Dėl pateikto pareiškimo Andrejaus Melničenkos užsakymu pastatyta jachta „Sailing Yacht A“ nuo trečiadienio yra sulaikyta Gibraltare – Didžiajai Britanijai priklausančioje teritorijoje.

Milijardieriaus atstovas išreiškė įsitikinimą, kad potvarkis netrukus bus atšauktas.

Bermudoje užregistruotas prabangių jachtų statybos įmonėje „Nobiskrug“ pastatytas laivas jau dvi savaites stovi Kylio laivų statykloje.

Jachtos ilgis – 143 metrai. Tai tristiebis laivas. Pagrindinis jo stiebas yra 100 metrų aukščio. Bendroji jachtos talpa – 12,6 tūkst. tonų

Prabangioji jachta, kaip pranešama, galėjo kainuoti ne mažiau kaip 400 mln. eurų. „Nobiskrug“ atstovai teigia, kad laive įrengta povandeninė stebėjimo kamera, sumontuotas hibridinis dyzelinis ir elektrinis variklis, be to, įdiegta pažangiausia navigacijos sistema. Laivo dizaino autorius – Philippe‘as Starckas.

Sprendžiant iš Vokietijos naujienų kanalo NDR matytų dokumentų, „Nobiskrug“ reikalauja sumokėti likusią 9,8 mln. eurų sumą, taip pat dar 5,5 mln. eurų, kuriais teks atsiskaityti su subtiekėjais ir sumokėti nustatytas palūkanas. Registruotasis jachtos savininkas yra Bermudos įmonė „Valla Yachts Ltd.“

„Laivas yra sulaikytas ir šiuo metu stovi Didžiosios Britanijos Gibraltaro teritoriniuose vandenyse“, – pirmadienį BBC sakė vyriausiasis Gibraltaro teismo pareigūnas Liamas Yeatsas.

A. Melničenkos atstovas šią situacija pavadino „techninio pobūdžio nesklandumais“.

„Esame įsitikinę, kad jachta artimiausiomis dienomis bus perduota savininkui ir šis nesusipratimas netrukus baigsis“, – sakė jis BBC.

A. Melničenka yra klestintis Rusijos verslininkas, investavęs į trąšų, anglies ir energijos sektorius. „Forbes“ skelbiamais duomenimis, jo turtas vertinamas maždaug 12,4 mlrd. eurų.

Reikia pasakyti, kad A. Melničenkai taip pat priklauso aukščiausios klasės 5,5 tūkst. tonų jachta „Motor Yacht A“. Ji, kaip pranešama, šiuo metu parduodama. Tai Vokietijos laivų statykloje „Blohm & Voss“ pastatytas laivas. Į vandenį ši jachta buvo nuleista 2008-aisiais.

„Motor Yacht A“ yra kiek mažesnė nei „Sailing Yacht A“. Jos ilgis – 119 metrų, o dizaino autorius – taip pat Ph. Starckas. 2016-ųjų metų rugsėjį ji, kaip ir senasis Britanijos lengvasis kreiseris „HMS Belfast“, buvo prišvartuota prie Temzės upės krantinės Londono centre.

Ką reiškia, jei laivas sulaikomas?

Pasak Gibraltaro uosto direkcijos, laivas sulaikomas tada, kai „bankai ir kreditoriai siekia išieškoti kompensaciją iš laivo savininkų, nesugebančių sumokėti paskolų arba skolų“.

„Kai pretenzijos patvirtinamos ir paskelbiamas nuosprendis, daugelis sulaikytų laivų per 6–8 savaites parduodami uždaruose aukcionuose“, – aiškina uosto direkcija.

Gibraltaro uosto direkcijos interneto svetainėje skelbiama, kad laivą ir viską, kas jame yra, saugo apsaugos darbuotojai.

„Įgula aprūpinta visomis būtinomis priemonėmis, pradedant kuru, būtinu generatorių darbui palaikyti, ir baigiant maistu bei geriamuoju vandeniu“, – rašoma interneto svetainėje. Čia taip pat nurodoma, kad įgulai sudarytos sąlygos išsilaipinti į krantą, taigi, ji nėra visą laiką „įkalinta“ laive.