktyvumą. Vieno jų veiksmas vyksta prezidento rinkimų išvakarėse ir jame vyras šaiposi iš balsuoti ketinančios žmonos.

Pasmerkimo sulaukusioje scenoje vyras tada užmiega ir susapnuoja „košmariškąjį scenarijų“: valdant kažkokiam naujam prezidentui jis pašaukiamas tarnauti armijoje su etninių mažumų atstovais ir turi priimti nuomininką gėjų.

Kitame klipe nevilties apimta nėščia moteris šūkauja nurodymus taksi vairuotojui, o šis nuveža ją ne į ligoninę, o į rinkimų apylinkę.

„Rinkėjų aktyvumo fetišas“

„Kas juos užsakė ir už juos sumokėjo, neįmanoma iki galo išsiaiškinti“, – sakė K. Kalačiovas ir pažymėjo, kad Centrinė rinkimų komisija neigė savo dalyvavimą.

Tačiau nors ir gyrė minimo interneto turinio kokybę, analitikas pažymėjo, kad jis vargu ar padidins rinkėjų aktyvumą po blankios rinkimų kampanijos ir prieš tokią prognozuojamą rinkimų baigtį.

„Jei jau taip, viskas bus priešingai, nes jie patvirtina, kad rinkimai virto cirku be jokio rimto turinio“, – sakė jis.

V. Putinas kaip prezidentas ar premjeras Rusiją valdo nuo 1999 metų.

„Iki rinkimų likusios kelios savaitės, bet kandidatas Putinas neturi jokios programos. Putinas nesirodo savo kampanijos klipuose. Atrodo, kad jis tai vertina kaip įprastą procesą, jis pats nuo to pavargęs“, – sakė K. Kalačiovas.

„Rinkėjų aktyvumas tapo šių rinkimų fetišu“, – pridūrė jis.