Vėlų penktadienio (liepos 7 d.) vakarą bendrovei „Air Canada“ priklausančiam oro laineriui „Airbus 320“ buvo duotas leidimas nusileisti ant tūpimo tako San Fransisko tarptautiniame oro uoste. Tačiau pilotas, esą, visiškai netyčia nukreipė orlaivį į vieną iš riedėjimo takų, ant kurio stovėjo keturi keleivių pilni lėktuvai, laukę leidimo pakilti, teigia JAV federalinė aviacijos administracija (FAA).

Perklausius pokalbį, vykusį tarp pilotų ir oro eismą kontroliuojančio darbuotojo, pavyko išsiaiškinti, kad išties kilo tam tiras nesusipratimas (minėtas pokalbis yra paskelbtas svetainėje „Live ATC“.) Buvo girdėti, kaip oro vežėjo „Air Canada“ pilotas teiraujasi, ar gali tupdyti lėktuvą, nors, kaip pats sakė, ant tūpimo tako mato kažkokias šviesas. Jam buvo atsakyta, kad jokių lėktuvų ant tūpimo tako nėra.

Pasigirsta ir kitas balsas. Jo tonas išduoda paniką. „Ką jis daro? Jis leidžiasi ant riedėjimo tako“, – sako asmuo, kalbėdamas apie „Air Canada“ orlaivio skrydžio trajektoriją.

Nepraėjus nė akimirkai „Air Canada“ pilotui buvo nurodyta pakilti, apskrieti ratą ir mėginti leistis iš naujo. „Atrodo, nusitaikei į riedėjimo taką“, – paaiškino oro eismą kontroliuojantis darbuotojas. Susipainioti tikriausiai buvo nesunku, nes riedėjimo takas yra lygiagretus tūpimo ir kilimo takui.

Tuo momentu į pokalbį įsitraukė ir bendrovės „United Airlines“ pilotas: „United“ pirmasis, virš mūsų ką tik praskriejo „Air Canada“. Oro eismo kontrolierius patikino, kad taip pat šitai matė.

Po maždaug 15 minučių „Air Canada“ orlaivis saugiai nutūpė ant žemės. „Iš antro bandymo lėktuvas nusileido nepatirdamas ir nesukeldamas jokių incidentų“, – nurodė FAA kiek vėliau išplatintame pranešime.
Pasak FAA atstovų, užfiksuotas atvejis – tikra retenybė. Šiuo metu bandoma išsiaiškinti, koks atstumas „Air Canada“ lėktuvą skyrė nuo keturių ant riedėjimo tako tuo metu stovėjusių orlaivių.

„Gali būti, kad tai, kas nutiko, galėjo sukelti didžiausią katastrofą visoje aviacijos istorijoje, – sakė „United Airlines“ atsargos kapitonas Rossas Aimeris. – Jei galite įsivaizduoti orlaivio susidūrimą su keleivių pilnais lėktuvais, kurių bakai pilni kuro, vadinasi, galite įsivaizduoti, kokio masto tragedijos pavyko išvengti.“