„Ši situacija visiškai beprecedentė. Dėl šios priežasties pasitelkus atitinkamus kanalus reikia pamėginti išsiaiškinti, ar NATO naikintuvo F-16 ekipažas vykdė kažkieno iš Aljanso vadovybės įsakymus, stengdamasis priartėti prie Rusijos gynybos ministro Sergejaus Šoigu lėktuvo, ar pilotas paprasčiausiai persistengė“, – sakė F. Klincevičius.

Jo nuomone, tai veikiausiai buvo „vykdytojo ekscesas arba, kas taip pat įmanoma, elementarus neprofesionalumas“.

„Tačiau viena galiu teigti visiškai neabejodamas: jei naikintuvas būtų tęsęs skrydį ta kryptimi, jis būtų buvęs numuštas“, – pažymėjo F. Klincevičius.

Rusijos valstybinė televizija parodė filmuotą medžiagą, kurioje matyti, kaip iš Šiaulių aerodromo pakilęs NATO naikintuvas F-16 lydėjo S. Šoigu lėktuvą, kai šis skrido į Kaliningradą. Tuo metu atskridęs Rusijos naikintuvas Su-27 įsiterpė tarp ministro lėktuvo ir F-16 bei privertė pastarąjį pasitraukti.


Vėliau trečiadienį Rusijos naujienų agentūros pranešė, kad keli NATO naikintuvai lydėjo S.Šoigu lėktuvą virš Baltijos jūros, kai ministras skrido atgal į Maskvą, bet nebemėgino prie jo priartėti.

Tuo tarpu vienas NATO pareigūnas naujienų agentūrai „Interfax“ pažymėjo, kad aljanso orlaiviai veikė kaip įprasta.

„Mūsų veiksmai buvo įprasti. Paprastai perimdamas kitą orlaivį NATO lėktuvas identifikuoja jį vizualiai, visą laiką laikydamasis saugaus atstumo, – sakė pašnekovas. – Užbaigę (šį veiksmą), NATO naikintuvai pasitraukia; tokia yra standartinė procedūra; visi mūsų pilotai elgiasi saugiai ir atsakingai“.

Praėjusią savaitę NATO stebėjo „neįprastai daug Rusijos karo lėktuvų, skraidančių virš Baltijos jūros“, – tai buvo strateginiai bombonešiai, naikintuvai, žvalgybos, transporto ir kiti orlaiviai, sakė Aljanso pareigūnas.

„Standartiniu atveju, kai koks nors orlaivis priartėja prie NATO oro erdvės, NATO ir nacionalinės oro pajėgos pakelia lėktuvus stebėti šių skrydžių“, – pridūrė „Interfax“ pašnekovas.